Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy wiesz, co zrobić, żeby turbo szybciej wstawało? Jeżeli jesteś posiadaczem samochodu osobowego z klasyczną turbosprężarką, czyli o stałej geometrii i czujesz niedosyt z efektu turbo, którego przyspieszenie jest uzyskiwane w trakcie jazdy, to należy pomyśleć o zakupie nowego pojazdu. Obecnie w nowszych modelach samochodów z silnikami wysokoprężnymi jest wykorzystywana turbosprężarka ze zmienną geometrią, której domeną jest likwidacja turbo dziury. Turbo dziura, bolączka stałej geometrii, jest niczym innym, jak spowolnieniem reakcji jednostki napędowej na doładowanie turbosprężarki. Okres czasu, w którym paliwo jest niewykorzystywane w pełni, co przejawia się większą ilością jego spalania mówi nam, że występuje turbo dziura. Jak zlikwidować ten efekt, aby upłynnić jazdę oraz wykorzystać wszelkie możliwości maszyny wirnikowej? Jedynym i słusznym rozwiązaniem jest zmienna geometria turbiny (VTG), której wprowadzenie okazało się strzałem w dziesiątki w sektorze turbodoładowania.

Zastosowanie dwóch turbosprężarek – Twin Turbo, Bi Turbo
Co zrobić, żeby turbina szybciej wstawało, w celu zwiększenia zakresu pracy turbo urządzenia? Producenci turbosprężarek spędzili mnóstwo czasu na wymyśleniu zwiększenia wydajności układu turbo. Pierwszą próbą było opracowanie systemu zastosowania dwóch turbosprężarek, dopasowując rozmiar maszyny wirnikowej i ilości cylindrów odpowiedzialnych za ich obsługę. Doładowanie równoległe - Bi Turbo tylko częściowo wpłynęło na pozbycie się efektu turbo dziury. Natomiast pojawienie się doładowania sekwencyjnego, szeregowego, czyli dwóch bliźniaczych turbosprężarek o dwóch różnych rozmiarach - Twin Turbo, przyniosło pewien regres w ich priorytetowych zamierzeniach. Zastosowanie małej turbiny miało rację bytu, jednak tylko przez określony czas. Zaprzęgnięta do działania mała turbina z jej większą „siostrą” przyniosła efektywniejszą pracę jednostki napędowej pod kątem zakresu obrotów. Doładowanie równoległe pomimo swej skuteczności w określonych modelach samochodów osobowych jest wypierane na rzecz zmiennej geometrii turbiny. Zwiększenie przyspieszenia reakcji turbosprężarki jest wynikiem wysterowania łopatek kierownicy, których ruch niecałkowitego zamknięcia skutkuje wzrostem prędkości spalin „lądujących” na łopatach turbiny i szybką prędkością obrotową.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje kilka sposobów na poprawienie czasu wznoszenia się turbo: wymiana na turbosprężarkę o większej wydajności, dodanie układu chłodzenia doładowania, instalacja intercoolera, zwiększenie dostarczanego powietrza poprzez zmianę filtra powietrza lub zwiększenie przepustowości przewodów dolotowych, zwiększenie ilości dostarczanego paliwa poprzez zmianę dyszy lub instalację układu wtryskiwaczy o większej wydajności, zwiększenie ciśnienia w układzie dolotowym poprzez zmianę mapy wtryskiwaczy lub instalację układu chiptuning. Należy pamiętać, że te modyfikacje mogą wymagać dostosowania układów związanych z silnikiem, takich jak układ wydechowy, układ zasilania paliwem, czy układ zapłonowy. Dlatego też przed jakimikolwiek modyfikacjami należy skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od tuningu silników.