
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Tak, turbosprężarka zmniejsza spalanie paliwa w samochodzie. Jej działanie polega na doprowadzeniu większej ilości powietrza do cylindrów silnika, co pozwala na spalenie większej ilości paliwa w tym samym czasie. Dzięki temu silnik może osiągnąć większą moc przy niższym zużyciu paliwa. Bazując na badaniach przeprowadzonych przez Agencję Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych- turbodoładowane silniki spalają średnio o 20% mniej paliwa niż silniki wolnossące o tej samej mocy.
Oczywiście, rzeczywiste zużycie paliwa zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe i stan techniczny pojazdu. Jednak mówiąc ogólnie- turbosprężarki są uważane za rozwiązanie oszczędzające paliwo. Do korzyści związanych ze zmniejszonym spaleniem paliwa zalicza się: obniżone koszty paliwa, mniej szkodliwy wpływ na środowisko i lepszą dynamikę jazdy- turbina zapewnia większy moment obrotowy przy niższych obrotach.
Czego nie robić z turbo?
Rzeczy, których powinno się unikać, jeżdżąc dieslem z turbosprężarką:
• Zbyt szybkie rozgrzewanie silnika po rozruchu może doprowadzić do termicznego szoku, co jest bardzo szkodliwe dla turbosprężarki. Powinno się unikać natychmiastowego naciskania na gaz lub forsowania silnika zaraz po uruchomieniu.
• Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku: może to powodować niedostateczne smarowanie i wytwarzanie ciepła w turbosprężarce.
• Natychmiastowe wyłączanie silnika po intensywnym obciążeniu: przykładowo po jeździe na autostradzie lub w górach. Lepiej poczekać kilka minut przed wyłączeniem silnika po to, żeby turbosprężarka mogła się schłodzić.
• Częste i nagłe przyśpieszanie/ hamowanie: gwałtowne zmiany obciążenia silnika automatycznie wpływają na inne komponenty.
• Zaniedbanie właściwej konserwacji i smarowania.
Stosując się do tych wskazówek, możesz wydłużyć żywotność turbosprężarki i uniknąć kosztownych napraw.
Czy turbina działa cały czas?
Tak, turbina działa cały czas, od momentu uruchomienia silnika do jego wyłączenia. Jest to spowodowane tym, że turbina jest napędzana spalinami, które powstają w silniku podczas jego pracy. Praca turbiny jest niesłyszalna, a jej działanie odczuwalne jest dopiero od ok. 3000-3500 obr./min.
Na niskich obrotach silnika ciśnienie sprężania jest małe, dlatego nie odczuwamy wzrostu mocy. Dopiero po przekroczeniu wspomnianych 3 czy 3.5 tys. obrotów, turbina zaczyna pracować z pełną mocą, co przekłada się na wzrost mocy i momentu obrotowego silnika.

Do jakiej temperatury rozgrzewa się turbo?
Temperatura pracy turbosprężarki może wahać się w przedziale od 300 do 1000 stopni Celsjusza. Jest to zależne od kilku czynników, takich jak: stan techniczny pojazdu- turbiny w sprawnych silnikach pracują w niższych temperaturach. Kolejnym z nich jest styl jazdy- dynamiczna jazda z dużą ilością przyspieszeń i hamowań powoduje wzrost temperatury pracy turbosprężarki. Istotna może być również wysoka temperatura otoczenia.
Aby zapobiec przegrzaniu turbosprężarki, jest ona wyposażona w układ chłodzenia olejem. Olej przepływa przez turbinę, odprowadzając ciepło.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze