Localizations image

Czym jest suchy start turbo?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Uruchomienie pojazdu bez uprzedniego uzupełnienia oleju silnikowego lub też niewystarczającej jego ilości w misce olejowej jest określane jako suchy start i jest to najczęstsza przyczyna awarii turbosprężarek. Niedostateczne smarowanie powoduje, że metalowe elementy podczas swojej pracy ścierają się ze sobą produkując opiłki metalu, które nie tylko powodują powstawanie zatoru w przewodach przez które przepływa olej, ale również w przypadku przedostania się wyprodukowanych zanieczyszczeń do silnika spowodować mogą, że dojdzie do jego zatarcia.

Czym jest suchy start turbo?
Czym jest suchy start turbo?

Jak widać, pierwsze odpalenie po wymianie turbiny ma ogromny wpływ nie na jeden element, ale również wpływa na pracę całego pojazdu.

1. Co dodatkowo należy zrobić po wymianie turbiny?

Oprócz prawidłowo przeprowadzonego procesu docierania turbosprężarki, ważne jest późniejsze użytkowanie pojazdu z turbodoładowaniem. Cykliczna kontrola poziomu oleju, jak i jego wymiana wraz z filtrami to nie wszystko. Ważny jest również styl jazdy – poruszanie się dieslem wyłącznie w warunkach miejskich szkodzi nie tylko turbinie, ale również powoduje szybsze zapychanie się filtra cząstek stałych DPF. Po długiej jeździe należy pamiętać zarówno o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika, jak i o tym, aby nie torturować silnika kiedy jest on zimny.

W przypadku pojazdu z turbodoładowaniem, najczęstszym błędem popełnianym przez właścicieli jest ignorowanie objawów wskazujących na usterkę turbo.

Wymiana oleju, a turbina – o tym należy pamiętać przed montażem turbo

Oprócz usunięcia źródła problemu, który spowodował usterkę należy również wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju. Warto również sprawdzić, czy olej też nie zalega również w układzie dolotowym, jak i wydechowy. Przed przystąpieniem do zalewania turbiny nowym olejem należy przeprowadzić diagnostykę przewodów smarowania – uszkodzone i stare zamienić na nowe i szczelne.

Wymiana oleju, a turbina – o tym należy pamiętać przed montażem turbo
Wymiana oleju, a turbina – o tym należy pamiętać przed montażem turbo

Ważne jest, aby podczas uzupełniania oleju wiedzieć jaka jego ilość jest wymaga na przypadku Twojego silnika. Zbyt niski poziom oleju doprowadzić może nie tylko do zatarcie turbo i jednostki napędowej, ale również spowodować ich przegrzanie. W przypadku przegrzania turbo, charakterystyczną cechą takiej awarii są czerwone przebarwienia na wałku wirnika turbiny, a także zdeformowane łopatki wirnika, jak i w przypadku koła kompresji pojawienie się na jego ścianie struktury przypominającej skórki pomarańczy.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Ile kilometrów wytrzymuje turbina 19 listopada 2021

Ile kilometrów wytrzymuje turbina

Ile kilometrów wytrzymuje turbina Na wytrzymałość turbosprężarki wpływa...

Budowa turbosprężarki - co to jest gruszka turbiny? 09 października 2018

Budowa turbosprężarki - co to jest gruszka turbiny?

Gruszka turbiny to innymi słowy zawór próżniowy (podciśnieniowy) zajmujący...

Turbosprężarka 54359700012 07 kwietnia 2021

Turbosprężarka 54359700012

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 54359700012 firmy...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO