Localizations image

Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.97

Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało? Jeżeli jesteś posiadaczem samochodu osobowego z klasyczną turbosprężarką, czyli o stałej geometrii i czujesz niedosyt z efektu turbo, którego przyspieszenie jest uzyskiwane w trakcie jazdy, to należy pomyśleć o zakupie nowego pojazdu. Obecnie w nowszych modelach samochodów z silnikami wysokoprężnymi jest wykorzystywana turbosprężarka ze zmienną geometrią, której domeną jest likwidacja turbo dziury. Turbo dziura, bolączka stałej geometrii, jest niczym innym, jak spowolnieniem reakcji jednostki napędowej na doładowanie turbosprężarki. Okres czasu, w którym paliwo jest niewykorzystywane w pełni, co przejawia się większą ilością jego spalania mówi nam, że występuje turbo dziura. Jak zlikwidować ten efekt, aby upłynnić jazdę oraz wykorzystać wszelkie możliwości maszyny wirnikowej? Jedynym i słusznym rozwiązaniem jest zmienna geometria turbiny (VTG), której wprowadzenie okazało się strzałem w dziesiątki w sektorze turbodoładowania. 

 

Maszyna wirnikowa w serwisie Bosch Car Service
Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało?


Zastosowanie dwóch turbosprężarek – Twin Turbo, Bi Turbo

Co zrobić, żeby turbina szybciej wstawało, w celu zwiększenia zakresu pracy turbo urządzenia? Producenci turbosprężarek spędzili mnóstwo czasu na wymyśleniu zwiększenia wydajności układu turbo. Pierwszą próbą było opracowanie systemu zastosowania dwóch turbosprężarek, dopasowując rozmiar maszyny wirnikowej i ilości cylindrów odpowiedzialnych za ich obsługę. Doładowanie równoległe - Bi Turbo tylko częściowo wpłynęło na pozbycie się efektu turbo dziury. Natomiast pojawienie się doładowania sekwencyjnego, szeregowego, czyli dwóch bliźniaczych turbosprężarek o dwóch różnych rozmiarach - Twin Turbo, przyniosło pewien regres w ich priorytetowych zamierzeniach. Zastosowanie małej turbiny miało rację bytu, jednak tylko przez określony czas. Zaprzęgnięta do działania mała turbina z jej większą „siostrą” przyniosła efektywniejszą pracę jednostki napędowej pod kątem zakresu obrotów. Doładowanie równoległe pomimo swej skuteczności w określonych modelach samochodów osobowych jest wypierane na rzecz zmiennej geometrii turbiny. Zwiększenie przyspieszenia reakcji turbosprężarki jest wynikiem wysterowania łopatek kierownicy, których ruch niecałkowitego zamknięcia skutkuje wzrostem prędkości spalin „lądujących” na łopatach turbiny i szybką prędkością obrotową.

 

Turbosprężarka gotowa do montażu
Zastosowanie dwóch turbosprężarek - Twin Turbo, Bi Turbo

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka, czy pomyślałbyś jak można ją zastąpić? 02 października 2018

Turbosprężarka, czy pomyślałbyś jak można ją zastąpić?

Turbosprężarka, a może jest lepszy sposób napełniania cylindrów powietrzem...

Turbina diesel 02 października 2018

Turbina diesel

Turbina w silniku diesla | Regeneracja AUDI, SEAT, SKODA, VW, MAZDA 5,6 – NAPRAWA...

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek 02 października 2018

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

SUPER NISKA CENA REGENERACJI TURBINY BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO