
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Uruchomienie pojazdu bez uprzedniego uzupełnienia oleju silnikowego lub też niewystarczającej jego ilości w misce olejowej jest określane jako suchy start i jest to najczęstsza przyczyna awarii turbosprężarek. Niedostateczne smarowanie powoduje, że metalowe elementy podczas swojej pracy ścierają się ze sobą produkując opiłki metalu, które nie tylko powodują powstawanie zatoru w przewodach przez które przepływa olej, ale również w przypadku przedostania się wyprodukowanych zanieczyszczeń do silnika spowodować mogą, że dojdzie do jego zatarcia.

Jak widać, pierwsze odpalenie po wymianie turbiny ma ogromny wpływ nie na jeden element, ale również wpływa na pracę całego pojazdu.
1. Co dodatkowo należy zrobić po wymianie turbiny?
Oprócz prawidłowo przeprowadzonego procesu docierania turbosprężarki, ważne jest późniejsze użytkowanie pojazdu z turbodoładowaniem. Cykliczna kontrola poziomu oleju, jak i jego wymiana wraz z filtrami to nie wszystko. Ważny jest również styl jazdy – poruszanie się dieslem wyłącznie w warunkach miejskich szkodzi nie tylko turbinie, ale również powoduje szybsze zapychanie się filtra cząstek stałych DPF. Po długiej jeździe należy pamiętać zarówno o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika, jak i o tym, aby nie torturować silnika kiedy jest on zimny.
W przypadku pojazdu z turbodoładowaniem, najczęstszym błędem popełnianym przez właścicieli jest ignorowanie objawów wskazujących na usterkę turbo.
Wymiana oleju, a turbina – o tym należy pamiętać przed montażem turbo
Oprócz usunięcia źródła problemu, który spowodował usterkę należy również wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju. Warto również sprawdzić, czy olej też nie zalega również w układzie dolotowym, jak i wydechowy. Przed przystąpieniem do zalewania turbiny nowym olejem należy przeprowadzić diagnostykę przewodów smarowania – uszkodzone i stare zamienić na nowe i szczelne.

Ważne jest, aby podczas uzupełniania oleju wiedzieć jaka jego ilość jest wymaga na przypadku Twojego silnika. Zbyt niski poziom oleju doprowadzić może nie tylko do zatarcie turbo i jednostki napędowej, ale również spowodować ich przegrzanie. W przypadku przegrzania turbo, charakterystyczną cechą takiej awarii są czerwone przebarwienia na wałku wirnika turbiny, a także zdeformowane łopatki wirnika, jak i w przypadku koła kompresji pojawienie się na jego ścianie struktury przypominającej skórki pomarańczy.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze