Czy turbo pracuje cały czas?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbo pracuje stale od momentu uruchomienia silnika, aż do jego zgaszenia. Dlatego producenci kładą tak duży nacisk na to, aby nie skazywać silnika, który dopiero co został uruchomiony na wysokie obroty, ponieważ może dojść do zatarcia turbiny, a wszystko przez to, że olej nie zdążył jeszcze dotrzeć do podzespołu. Głównym celem turbiny samochodowej jest zwiększenie mocy jednostki napędowej, a także jej sprawności. Efekty, które uzyskamy po zamontowaniu turbiny w silniku spalinowym, to między innymi redukcja emisji szkodliwych substancji, zmniejszenie zużycia paliwa, a także zmiana kształtu charakterystyki jednostki napędowej.
Turbo timer - zadbajmy o turbosprężarkę - Turbosprężarka
Aby zapobiec uszkodzeniu turbosprężarki możemy zainstalować w swoim samochodzie turbo timer. Dzięki niemu możemy opuścić spokojnie auto po zatrzymaniu, nie martwiąc się o pracę podzespołu. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, a także zamknięciu samochody i włączeniu alarmu, silnik pozostaje uruchomiony jeszcze przez jakiś czas. Ten czas ustawiany jest samodzielnie i najczęściej jest to minuta. Zasada działania turbo timera jest prosta – w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce, turbo timer za pośrednictwem własnego przekaźnika podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony czas, co wystarcza na podtrzymanie pracy silnika.
1. Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Tak, turbosprężarka pracuje non stop od momentu włączenia silnika, aż do odcięcia zasilania. Odpalenie jednostki napędowej wprawia w ruch wirnik turbiny, który zasilany jest spalinami. Praca sprawnego podzespołu jest praktyczne niesłyszalna. Co więcej, jego praca odczuwalna jest dopiero od około 3000 – 3500 obr./min, przez co wiele osób mylnie twierdzi, że dopiero wtedy turbina zaczyna swoją pracę. Najczęstszą przypadłością tego podzespołu jest turbo dziura, czyli opóźniona reakcja silnika na wciskany pedał gazu. W trakcie wyprzedzania lub przyspieszania po wciśnięciu gazu przez kilka sekund nie zachodzi żadna reakcja, jednakże chwilę później następuje gwałtowne przyspieszenie – to właśnie zjawisko może wprawić w błąd kierowcę, przez co mylnie może twierdzić, że turbosprężarka zaczyna pracę od pełnych obrotów.
2. Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Kiedy włącza się turbina w benzynie
W celu poprawnego użytkowania samochodu z turbiną, powinniśmy pamiętać o częstej wymianie oleju o wysokiej jakości, ponieważ stary olej znacznie zmniejsza średnicę kanału doprowadzającego go do podzespołu. Inną równie ważną zasadą jest dobre rozgrzanie silnika przed rozpoczęciem podróży – dlatego przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, daj silnikowi około 30 sekund, aby osiągnął on optymalną temperaturę. Pamiętaj, aby po dłuższej, forsownej podróży schłodzić silnik – pozostaw uruchomiony samochód na około 1-2 minuty. Warto wiedzieć, aby turbodoładowanym samochodem nie jeździć tylko i wyłącznie po mieście, ponieważ jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbosprężarki oraz w kolektorze dolotowym, a takie zanieczyszczenia możemy wypalić poprzez długą i dynamiczną jazdę na wysokich obrotach. Warto wiedzieć, że turbina w dieslu, jak i benzynie włącza się w momencie odpalenia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek