blog

Czy zużyte łożyska w turbo można wymienić samodzielnie? Zobacz ale nie ryzykuj!

30 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Samodzielna próba naprawy łożysk w naszej turbosprężarce może okazać się bardzo ryzykowna i skończyć się fatalnie – całkowitą awarią, którą nie będzie się dało już naprawić i ostatecznie będzie konieczna wymiana całej turbosprężarki, gdzie koszt nowej to nawet kilkanaście tysięcy złotych. Większość z nas nie ma odpowiednich narzędzi, które pozwolą nam dokonać naprawy, a co więcej, nie mamy technicznej wiedzy, która nam to ułatwi. Jeżeli nie masz doświadczenia i wiedzy z tego zakresu, nie ryzykuj! Nieprawidłowa wymiana zatartych łożysk może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika.

Wymiana łożysk w Turbosprężarce
Gwizdy z okolicy silnika a Turbosprężarka

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Główne objawy zużytych łożysk turbosprężarki

Pierwszym objawem zużycia łożysk turbo jest wzrost hałasu. Silnik może wydawać niepokojące dźwięki, takie jak gwizdy, szumy czy stuki. Jeśli zauważysz takie objawy, koniecznie udaj się do mechanika, aby zbadał turbosprężarkę. Innym objawem zużycia łożysk turbo jest spadek mocy silnika. Turbosprężarka odpowiada za doładowanie silnika, więc jej uszkodzenie może skutkować zmniejszeniem mocy i momentu obrotowego. Jeśli zauważysz, że samochód nie jedzie tak dobrze, jak kiedyś, może to być oznaka zużycia łożysk turbo. Ostatnim objawem zużycia łożysk turbo jest występowanie dymu z rury wydechowej. Dym może być czarny, szary lub niebieski. Czarny dym oznacza, że silnik spala zbyt dużo paliwa, a szary dym wskazuje na problemy z układem dolotowym. Niebieski dym jest natomiast oznaką uszkodzenia turbosprężarki.

Wymiana łożysk Turbo w specjalistycznym warsztacie

Regeneracja Turbosprężarki w profesjonalnym warsztacie

Wymiana łożysk w profesjonalnym warsztacie to lepszy wybór niż wykonanie tego samemu. Cena takiej usługi może się różnić w zależności od modelu samochodu, rodzaju turbosprężarki oraz rozległości uszkodzeń, które wystąpiły poza awarią łożysk. W warsztacie mechanik rozmontuje turbo, wymieni łożyska przy pomocy specjalistycznych narzędzi i zmontuje ponownie turbo. Na koniec powinien przeprowadzić diagnostykę turbosprężarki, aby upewnić się, że nie ma innych uszkodzeń.

Jakie korzyści daje nam wymiana łożysk turbo?

Wymiana łożysk turbo przywraca turbosprężarce sprawność i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń. Dzięki temu silnik odzyskuje moc i moment obrotowy, a samochód jeździ płynniej i ciszej.
Jeżeli zauważyłeś objawy zużycia łożysk turbo, nie zwlekaj z wizytą w specjalistycznym warsztacie. Wymiana łożysk turbosprężarki jest stosunkowo kosztowna, ale jednak pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń i zapewnić długą żywotność naszemu turbo.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60