Czy turbo pracuje na luzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy turbo pracuje na luzie?
Tak, turbo pracuje także na luzie. Kiedy zatrzymujemy się na światłach czy też przed przejściem dla pieszych, wrzucając bieg jałowy, turbina nie przestaje pracować. Z kolei zostawienie przez około 1-2 minuty samochodu na biegu jałowym, stosuje się także w celu schłodzenia turbosprężarki po pokonaniu dłuższej trasy. Gwałtowne odcięcie zasilania w czasie pracy tego podzespołu, a dokładniej wirnika turbiny wyrządzić może wiele szkód w układzie. Turbosprężarka jest elementem auta, które wpływa na zwiększenie jego mocy, dlatego też jej praca trwa niezależnie od obrotów.
Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Kiedy załącza się turbina w dieslu
Turbosprężarka rozpoczyna swoją pracę od momentu uruchomienia jednostki napędowej. Ten podzespół działa nieprzerwanie, także na luzie, aż do momentu wyłączenia silnika. Kierowcy często zastanawiają się, kiedy włącza się turbina podczas jazdy samochodem. A więc nie ma czegoś takiego. Jednakże praca turbosprężarki jest odczuwalna od około 2500 – 3000 obr/min. Następuje wtedy specyficzne wbijanie w fotel podczas przyspieszania.
Jak jeździć autem z turbiną? - Jak jeździć z turbiną benzyna
O samochód wyposażony w turbinę należy odpowiednio dbać, czyli pamiętać o częstej wymianie oleju oraz filtrów. Kierowca powinien pamiętać także, aby od razu po uruchomieniu jednostki napędowej nie wciskać gazu w podłogę, warto dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury. Po szybkiej i dynamicznej podróży powinniśmy odczekać około 1-2 minut po zatrzymaniu samochodu, aby wirnik turbiny mógł spokojnie wyhamować. Kolejną ważną kwestią jest jazda wyłącznie po mieście - z racji tego, że regularna miejska jazda zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbiny oraz w kolektorze dolotowym.
Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Aby uniknąć nagłego uszkodzenia turbosprężarki, powinniśmy przestrzegać podstawowych zasad eksploatacji samochodu turbodoładowanego. Nie powinniśmy zapominać o cyklicznej wymianie oleju silnikowego oraz filtrów. Warto także przeprowadzić diagnostykę całego układu turbodoładowania wraz z układem dolotowym oraz wydechowym. Kolejną bardzo ważną sprawą jest to, aby od razu reagować na wszelkie objawy awarii turbiny – bagatelizowanie wycieków oleju, głośniej pracy turbo czy też ciemnych kłębów dymu wydobywających się z rury wydechowej może doprowadzić do kosztownych napraw.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest elementem układu dolotowego silnika spalinowego i działa wyłącznie podczas pracy silnika. Gdy silnik pracuje na luzie, tzn. gdy nie jest obciążony (np. podczas jazdy z niską prędkością lub na biegu jałowym), turbosprężarka nie jest w pełni wykorzystywana. W przypadku silników z turbosprężarką, gdy obroty silnika są niskie, ciśnienie spalin jest niewystarczające do pełnego wykorzystania możliwości turbosprężarki. Dlatego też w tych warunkach turbosprężarka nie pracuje w pełni i nie dostarcza maksymalnej mocy silnika. Jeśli silnik jest obciążony (np. podczas jazdy z wyższą prędkością lub podczas przyspieszania), ciśnienie spalin jest wyższe i turbosprężarka może pracować w pełni, co przekłada się na wzrost mocy silnika.