
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Prawidłowo działająca turbina nie powinna wyć, piszczeć, ani wydawać jakichkolwiek niepokojących dźwięków. Jeżeli spotkałeś się z sytuacją, w której turbosprężarka wyje jak karetka pogotowia, może to świadczyć o poważnym uszkodzeniu tego podzespołu. W celu zażegnania takiej sytuacji powinniśmy sprawdzić w pierwszej kolejności układ pod kątem szczelności, czystości i występujących luzów. Odgłos nasilający się wraz ze wzrostem obrotów silnika, na pewno sygnalizuje usterkę, która może okazać się bardzo kosztowna. Jeżeli zbagatelizujemy objaw uszkodzonej turbiny, jakim jest wycie, to zakup i montaż nowego podzespołu będzie wręcz stuprocentowy.
Objawy uszkodzonej turbiny - Regeneracja turbosprężarek - Dlaczego turbina gwiżdże
Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, czy dźwięk, który wydobywa się spod maski, pochodzi z turbosprężarki, ale niezależnie od tego powinniśmy skonsultować to z mechanikiem, ponieważ na pewno nie jest to nic normalnego. Jest kilka charakterystycznych cech gwizdu, piszczenia turbiny, dzięki którym możemy wywnioskować uszkodzenie tego podzespołu – nasila się wraz ze wzrostem obrotów oraz wraz z obciążeniem silnika. Wiele osób mylnie myśli, że turbina samochodowa powinna gwizdać, bo wtedy pracuje, ale nic bardziej mylnego! Gwiżdżąca turbina nie jest niczym normalnym i powinniśmy jak najszybciej dokonać naprawy. Co więcej, o uszkodzonej turbosprężarce powiadomią nas takie objawy, jak: znaczny ubytek oleju silnikowego, dym wydostający się z tury wydechowej oraz spadek mocy silnika.
1. Dlaczego turbina gwiżdże? -Turbina gwiżdże przy dodawaniu gazu
Główną przyczyną tego, że turbina samochodowa gwiżdże, piszczy, czy wyje, jest jej nieprawidłowe działanie. Gdy pracuje ona prawidłowo i równo, to nie powinna wydawać żadnych niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika jest niezaburzone, a auto nie kopci i ma moc. Jeżeli usłyszymy gwizd bądź świst turbiny na niskich obrotach lub przy przyspieszaniu, to w zasadzie należy przypuszczać, że turbosprężarka jest niesprawna. Inaczej mówiąc, gwizdanie turbiny na zimnym silniku oraz powtarzająca się sytuacja, podczas której ona piszczy przy dodawaniu gazu, są informacją dla kierowcy o uszkodzeniu podzespołu.

2. Turbina wyje - Turbina wyje jak karetka
Współczesne układy turbodoładowania są na tyle ciche, że wielu kierowców dowiadje się o ich obecności dopiero wtedy, gdy zaczynają szwankować i przez to pracują głośniej. Każdy nietypowy dźwięk, jaki nagle zaczyna wydawać silnik, powinien być powodem do niepokoju, ale niektóre hałas takie jak wycie, gwizdy czy piszczenie są charakterystyczne dla uszkodzonej turbosprężarki. Najczęściej pojawiają się one podczas wchodzenia silnika na wyższe obroty i nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia. Przyczyny tego zjawiska mogą być różne, zaczynając od nieszczelności przewodów i problemów ze smarowaniem, przez pęknięcia obudowy i zużyte łożyska.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze