Czy wymiana turbiny jest trudna?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Sam proces wymiany turbiny nie zależy do skomplikowanych, jednakże wymaga wykonywania różnych działań, które zazwyczaj zajmują serwisantom około 1-2 dni roboczych. Teoretycznie wymianę turbosprężarki możemy wykonać samemu, jednakże będą nam potrzebne odpowiedni narzędzia, znajomość specyfikacji samochodu i silnika, a także informacje na temat poszczególnych kroków, jakie powinniśmy zrobić, aby wykonać wymianę. Podczas wymiany turbiny powinniśmy pamiętać o wymianie oleju wraz z filtrem oleju i powietrza. Pamiętajmy także o sprawdzeniu układu dolotowego i intercoolera, ponieważ tam mogą zalegać resztki oleju. I najważniejsze – przed zamontowaniem nowego podzespołu zbadajmy, co zepsuło poprzednią turbinę i usuńmy wszelkie skutki uszkodzenia.
Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Docieranie turbiny po regeneracji
Montaż turbiny polega na dokręceniu i przymocowaniu naszego podzespołu, następnie dokręcamy kolektor do turbosprężarki, dokręcamy wspornik i spływ oleju. Następnie powinniśmy podłączyć przewody oraz filtr powietrza. Bardzo ważne jest to, aby przy montażu turbosprężarki wymienić olej silnikowy na świeży. Kolejnym ważnym etapem jest docieranie turbiny po regeneracji, które polega na pozwoleniu silnikowi, aby pracował na biegu jałowym przez około 30 minut. Pamiętajmy, aby nie zwiększać obrotów w trackie trwania procesu docierania turbo.
1. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Wymiana turbosprężarki krok po kroku
Prawidłowa technologia wymiany turbosprężarki zaczyna się jeszcze przed demontażem podzespołu. Najpierw powinniśmy dokładnie wypłukać cały układ smarowania i wymienić olej i filtr na świeży, następnie uruchomić silnik na kilkanaście minut. Po upłynięciu wskazanego czasu należy wylać olej, ponieważ służył nam on tylko do płukania i dopiero wtedy możemy zaczynać naprawę. Ważne jest to, aby przed montażem nowej turbiny zdiagnozować problem, który zepsuł poprzedni podzespół. W trakcie wymiany turbosprężarki koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju wraz z drożnością kanałów, w których płynie olej silnikowy, a także przewodu odpowietrzania.
2. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Najczęstszym błędem przy wymianie turbiny samochodowej jest tzw. suchy start. Jest to nic innego, jak uruchomienia jednostki z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Nawet najkrótsza przerwa w dostarczaniu oleju spowoduje natychmiastowe uszkodzenie ułożyskowania. Zapobiec temu zjawisku możemy poprzez obracanie wałem korbowym za pomocą rozrusznika przez około pół minuty przed zasadniczym uruchomieniem silnika. Istotną kwestią podczas wymiany podzespołu jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa olejowa powinna być sprawna.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wymiana turbosprężarki może być dość skomplikowanym zadaniem, który wymaga specjalistycznych narzędzi i umiejętności. W zależności od marki i modelu samochodu, rodzaju silnika oraz stanu technicznego układu dolotowego, wymiana turbosprężarki może trwać od kilku godzin do nawet kilku dni.
Najczęściej wymiana turbosprężarki wymaga demontażu jej z silnika oraz innych elementów układu dolotowego, co może być trudne i czasochłonne. Ważne jest, aby dokładnie czyścić i sprawdzać stan wszystkich elementów układu dolotowego oraz dbać o prawidłową instalację nowej lub regenerowanej turbosprężarki.
Jeśli nie posiadasz odpowiednich narzędzi lub doświadczenia w wymianie turbosprężarki, lepiej skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który może dokonać tej czynności zgodnie z zaleceniami producenta i zapewnić prawidłowe działanie układu dolotowego po wymianie.