Turbo po regeneracji nie jest gorsze, jednak jego jakość zależy od sposobu wykonania regeneracji oraz użytych części. W przypadku, gdy regeneracja została przeprowadzona starannie, a zastosowane komponenty są wysokiej jakości, turbo może działać równie dobrze, a nawet lepiej, niż przed awarią. Problemem może być jednak to, że regeneracja nie zawsze przywraca pełną sprawność oryginalnych elementów, a w niektórych przypadkach używa się tańszych zamienników, co może wpływać na trwałość. Dodatkowo nieprawidłowo przeprowadzony proces regeneracji może nie usunąć przyczyny awarii turbo, przez co problem może się powtórzyć. Często zdarza się również, że po regeneracji turbo może pracować w mniej optymalnych warunkach niż fabrycznie nowe, zwłaszcza w starszych pojazdach. Dlatego przed wyborem regeneracji warto dokładnie zapoznać się z ofertą warsztatu, sprawdzając jego opinie i doświadczenie.
Czego nie lubi turbina?
Przede wszystkim, turbina nie lubi zanieczyszczeń, takich jak piasek, kurz, czy inne drobne cząstki, które mogą uszkodzić jej wirnik. Niewłaściwe smarowanie jest kolejnym czynnikiem, który może prowadzić do przedwczesnej awarii. Brak odpowiedniego smaru lub zbyt gęsty olej, który nie przepływa przez turbinę, może spowodować przegrzewanie się i uszkodzenie łożysk. Turbina jest także bardzo wrażliwa na zmiany temperatury, zwłaszcza na zbyt szybkie ochładzanie po długiej pracy. Jeżeli po zakończeniu jazdy silnik zostanie natychmiast wyłączony, to turbina nie ma czasu na stopniowe schłodzenie, co prowadzi do osadzania się nagaru i może przyczynić się do jej uszkodzenia. Dodatkowo zbyt wysokie ciśnienie doładowania, zwłaszcza w przypadku źle ustawionych systemów, może prowadzić do przegrzania turbiny, co w efekcie wpłynie na jej żywotność.
Dlaczego ludzie nienawidzą turbin?
Turbiny, mimo swojej wydajności i korzyści w postaci zwiększenia mocy silnika, mają swoją ciemną stronę, która sprawia, że wiele osób nie darzy ich sympatią. Przede wszystkim, turbosprężarka jest skomplikowanym elementem, który wymaga odpowiedniej troski i dbałości o serwisowanie. Brak regularnych przeglądów, zwłaszcza w kwestii wymiany oleju czy czyszczenia układu dolotowego, może prowadzić do szybkiej awarii. Dodatkowo turbosprężarki często bywają drogie w naprawie, a sama regeneracja nie zawsze daje 100% pewności co do jej dalszej trwałości. W wielu przypadkach po awarii turbosprężarki, kierowcy muszą liczyć się z kosztownymi naprawami, które mogą przewyższać wartość samego pojazdu, szczególnie w przypadku starszych samochodów. Wreszcie, sama eksploatacja turbosprężarki wiąże się z ryzykiem przegrzewania silnika, a więc potrzeba szczególnej uwagi i ostrożności przy użytkowaniu pojazdu z turbiną, co nie wszystkim kierowcom odpowiada. Wiele osób nie docenia w pełni zalet turbosprężarek, koncentrując się jedynie na ich potencjalnych problemach i kosztach napraw.
Ile gwarancji na regenerowaną turbinę?
Regenerowana turbosprężarka powinna dostać 24 miesiące gwarancji. Serwis, który wykona odpowiednio usługę, nie powinien bać się udzielać takiej gwarancji. 24-miesięczna gwarancja na regenerowaną turbosprężarkę powinna być standardem, który daje klientowi pewność co do jakości usługi. Dobrze przeprowadzona regeneracja powinna spokojnie wytrzymać taki okres bez problemów.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze