blog

Czy w ciężarówce można zregenerować turbosprężarkę? Czy to się opłaca?

13 listopada 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W ciężarówce można zregenerować turbosprężarkę, a często jest to znacznie bardziej opłacalne niż zakup nowej turbiny, której cena może wynosić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Regeneracja turbosprężarki polega na wymianie uszkodzonych części, takich jak łożyska, pierścienie czy wirnik, a także na dokładnym czyszczeniu wszystkich elementów. Dzięki tej procedurze można przywrócić turbinie pełną sprawność, co pozwala na dalszą, efektywną eksploatację ciężarówki. Proces regeneracji jest tańszy niż zakup nowej części, a przy odpowiedniej dbałości o turbosprężarkę, zregenerowana część może działać jeszcze przez wiele lat. Oczywiście, warto wybierać sprawdzone warsztaty, które stosują wysokiej jakości części i mają doświadczenie w regeneracji turbin.

Czy opłaca się regenerować turbosprężarkę?

Czy opłaca się regenerować turbosprężarkę?

Regeneracja turbosprężarki zdecydowanie się opłaca, ponieważ jest to znacznie tańsza alternatywa w porównaniu do zakupu nowej turbiny. Koszt regeneracji zwykle wynosi od kilkuset złotych, co w porównaniu do ceny nowej turbosprężarki, która może sięgnąć nawet kilkudziesięciu tysięcy, jest bardzo korzystną opcją. Dodatkowo regeneracja pozwala na zachowanie oryginalnych części, które są dopasowane do silnika i systemu pojazdu. Oczywiście, warto zwrócić uwagę na jakość usługi – regeneracja przeprowadzona w renomowanym warsztacie gwarantuje trwałość i niezawodność turbosprężarki przez długie lata. Warto też pamiętać, że dobrze utrzymana i zregenerowana turbina może działać równie dobrze, jak nowa, a w wielu przypadkach jest to najlepsza opcja ekonomiczna.

Jak często wymieniać olej w turbo?

Jak często powinienem wymieniać olej w turbosprężarce?

Olej w silniku, który smaruje turbosprężarkę, powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu, zazwyczaj co 20-30 tysięcy kilometrów. Ważne jest, aby używać odpowiedniego oleju wysokiej jakości, który zapewni właściwe smarowanie turbosprężarki i zapobiegnie jej przedwczesnemu zużyciu. Należy również regularnie kontrolować stan oleju, aby uniknąć jego zanieczyszczenia, które może prowadzić do uszkodzenia turbiny. Niedostateczna ilość oleju lub jego zła jakość mogą powodować nadmierne tarcie i przegrzanie turbosprężarki, co skraca jej żywotność. W przypadku intensywnej eksploatacji, jak w przypadku ciężarówek, wymiana oleju powinna być regularnie monitorowana, aby zapobiec problemom z turbosprężarką.

Czy turbo powinno puszczać olej?

Czy turbo powinno puszczać olej?

Nie, turbosprężarka nie powinna puszczać oleju. Jeśli w turbinie pojawiają się ślady oleju, może to oznaczać, że doszło do uszkodzenia uszczelniaczy lub innych elementów układu smarowania. Wycieki oleju mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń turbosprężarki, a także zanieczyszczenia innych części silnika. W przypadku zauważenia wycieków oleju z turbosprężarki należy jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem, aby zdiagnozować problem i zapobiec dalszym uszkodzeniom. Warto również regularnie kontrolować poziom oleju oraz jego stan, aby uniknąć problemów z układem smarowania, które mogą negatywnie wpłynąć na żywotność turbosprężarki.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60