Czym wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czym wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania, aby przywrócić prawidłowe działanie tego niewielkiego urządzenia? Jeżeli podejrzewasz, że działanie czujnika ciśnienia doładowania jest zastanawiające i winę za to obarczasz zanieczyszczenia znajdujące się w czujniku, to najwyższy czas na jego czyszczenie. Na pewno warto sięgnąć po specyfiki, które będą w stanie rozpuścić olej czy też smar, ponieważ to głównie te ciecze powodują jego awarię. Czyszczenie tego czujnika jest i tanie, i łatwe w wykonaniu, więc śmiało powinniśmy sobie poradzić z przywróceniem jego stanu sprzed ilości nagromadzonych zanieczyszczeń. Czujnik ciśnienia doładowania 2.0 HDI, gdzie jest? Jak mam zlokalizować jego miejsce występowania? Jeżeli wiesz, w którym miejscu występuje kolektor dolotowy w Twoim samochodzie, to na pewno znajdziesz czujnik ciśnienia doładowania, ponieważ znajduje się on w jego wnętrzu, a dokładnie mówiąc, w jego części tylnej.
Czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania - zrób to sam
Podczas jazdy samochodem nagle wystąpił błąd „check engine” i wyraźnie odczuwasz obniżenie dynamizmu pracy silnika? Problemem może być czujnik ciśnienia doładowania. Jak sprawdzić, czy jego uszkodzenie jest na tyle poważne, że należy kupić nowe urządzenie? Zastanawiasz się, jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania TDI? Najłatwiejszym rozwiązaniem zmierzającym do diagnozy czujnika będzie po prostu analiza wiązki przewodów i odpięcie podzespołu. Kolejnym etapem jest skontrolowanie napięcia, które występuje pomiędzy stykiem masowym a stykiem zasilającym. W przypadku wystąpienia różnic w takim zakresie głównym prowokatorem takiego stanu rzeczy będzie właśnie wadliwy czujnik ciśnienia. Dlatego tak istotną rolę pełni czyszczenie części, które odpowiadają za właściwy pomiar występującego w turbinie ciśnienia. Podejrzewasz, że zainfekowany jest czujnik ciśnienia doładowania? Czyszczenie jest zatem obowiązkowe. Biorąc pod uwagę, że proces ten jest dość łatwy w przeprowadzeniu i nie wymaga poświęcenia zbyt dużo czasu, warto go przeprowadzić samodzielnie. Przede wszystkim należy się zaopatrzyć w środki czyszcząco-konserwujące, które powinny być delikatne. Kategorycznie unikamy ciężkich środków chemicznych. Czyszczenie powinno ograniczać się do przedmuchiwań i namoczenia urządzenia w substancji, która poradzi sobie ze skorupą zanieczyszczeń. Do dokładnego wymoczenia czujnika możemy się posłużyć benzyną ekstrakcyjną. Jeżeli zabrudzenia jest tak mocne, to konieczne jest parokrotnie zanurzanie urządzenia, aż do uzyskania zadowalającego nas widoku. Kończąc etap regeneracji naszego czujnika, możemy śmiało posłużyć się nawet małą pompką, której duży strumień powietrza powinien wydmuchać ostatecznie pozostałe nieczystości. Na koniec składamy urządzenie w całość, montujemy je w miejscu docelowym i możemy ruszać w jazdę testową.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Czujnik ciśnienia doładowania (MAP - Manifold Absolute Pressure) jest czujnikiem, który mierzy ciśnienie w kolektorze dolotowym silnika. Jeśli jest on zanieczyszczony, może to prowadzić do błędnych odczytów i problemów z działaniem silnika. Aby wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania, należy:
Odłączyć kostkę elektryczną czujnika od instalacji elektrycznej.
Użyć sprężonego powietrza do usunięcia kurzu i brudu z powierzchni czujnika.
Użyć delikatnego rozpuszczalnika, takiego jak benzyna ekstrakcyjna, do usunięcia trudniej usuwalnych zanieczyszczeń.
Wymienić uszczelniacze, jeśli są one uszkodzone lub zużyte.
Sprawdzić działanie czujnika przed ponownym zamontowaniem i podłączeniem do instalacji elektrycznej.
Ważne jest pamiętać, że w przypadku czujników ciśnienia doładowania należy przestrzegać instrukcji producenta dotyczących konserwacji i czyszczenia. Niektóre czujniki mogą być bardziej delikatne i wymagać specjalnych narzędzi i procedur.