blog

Czym jest zapychanie się turbosprężarki? Od czego się psuje?

15 listopada 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Zapychanie się turbosprężarki to proces, w którym jej elementy, głównie wirnik, zaczynają pracować mniej efektywnie z powodu nagromadzenia się zanieczyszczeń, takich jak węgiel, nagar czy osady olejowe. Z czasem te zanieczyszczenia mogą blokować przepływ powietrza, co prowadzi do spadku mocy silnika i problemów z wydajnością turbiny. Aby tego uniknąć, ważne jest regularne serwisowanie pojazdu oraz wymiana oleju silnikowego, który odpowiedzialny jest za smarowanie i oczyszczanie turbiny.

Od czego może się zepsuć turbina?

Od czego może się zepsuć turbina?

Turbina może zepsuć się z różnych powodów, ale najczęstsze to zła jakość oleju, niewłaściwa eksploatacja oraz przegrzanie. Używanie niskiej jakości oleju lub rzadkie jego wymiany powodują, że nie spełnia on swojej funkcji smarującej i oczyszczającej, co przyczynia się do zużycia turbosprężarki. Dodatkowo, agresywna jazda z zimnym silnikiem, zbyt szybkie przyspieszanie i gwałtowne wyłączanie silnika mogą prowadzić do przegrzania turbiny i jej uszkodzenia.

Dlaczego turbo przerywa?

Dlaczego turbo przerywa?

Turbo może przerywać z kilku powodów, ale najczęściej dzieje się tak w wyniku problemów z zasilaniem turbosprężarki. Zanieczyszczenia w układzie dolotowym, takie jak brudny filtr powietrza, mogą ograniczać przepływ powietrza do turbiny, powodując jej nierówną pracę. Z kolei problemy z układem smarowania, np. niskie ciśnienie oleju lub zatkany kanał smarujący, mogą prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co skutkuje jej przerwaniem lub całkowitym uszkodzeniem.

Czego nie lubi turbina?

Czego nie lubi turbina?

Turbina nie lubi wysokich temperatur, braku smarowania, a także zanieczyszczeń. Kiedy olej silnikowy jest brudny lub niewłaściwy, nie jest w stanie odpowiednio smarować i chłodzić turbiny, co prowadzi do jej szybszego zużycia. Przegrzewanie turbiny, szczególnie po długiej jeździe z dużą prędkością, również może ją uszkodzić. Ponadto, turbina nie znosi agresywnego przyspieszania zaraz po uruchomieniu silnika, zwłaszcza gdy jest on jeszcze zimny, ponieważ w tym czasie olej nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury, by skutecznie smarować wszystkie elementy.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.83

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.83
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Marek Z
2024-11-20 15:17:10
Moja turbina uległa awarii właśnie przez niedostateczne smarowanie. Na szczęście udało się ją odratować w przystępnej cenie. Polecam
Marek Bosch
2024-11-15 15:58:45
Dzień dobry, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta. Numer telefonu znajdzie Pan w zakładce "kontakt"
Jan
2024-11-15 15:22:37
Również mam ten problem. Proszę o kontakt
Mirek
2024-11-15 15:01:43
SUPER, tak czułem, że moja turbospreżarka się zatyka!

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60