blog

Czy turbina w dieslu może gwizdać? Zdziwisz się!

27 września 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Tak, turbina w dieslu może gwizdać i istnieje kilka powodów, dlaczego turbosprężarka wydaje taki dźwięk, głównym z nich są wysokie obroty turbosprężarki, która dostarcza dodatkowe powietrze do cylindrów silnika w celu zwiększania mocy pojazdu. Gwizd może się nasilać przy obciążonej turbinie. Kolejnym powodem, dlaczego turbina wydaje taki odgłos, może być przeciek powietrza w okolicach turbosprężarki lub układu dolotowego, który jest spowodowany uszkodzeniem uszczelnień. Również sama specyfikacja turbiny, czyli jej model i rozmiar, może wpływać na głośność dźwięków, jakie emituje. Głośne gwizdanie lub inne drażniące dźwięki, które nie występowały wcześniej, mogą wskazywać na nieprawidłową pracę turbosprężarki w wyniku problemów z wirnikiem lub łożyskami. W takim przypadku konieczna jest konsultacja z mechanikiem i zweryfikowanie stanu turbosprężarki.

Jak powinna brzmieć turbina?

Prawidłowo działająca turbina w Dieslu, nie powinna emitować żadnych głośnych dźwięków. Może być jedynie słyszalny lekki szum powietrza, który jest wytwarzany przez wirnik turbiny. Szum ten jest cichy, jednostajny i niesłyszalny z kabiny pasażerskiej. Jakiekolwiek nietypowe i głośne dźwięki mogą świadczyć o nieprawidłowej pracy turbosprężarki, a nawet o jej uszkodzeniu. Odgłosy, które mogą wskazywać na problemy z turbiną to głośne piski, gwizdanie, stukot czy turkotanie. Jeśli usłyszysz którekolwiek z tych dźwięków, zaleca się natychmiastową diagnostykę przez profesjonalistę lub mechanika, ponieważ ignorowanie takich nietypowych odgłosów może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń.

Czego nie lubi turbina?

Turbina to złożony mechanizm, narażony na działanie wielu czynników, które mogą prowadzić do jej uszkodzenia, rzeczy, których turbina „nie lubi”:
Nadmierne obciążenie: częste przyspieszanie i hamowanie, zwłaszcza podczas jazdy w warunkach miejskich, może obciążać turbosprężarkę i skracać jej żywotność.
Zimny start: nierozpoczęcie pracy silnika bez odpowiedniego rozgrzania może prowadzić do obciążeń turbosprężarki, zwłaszcza w przypadku krótkich trasach lub pracy na niskich obrotach.
Niedostateczne smarowanie lub niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania turbiny, może prowadzić do uszkodzeń łożysk i innych wewnętrznych komponentów.
• Turbosprężarka jest narażona na działanie zanieczyszczeń, dlatego tak ważna jest regularna wymiana flirtów i oleju.

naprawa turbo

Czy turbina może uszkodzić silnik?

Prawidłowo działająca turbina nie powinna uszkadzać silnika, jest integralną częścią układu doładowania i ma na celu zwiększenie jego wydajności poprzez dostarczanie większej ilości sprężonego powietrza do komór spalania. Jednak, jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, może negatywnie wpłynąć na pracę i wydajność silnika. Charakterystyczny dla tego stanu będzie jego spadek mocy, ponieważ uszkodzona turbina nie będzie w stanie skutecznie go doładowywać. Turbosprężarka jest również odpowiedzialna za zmniejszenie zużycia paliwa, jeśli więc ten komponent uległ uszkodzeniu, może to prowadzić analogicznie do jego zwiększenia zużycia.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60