
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeśli turbina jest prawidłowo zaprojektowana, zamontowana i konserwowana, to nie powinna uszkadzać silnika, wręcz przeciwnie- powinna zwiększać jego moc i efektywność. Jednak jeśli turbosprężarka nie działa poprawnie lub jest zepsuta, może zacząć negatywnie wpływać na pracę silnika i w rezultacie nawet go uszkodzić. Więc właściwie, dlaczego turbina może zniszczyć silnik? Uszkodzona turbosprężarka może powodować jego spadki mocy, co utrudnia przyśpieszanie i manewrowanie pojazdem. Może również generować zwiększone spalanie paliwa, co automatycznie powoduje wyższe koszty eksploatacji. Uszkodzona turbosprężarka może powodować wibracje i drgania w silniku lub samochodzie, co wpływa na ogólny komfort jazdy. Zniszczona turbina prowadzi również do wycieków oleju, które finalnie mogą wpłynąć na zanieczyszczenie silnika i układu wydechowego. Warto podkreślić, że w przypadku uszkodzenia turbosprężarki istotne jest szybkie podjęcie działań naprawczych. Ignorowanie problemów z turbosprężarką może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń silnika, co może wiązać się z dużymi kosztami naprawy.
Po czym poznać, że turbiną jest do wymiany?
Turbinę, którą należy wymienić lub zregenerować można poznać przede wszystkim po spadku mocy pojazdu. Silnik może pracować z mniejszą efektywnością, co będzie się objawiać przykładowo trudnościami w przyśpieszaniu. Uszkodzona turbosprężarka może również prowadzić do nadmiernego wypuszczania dymu z wydechu. Jego kolory mogą sugerować różne problemy, takie jak biały dym (wyciek oleju lub płynu chłodzącego) lub niebieski dym (wyciek oleju do komory spalania). Zniszczona turbina może również emitować głośne i niepokojące dźwięki, które nie występowały wcześniej, takie jak gwizd, pisk czy syczenie. Wymiana turbiny jest kosztowna, dlatego warto regularnie serwisować samochód i wykonywać zalecane przez producenta czynności konserwujące turbosprężarki, aby zapobiec jej uszkodzeniu.
Ile wytrzymuje turbina w aucie?
Ogólnie rzecz biorąc, turbosprężarki w dzisiejszych silnikach Diesla są projektowane i wykonane, aby były trwałe i wytrzymałe, a ich żywotność wynosi zazwyczaj od 100 000 do 250 000 kilometrów lub nawet więcej. Na żywotność turbiny ma wpływ kilka istotnych czynników, jak odpowiednia eksploatacja auta (unikanie wysokich obrotów na nierozgrzanym silniku) czy regularna konserwacja (wymiana oleju silnikowego i flirtów).

Jak sprawdzić stan turbiny?
Sprawdzenie stanu turbiny może być zweryfikowane zarówno przez mechanika w warsztacie samochodowym, jak i przez kierowcę w terenie. W większości pojazdów diagnostyka komputerowa za pomocą specjalistycznego skanera może dostarczyć szczegółowe informacje na temat działania turbosprężarki (dane dotyczące ciśnienia doładowania, temperatury oleju i innych parametrów). Innym sposobem na sprawdzenie stanu turbiny jest samodzielna kontrola odgłosów, jakie wydobywają się z tego komponentu. Niepokojące może być np. głośne skrzypienie i piszczenie. Można również przeprowadzać regularną wizualną kontrolę turbosprężarki, jeśli dostrzegalne są widoczne uszkodzenia czy wycieki oleju, powinno być to już czynnikiem alarmującym.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze