Czym spowodowane jest pocenie się turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Obecność oleju zarówno na obudowie turbosprężarki, jak i na przewodach turbodoładowania wskazywać może na nieszczelność turbo. Wyciek oleju spowodowany może być również wyeksploatowanymi uszczelkami turbiny.
Wyciek oleju od zimnej strony turbiny wskazywać może na:
- zapchany układ wydechowy - zablokowany sadzą i popiołem filtr cząsteczek stałych,
- zdezelowany filtr powietrza,
- rozszczepiony korpus turbosprężarki,
- brak drożności w przewodach smarujących, jak i dolotowych,
- uszkodzone przewody układu turbodoładowania lub dolotu,
- wysłużone CHRA.
Przyczyną wydobywania się oleju poza obudowę turbo może być również niewłaściwy montaż turbosprężarki oraz zbyt wysokie ciśnienie w turbosprężarce spowodowane np. zablokowaną odmą. Misją odmy jest odpowietrzanie skrzyni korbowej. W niskich temperaturach często dochodzi do zamarzania przewodu odmy, co również wpływa na nadmierne gromadzenie się gazów.
1. Dlaczego turbina przepuszcza olej do intercoolera?
Duże ilości oleju w dolocie oznaczać mogą, że podczas uzupełniania oleju silnikowego nalano go więcej niż przewidział to producent. W takiej sytuacji należy przeprowadzić proces czyszczenia dolotu. Zdecydowanie odradzamy stosowanie wszelkiego rodzaju myjek ciśnieniowych oraz innych domowych sposobów – mogą one spowodować poważne defekty układu dolotowego.
Zatarta turbina - objawy
Przedostawanie się oleju silnikowego poza układ turbodoładowania wskazywać może na jego dość poważną awarię. Niedostateczny poziom oleju spowodować może również, że dojdzie do zatarcia turbiny, czego objawem będzie charakterystyczny metaliczny dźwięk ścierających się ze sobą elementów.
Brak wystarczającej ilości oleju doprowadzić może także do przegrzania turbiny. Charakterystyczną cechą występowania zbyt wysokiej temperatury w turbosprężarce są czerwone przebarwienia na wałku turbiny oraz na wewnętrznych. Wysoka temperatura doprowadzić może do zdeformowania się łopatek wirnika turbiny, ale również do oderwania się jego pojedynczych elementów. Dlatego tak ważne jest częste kontrolowanie poziomu oleju.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Pocenie się turbiny może być spowodowane kilkoma czynnikami, w tym:
Nadmierne smarowanie: Jeśli turbosprężarka jest nadmiernie smarowana olejem, może on gromadzić się na wirnikach i obudowie, co powoduje pocenie się.
Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszkodzenie uszczelniaczy, które oddzielają komorę turbosprężarki od silnika, może prowadzić do przedostawania się oleju do turbosprężarki i powodować pocenie się.
Niedrożność olejowego układu smarowania: Jeśli olejowy układ smarowania jest zanieczyszczony lub niedrożny, może to prowadzić do braku wystarczającego smarowania turbosprężarki i pocenie się.
Zużycie: W przypadku normalnego zużycia, uszczelki i łożyska w turbosprężarce mogą się zużywać, co prowadzi do przedostawania się oleju do komory turbosprężarki i pocenie się.
Jeśli zauważysz pocenie się turbiny, należy skontaktować się z mechanikiem, aby wykonał on odpowiednie diagnozy i naprawy.