Czym jest suchy start turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Uruchomienie pojazdu bez uprzedniego uzupełnienia oleju silnikowego lub też niewystarczającej jego ilości w misce olejowej jest określane jako suchy start i jest to najczęstsza przyczyna awarii turbosprężarek. Niedostateczne smarowanie powoduje, że metalowe elementy podczas swojej pracy ścierają się ze sobą produkując opiłki metalu, które nie tylko powodują powstawanie zatoru w przewodach przez które przepływa olej, ale również w przypadku przedostania się wyprodukowanych zanieczyszczeń do silnika spowodować mogą, że dojdzie do jego zatarcia.
Jak widać, pierwsze odpalenie po wymianie turbiny ma ogromny wpływ nie na jeden element, ale również wpływa na pracę całego pojazdu.
1. Co dodatkowo należy zrobić po wymianie turbiny?
Oprócz prawidłowo przeprowadzonego procesu docierania turbosprężarki, ważne jest późniejsze użytkowanie pojazdu z turbodoładowaniem. Cykliczna kontrola poziomu oleju, jak i jego wymiana wraz z filtrami to nie wszystko. Ważny jest również styl jazdy – poruszanie się dieslem wyłącznie w warunkach miejskich szkodzi nie tylko turbinie, ale również powoduje szybsze zapychanie się filtra cząstek stałych DPF. Po długiej jeździe należy pamiętać zarówno o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika, jak i o tym, aby nie torturować silnika kiedy jest on zimny.
W przypadku pojazdu z turbodoładowaniem, najczęstszym błędem popełnianym przez właścicieli jest ignorowanie objawów wskazujących na usterkę turbo.
Wymiana oleju, a turbina – o tym należy pamiętać przed montażem turbo
Oprócz usunięcia źródła problemu, który spowodował usterkę należy również wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju. Warto również sprawdzić, czy olej też nie zalega również w układzie dolotowym, jak i wydechowy. Przed przystąpieniem do zalewania turbiny nowym olejem należy przeprowadzić diagnostykę przewodów smarowania – uszkodzone i stare zamienić na nowe i szczelne.
Ważne jest, aby podczas uzupełniania oleju wiedzieć jaka jego ilość jest wymaga na przypadku Twojego silnika. Zbyt niski poziom oleju doprowadzić może nie tylko do zatarcie turbo i jednostki napędowej, ale również spowodować ich przegrzanie. W przypadku przegrzania turbo, charakterystyczną cechą takiej awarii są czerwone przebarwienia na wałku wirnika turbiny, a także zdeformowane łopatki wirnika, jak i w przypadku koła kompresji pojawienie się na jego ścianie struktury przypominającej skórki pomarańczy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Suchy start turbosprężarki oznacza, że silnik jest uruchamiany bez wystarczającej ilości oleju smarowania, który jest potrzebny do prawidłowego działania turbosprężarki. Gdy olej jest zbyt zimny, nie przepływa on prawidłowo przez turbosprężarkę, co może prowadzić do uszkodzenia i zwiększać ryzyko awarii. Dlatego ważne jest, aby przed rozpoczęciem jazdy pozwolić na odpowiednie nagrzanie się turbosprężarki poprzez odczekanie kilku minut po uruchomieniu silnika.