blog

Czym grozi wyciek oleju z turbiny?

9 czerwca 2022

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Wyciek oleju z turbiny może spowodować katastrofalne uszkodzenie systemów łożyskowych i to w ciągu kilku sekund od rozpoczęcia pracy turbosprężarki. Wycieki środka smarującego spowodowane mogą być różnymi czynnikami, przy czym głównym z nich jest nieprawidłowe ciśnienie w obudowie turbiny oraz sprężarki. Jeżeli urządzenie turbo jest prawidłowo zainstalowane, to nie powinno puszczać oleju, jednakże zdarzają się sytuacje, w których mimo wszystko dochodzi do wycieków. Warto wiedzieć, że wyciek oleju może także wystąpić, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Wtedy ciśnienie w obudowach jest znacznie niższe, co z kolei prowadzić może do wytworzenia próżni, powodując wyciek środka smarującego do obudowy turbiny.

Wyciek oleju z turbiny – co robić? - Wyciek oleju z turbiny objawy

Jeżeli z turbiny wycieka olej, bezpośrednio po montażu i z obu stron urządzenia, może to być spowodowane usterkami takimi jak np. zagięte lub zatkane przewody powrotne oleju. Innym powodem, przez który dochodzi do wycieku środka smarującego, jest nadmiernie wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej, które spowodowane może być nadmiarem gazów przedmuchowych lub wadliwą wentylacją skrzyni korbowej. Wyciek oleju silnikowego może informować także o zbyt dużej ilości środka smarującego, co może wpływać na pracę jednostki napędowej. Najważniejszą z oznak, która świadczy o awarii turbosprężarki, jest plama oleju pod samochodem, sugerująca zużycie urządzenia turbo.

Wycieki oleju z turbiny - czy to awaria? - Kapiący olej z turbiny

Wyjaśnienie takie zjawiska jak wyciek oleju z turbiny należy zacząć od poznania budowy tego urządzenia. W korpusie, po obu stronach, zarówno po stronie spalin, jak i po stronie powietrza, aby sprężarka zaczęła być szczelna, musi zostać wprowadzona w ruch, co spowoduje wytworzenie pewnego ciśnienia. Dlatego nikogo nie powinno zdziwić to, że z wyjętej z samochodu turbosprężarki przez łożyska może wylewać się olej po obu stronach. Jeżeli podzespół nie jest uszkodzony, a system łożyskowania działa w sposób prawidłowy, to nie ma możliwości, aby do turbiny dostawał się olej. Wyciekający olej może być spowodowany rozmaitymi usterkami.

Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Wyciek oleju z turbiny 1 9 TDI

Środek smarujący może wyciekać z turbosprężarki: od strony koła kompresji – ssącej, od strony koła turbiny – wydechowej oraz równocześnie z obu stron. Przyczyną wycieków oleju z urządzenia turbo może być:
- utrudniony spływ oleju z turbo,
- nadciśnienie w skrzyni korbowej,
- za wysoki poziom oleju w układzie smarowania,
- zapchany filtr powietrza,
- nieprawidłowy sposób eksploatacji turbosprężarki przez kierowcę.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60