Czy turbina ze stałą geometrią łopatek jest efektywna
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiasz się, czy turbina ze stałą geometrią łopatek jest efektywna? Obecna w silnikach dieslowych, jak i benzynowych o mniejszej pojemności turbosprężarka nie posiada kierownicy spalin. Zastosowano w niej nieruchome łopatki, które nie mają zdolności zmiany pozycji pod określonym kątem, co z jednej strony świadczy o prostocie budowy, a z drugiej strony o niepełnym wykorzystaniu masy spalin, wpędzających w ruch wirnik turbosprężarki. Praca turbosprężarki ze stałą geometrią jest przede wszystkim uwarunkowana od prędkości podporządkowanej przez panujące w turbinie ciśnienie. Chcąc je zmniejszyć, stosujemy nie koło kompresji, jak w przypadku zmiennej geometrii, a zawory upustowe, które sterują spalinami z pominięciem turbosprężarki. Turbinę ze stałą geometrią cechuje na pewno żywotność, trwałość w użytkowaniu. Usterce ulega przeważnie wspomniany zawór upustowy, z którą fachowa regeneracja turbiny skutecznie sobie poradzi. Jakie są jeszcze zalety tego typu turbosprężarki? Przede wszystkim cena. Ten rodzaj turbosprężarki jest niedrogi w produkcji oraz w regeneracji ze względu na nieskomplikowaną budową.
Zastanawiasz się - turbina ze zmienną geometrią czy bez?
Jeżeli wahasz się nad efektywnością turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek w porównaniu do turbiny, która posiada stałą geometrię, to warto wziąć pod uwagę, czy chcesz otrzymać maksimum przyspieszenia, czy też nie. Samochód osobowy ze zmienną geometrią turbiny 1.9 TDI uzyska dynamizm jazdy, dzięki łopatkom przymocowanym do wspólnego pierścienia, które są ruchome i potrafią ułożyć się pod odpowiednim kątem. Sterowanie łopatkami przez siłownik pneumatyczny daje pełne wykorzystanie masy spalin, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Zastosowanie kierownicy turbiny pomogło skutecznie zniwelować efekt turbo dziury, która stanowi opóźnioną reakcję turbosprężarki na wciśnięcie padała gazu. Łopatki turbosprężarki ze stałą geometrią cechuje zachowanie stałej pozycji, niezależnie od tego, jaką prędkość obrotową przyjął silnik. Ewidentnie obecne w układzie turbodoładowania nie są wykorzystywane w pełni, przez co efektywność stałej geometrii jest przeciętna. Patrząc pod kątem napraw, regeneracja turbosprężarki VTG znacznie przewyższa cenę regeneracji niż w przypadku stałej geometrii. Dzieje się tak dlatego, że VTG posiada trudniejszy schemat układu turbodoładowania. Zacinająca się zmienna geometria turbiny jest właśnie typową awarią turbosprężarki, z którą fachowcy spotykają się codziennie. Taki objaw głównie możemy rozpoznać po nierównomiernej pracy silnika samochodowego i jego przejścia w tryb awaryjny. Niejednokrotnie przyczyną takiego stanu rzeczy w układzie turbodoładowania są zanieczyszczenia, nagar, który skutecznie potrafi unieruchomić część turbosprężarki, blokując jej podstawowe działanie. Jeżeli chcemy samodzielnie pozbyć się obecnego brudu, to możliwe jest czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, wlewając do kolektora dolotowego dodatek do paliwa czyszczący turbinę. Należy przyjąć, że taki sposób czyszczenia może być nieefektywny, w przypadku dość mocnych zabrudzeń. Dlatego wszelkie zaśniedzenia, mocne zalepienia, najlepiej usuwać w serwisie świadczącym usługi z zakresu regeneracji turbosprężarek.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina ze stałą geometrią łopatek jest rodzajem turbosprężarki, w której kąt natarcia i rozstaw łopatek są stałe. Ta konstrukcja jest bardziej prosta i tańsza niż turbina z regulowanym kątem natarcia, jednak ma pewne ograniczenia względem efektywności. Jednym z głównych ograniczeń jest to, że turbina ze stałą geometrią łopatek nie jest tak skuteczna w szerokim zakresie prędkości obrotowych, jak turbina z regulowanym kątem natarcia. W efekcie, turbina ze stałą geometrią łopatek jest często stosowana w aplikacjach, w których prędkość obrotowa jest stała lub prawie stała. Innym ograniczeniem jest to, że turbina ze stałą geometrią łopatek ma niższą sprawność przy niskim i średnim ciśnieniu podawania powietrza, co może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa. Mimo tych ograniczeń, turbina ze stałą geometrią łopatek jest nadal popularna w wielu aplikacjach, ponieważ jest prosta w konstrukcji i tańsza w produkcji niż turbina z regulowanym kątem natarcia.