Czym grozi wyciek oleju z turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wyciek oleju z turbiny może spowodować katastrofalne uszkodzenie systemów łożyskowych i to w ciągu kilku sekund od rozpoczęcia pracy turbosprężarki. Wycieki środka smarującego spowodowane mogą być różnymi czynnikami, przy czym głównym z nich jest nieprawidłowe ciśnienie w obudowie turbiny oraz sprężarki. Jeżeli urządzenie turbo jest prawidłowo zainstalowane, to nie powinno puszczać oleju, jednakże zdarzają się sytuacje, w których mimo wszystko dochodzi do wycieków. Warto wiedzieć, że wyciek oleju może także wystąpić, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Wtedy ciśnienie w obudowach jest znacznie niższe, co z kolei prowadzić może do wytworzenia próżni, powodując wyciek środka smarującego do obudowy turbiny.
Wyciek oleju z turbiny – co robić? - Wyciek oleju z turbiny objawy
Jeżeli z turbiny wycieka olej, bezpośrednio po montażu i z obu stron urządzenia, może to być spowodowane usterkami takimi jak np. zagięte lub zatkane przewody powrotne oleju. Innym powodem, przez który dochodzi do wycieku środka smarującego, jest nadmiernie wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej, które spowodowane może być nadmiarem gazów przedmuchowych lub wadliwą wentylacją skrzyni korbowej. Wyciek oleju silnikowego może informować także o zbyt dużej ilości środka smarującego, co może wpływać na pracę jednostki napędowej. Najważniejszą z oznak, która świadczy o awarii turbosprężarki, jest plama oleju pod samochodem, sugerująca zużycie urządzenia turbo.
Wycieki oleju z turbiny - czy to awaria? - Kapiący olej z turbiny
Wyjaśnienie takie zjawiska jak wyciek oleju z turbiny należy zacząć od poznania budowy tego urządzenia. W korpusie, po obu stronach, zarówno po stronie spalin, jak i po stronie powietrza, aby sprężarka zaczęła być szczelna, musi zostać wprowadzona w ruch, co spowoduje wytworzenie pewnego ciśnienia. Dlatego nikogo nie powinno zdziwić to, że z wyjętej z samochodu turbosprężarki przez łożyska może wylewać się olej po obu stronach. Jeżeli podzespół nie jest uszkodzony, a system łożyskowania działa w sposób prawidłowy, to nie ma możliwości, aby do turbiny dostawał się olej. Wyciekający olej może być spowodowany rozmaitymi usterkami.
Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Wyciek oleju z turbiny 1 9 TDI
Środek smarujący może wyciekać z turbosprężarki: od strony koła kompresji – ssącej, od strony koła turbiny – wydechowej oraz równocześnie z obu stron. Przyczyną wycieków oleju z urządzenia turbo może być:
- utrudniony spływ oleju z turbo,
- nadciśnienie w skrzyni korbowej,
- za wysoki poziom oleju w układzie smarowania,
- zapchany filtr powietrza,
- nieprawidłowy sposób eksploatacji turbosprężarki przez kierowcę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek