blog

Czym spowodowane jest pocenie się turbiny?

5 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Obecność oleju zarówno na obudowie turbosprężarki, jak i na przewodach turbodoładowania wskazywać może na nieszczelność turbo. Wyciek oleju spowodowany może być również wyeksploatowanymi uszczelkami turbiny.

co powoduje pocenie się turbosprężarki

Wyciek oleju od zimnej strony turbiny wskazywać może na:

- zapchany układ wydechowy - zablokowany sadzą i popiołem filtr cząsteczek stałych,
- zdezelowany filtr powietrza,
- rozszczepiony korpus turbosprężarki,
- brak drożności w przewodach smarujących, jak i dolotowych,
- uszkodzone przewody układu turbodoładowania lub dolotu,
- wysłużone CHRA.

Przyczyną wydobywania się oleju poza obudowę turbo może być również niewłaściwy montaż turbosprężarki oraz zbyt wysokie ciśnienie w turbosprężarce spowodowane np. zablokowaną odmą. Misją odmy jest odpowietrzanie skrzyni korbowej. W niskich temperaturach często dochodzi do zamarzania przewodu odmy, co również wpływa na nadmierne gromadzenie się gazów.

1. Dlaczego turbina przepuszcza olej do intercoolera?

Duże ilości oleju w dolocie oznaczać mogą, że podczas uzupełniania oleju silnikowego nalano go więcej niż przewidział to producent. W takiej sytuacji należy przeprowadzić proces czyszczenia dolotu. Zdecydowanie odradzamy stosowanie wszelkiego rodzaju myjek ciśnieniowych oraz innych domowych sposobów – mogą one spowodować poważne defekty układu dolotowego.

Zatarta turbina - objawy

Przedostawanie się oleju silnikowego poza układ turbodoładowania wskazywać może na jego dość poważną awarię. Niedostateczny poziom oleju spowodować może również, że dojdzie do zatarcia turbiny, czego objawem będzie charakterystyczny metaliczny dźwięk ścierających się ze sobą elementów.

turbosprężarka awaria

Brak wystarczającej ilości oleju doprowadzić może także do przegrzania turbiny. Charakterystyczną cechą występowania zbyt wysokiej temperatury w turbosprężarce są czerwone przebarwienia na wałku turbiny oraz na wewnętrznych. Wysoka temperatura doprowadzić może do zdeformowania się łopatek wirnika turbiny, ale również do oderwania się jego pojedynczych elementów. Dlatego tak ważne jest częste kontrolowanie poziomu oleju.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Tomek
2023-01-12 14:40:38
Pocenie się turbiny może być spowodowane kilkoma czynnikami, w tym: Nadmierne smarowanie: Jeśli turbosprężarka jest nadmiernie smarowana olejem, może on gromadzić się na wirnikach i obudowie, co powoduje pocenie się. Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszkodzenie uszczelniaczy, które oddzielają komorę turbosprężarki od silnika, może prowadzić do przedostawania się oleju do turbosprężarki i powodować pocenie się. Niedrożność olejowego układu smarowania: Jeśli olejowy układ smarowania jest zanieczyszczony lub niedrożny, może to prowadzić do braku wystarczającego smarowania turbosprężarki i pocenie się. Zużycie: W przypadku normalnego zużycia, uszczelki i łożyska w turbosprężarce mogą się zużywać, co prowadzi do przedostawania się oleju do komory turbosprężarki i pocenie się. Jeśli zauważysz pocenie się turbiny, należy skontaktować się z mechanikiem, aby wykonał on odpowiednie diagnozy i naprawy.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi