Czym jest chłodzona turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
O tym, że chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu jest czynnością niemalże obowiązkową, nie trzeba przypominać nikomu. Jednak, czy wiecie, co jeszcze odpowiada za studzenie turbo? Olej silnikowy, które przede wszystkim zapewnia odpowiednie smarowanie turbo, posiada także właściwości chłodzące. W niektórych samochodach dodatkowo montowany jest intercooler, który odpowiada za dodatkowe chłodzenie turbiny. Nowszym rozwiązaniem są zamknięte układy chłodzenia, gdzie ciecz chłodząca silnik odpowiada również za chłodzenie turbosprężarki i innych podzespołów. Turbina chłodzona cieczą posiada dodatkowe kanały przepływowe. Taki rodzaj chłodzenia ma również swoje dodatkowe zalety – turbosprężarka zaraz po uruchomieniu silnika szybciej się nagrzewa.
1. Intercooler – to jest?
Chłodnica powietrza doładowującego, potocznie zwana intercoolerem, jak już zostało wspomniane, odpowiada za dodatkowe chłodnie turbosprężarki. Zastosowanie intercoolera wpływa również na większą wydajność jednostki napędowej. Oprócz standardowego intercoolera można również spotkać intercoolery wodne - te drugie stosowane są najczęściej w samochodach sportowych, a ich mechanizm działania wzmacnia zawarta w nich woda.
Oczywiście i w tym przypadku występują uszkodzenia, po czym poznać, że mogło dojść do uszkodzenia intercoolera? Znaczny spadek mocy jednostki napędowej, zwiększony pobór paliwa, a także podejrzany dym z układu wydechowego. Awarię intercoolera spowodować może usterka turbo, jaką jest wyciek oleju.
Do czego prowadzi niski poziom oleju silnikowego?
Faktem jest to, że zadaniem oleju jest przede wszystkim smarowanie turbosprężarki, jak i silnika. Dlatego też ważne jest, aby kontrolować systematycznie jego poziom. Brak odpowiedniej jego ilości spowodować może, że nie tylko dojdzie do uszkodzenia jednostki napędowej, ale także zostanie zatarta turbina. Brak oleju powodował będzie także przegrzanie turbosprężarki, charakterystycznym znakiem takiego stanu rzeczy są czerwone przebarwienia na wałku wirnika, a także zdeformowana ściana koła kompresji, na której wytwarza się efekt skórki pomarańczy.
Usterki turbosprężarki mogą znajdować się również w jej wnętrzu; zapieczona zmienna geometria turbiny, uszkodzone łopatki wirnika, czy też sytuacja, kiedy wirnik turbiny ciężko się kręci – to najczęstsze usterki, z jakimi spotykają się nasi pracownicy podczas naprawy i regeneracji turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Chłodzona turbina to turbosprężarka, która ma dodatkowy system chłodzenia. W przeciwieństwie do tradycyjnej turbosprężarki, chłodzona turbina ma dostęp do chłodnego powietrza lub cieczy chłodzącej, aby schłodzić turbinę i zwiększyć jej wydajność. Chłodzenie turbosprężarki jest ważne, ponieważ praca turbosprężarki generuje duże ilości ciepła, które mogą prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbosprężarki. Chłodzenie pozwala na utrzymanie niższej temperatury w turbosprężarce, co zwiększa jej trwałość i zwiększa wydajność silnika. Istnieją różne rodzaje chłodzenia turbosprężarki, takie jak chłodzenie powietrzem, chłodzenie cieczą i chłodzenie mieszane. Niektóre systemy chłodzenia są stosowane fabrycznie, inne zaś są dostępne jako dodatkowe wyposażenie lub jako części zamienne. Jeśli masz jakieś wątpliwości co do stanu chłodzenia twojej turbosprężarki, skontaktuj się z profesjonalnym mechanikiem, aby przeprowadził odpowiednią diagnostykę i naprawę.