Czy turbo działa na postoju?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbo jest urządzeniem, które pracuje bez przerwy od momentu włączenia silnika do jego zgaszenia. Głównym celem tego podzespołu jest zwiększenie mocy silnika samochodu, a także jego sprawności. Efekty, jakie uzyskamy dzięki zamontowaniu turbiny w silniku spalinowym to między innymi redukcja emisji szkodliwych substancji, które dostają się do atmosfery, zmniejszenie zużycia paliwa oraz zmiana kształtu charakterystyki jednostki napędowej. Bardzo częstą przypadłością urządzeń turbo jest tzw. efekt turbodziury, czyli opóźniona reakcja silnika na wciskany pedał gazu. Podczas przyspieszania przez kilka sekund nie nadchodzi żadna reakcja, jednakże chwilę później następuje gwałtowne przyspieszenie – właśnie to zjawisko może wprowadzić kierowcę w błąd, przez co może myśleć, że turbosprężarka zaczyna swoją pracę od pełnych obrotów.
Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Turbosprężarka jest podzespołem, który pracuje od momentu włączenia silnika do odcięcia zasilania. Uruchomienie auta wprawia w ruch wirnik turbiny, który jest zasilany spalinami. Praca sprawnej turbosprężarki jest niemal niesłyszalna, co więcej kierowca odczuwa jej aktywność dopiero w okolicach 3000 – 3500 obr/min. Z tego powodu wielu użytkowników samochodów turbodoładowanych mylnie twierdzi, że dopiero wtedy turbo zaczyna swoją pracę.
Kierowca samochodu z turbodoładowaniem powinien pamiętać przede wszystkim o tym, aby po uruchomieniu silnika przez minimum 30 sekund dać pompie czas na to, aby olej dostał się do każdego zakamarka układu. Zwiększenie obrotów, zanim olej silnikowy dotrze do turbosprężarki, może zakończyć się awarią tego podzespołu. Co więcej, po dłużej, dynamicznej jeździe należy pozostawić auto na biegu jałowym przez około 2-3 minuty. Powinno się tak robić, aby wirnik turbiny bezpiecznie wyhamował. Warto pamiętać także o regularnej wymianie oleju silnikowe oraz filtra powietrza, ponieważ nagromadzone tam zanieczyszczenia, po spotkaniu z turbosprężarką mogą doprowadzić do poważnej awarii. Do podstawowych objawów świadczących o uszkodzonej turbinie zaliczymy: gwizd wydobywający się z komory silnika, spadek mocy i ubytek oleju silnikowego.
Jak jeździć autem z turbiną? - Kiedy załącza się turbina w dieslu
Przy użytkowaniu samochodu turbodoładowanego powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Po pierwsze – rozgrzanie silnika – przed gwałtownym wciśnięcie pedału gazu w podłogę należy pamiętać, aby dać silnikowi około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Po drugie, schładzanie silnika – przed wyłączeniem jednostki napędowej, szczególnie po dynamicznej jeździe powinniśmy poczekać około 2-3 minuty, aby schłodzić turbosprężarkę. Po trzecie, pamiętajmy o częstej wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem i filtrem powietrza. Rzadka zmiana środka smarującego zmniejsza średnicę kanału doprowadzającego go do turbo, czyli go przytyka.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka działa wyłącznie wtedy, gdy silnik jest uruchomiony i pracuje na odpowiednich obrotach. W momencie, gdy silnik jest wyłączony turbosprężarka nie jest aktywna i nie wytwarza dodatkowego ciśnienia doładowania. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja turbosprężarka działa prawidłowo, możesz uruchomić silnik i przyspieszyć do około 2500-3000 obrotów na minutę (obroty te mogą być nieco niższe lub wyższe w zależności od modelu samochodu i turbosprężarki). W tym zakresie obrotów turbosprężarka powinna działać i wytwarzać dodatkowe ciśnienie doładowania. Jeśli nie odczuwasz tego w postaci zwiększonej mocy silnika lub słyszysz niepokojące dźwięki pod maską, może to świadczyć o problemach z turbosprężarką i konieczności skontaktowania się z mechanikiem.