
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zastanawiasz się, czy turbina ze stałą geometrią łopatek jest efektywna? Obecna w silnikach dieslowych, jak i benzynowych o mniejszej pojemności turbosprężarka nie posiada kierownicy spalin. Zastosowano w niej nieruchome łopatki, które nie mają zdolności zmiany pozycji pod określonym kątem, co z jednej strony świadczy o prostocie budowy, a z drugiej strony o niepełnym wykorzystaniu masy spalin, wpędzających w ruch wirnik turbosprężarki. Praca turbosprężarki ze stałą geometrią jest przede wszystkim uwarunkowana od prędkości podporządkowanej przez panujące w turbinie ciśnienie. Chcąc je zmniejszyć, stosujemy nie koło kompresji, jak w przypadku zmiennej geometrii, a zawory upustowe, które sterują spalinami z pominięciem turbosprężarki. Turbinę ze stałą geometrią cechuje na pewno żywotność, trwałość w użytkowaniu. Usterce ulega przeważnie wspomniany zawór upustowy, z którą fachowa regeneracja turbiny skutecznie sobie poradzi. Jakie są jeszcze zalety tego typu turbosprężarki? Przede wszystkim cena. Ten rodzaj turbosprężarki jest niedrogi w produkcji oraz w regeneracji ze względu na nieskomplikowaną budową.

Zastanawiasz się - turbina ze zmienną geometrią czy bez?
Jeżeli wahasz się nad efektywnością turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek w porównaniu do turbiny, która posiada stałą geometrię, to warto wziąć pod uwagę, czy chcesz otrzymać maksimum przyspieszenia, czy też nie. Samochód osobowy ze zmienną geometrią turbiny 1.9 TDI uzyska dynamizm jazdy, dzięki łopatkom przymocowanym do wspólnego pierścienia, które są ruchome i potrafią ułożyć się pod odpowiednim kątem. Sterowanie łopatkami przez siłownik pneumatyczny daje pełne wykorzystanie masy spalin, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Zastosowanie kierownicy turbiny pomogło skutecznie zniwelować efekt turbo dziury, która stanowi opóźnioną reakcję turbosprężarki na wciśnięcie padała gazu. Łopatki turbosprężarki ze stałą geometrią cechuje zachowanie stałej pozycji, niezależnie od tego, jaką prędkość obrotową przyjął silnik. Ewidentnie obecne w układzie turbodoładowania nie są wykorzystywane w pełni, przez co efektywność stałej geometrii jest przeciętna. Patrząc pod kątem napraw, regeneracja turbosprężarki VTG znacznie przewyższa cenę regeneracji niż w przypadku stałej geometrii. Dzieje się tak dlatego, że VTG posiada trudniejszy schemat układu turbodoładowania. Zacinająca się zmienna geometria turbiny jest właśnie typową awarią turbosprężarki, z którą fachowcy spotykają się codziennie. Taki objaw głównie możemy rozpoznać po nierównomiernej pracy silnika samochodowego i jego przejścia w tryb awaryjny. Niejednokrotnie przyczyną takiego stanu rzeczy w układzie turbodoładowania są zanieczyszczenia, nagar, który skutecznie potrafi unieruchomić część turbosprężarki, blokując jej podstawowe działanie. Jeżeli chcemy samodzielnie pozbyć się obecnego brudu, to możliwe jest czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, wlewając do kolektora dolotowego dodatek do paliwa czyszczący turbinę. Należy przyjąć, że taki sposób czyszczenia może być nieefektywny, w przypadku dość mocnych zabrudzeń. Dlatego wszelkie zaśniedzenia, mocne zalepienia, najlepiej usuwać w serwisie świadczącym usługi z zakresu regeneracji turbosprężarek.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze