Czy turbina pracuje na wolnych obrotach?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka jest urządzeniem, które pracuje bez przerwy od momentu uruchomienia jednostki napędowej. Działa ona nieprzerwanie, także na luzie, aż do momentu wyłączenia silnika. Turbosprężarka działa stale niezależnie od generowanych obrotów. Z powodu tak sukcesywnych działań obowiązkowe jest dbanie o prawidłowe warunki jej pracy. Stanowczo niewskazany jest tzw. zimny rozruch, czyli wykręcanie silnika na wysokie obroty, kiedy jest on nierozgrzany, czy gwałtowne kończenie jazdy.
Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Czy turbina pracuje na biegu jałowym
Turbina jest elementem samochodu, który wpływa na zwiększenie jego mocy silnika, dlatego więc jej praca trwa niezależnie od obrotów. Jednakże jej praca jest odczuwalna od około 2500 – 3000 obr./min. Turbosprężarka pracuje również na biegu jałowym – zatrzymując się przed przejściem dla pieszych lub też na światłach, wrzucając luz turbina nie przestaje pracować. Pozostawienie na około 2-3 minuty samochodu na biegu jałowym stosuje się w celu schłodzenia urządzenia turbo po pokonaniu dłuższej trasy. Powinno się tak robić, ponieważ nagłe odcięcie zasilania podczas pracy turbiny może wyrządzić wiele szkód w układzie.
1. Turbodoładowanie - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Układ turbodoładowania jest rozwiązaniem, które pozwala na zwiększenie mocy oraz poprawienie osiągów samochodu. W tym układzie główną rolę odgrywa turbosprężarka, a dzięki jej montażowi umożliwiamy dostarczenie do komory silnika większej ilości mas powietrza, które wpływają na dodatkową moc. Montaż turbosprężarki pozwala na uzyskanie wyższej mocy już przy niższej pojemności skokowej. Układ turbodoładowania wspomagany jest jeszcze innym urządzeniem – intercoolerem, który zaopatruje turbinę w masy powietrza. Turbosprężarka włącza się od momentu zapalenia silnika i działa aż do jego zgaszenia, jednakże jego pracę odczujmy dopiero przy około 2500 – 3000 obr./min.
2. Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Jak jeździć dieslem z turbiną
3. Co szkodzi i jak działa turbosprężarka? - Zepsuta turbina objawy
Turbosprężarce szkodzą wydłużone okresy między wymianami oleju silnikowego, warto stosować olej wysokiej jakości oraz wymieniać go regularnie. Powinno się co roku wymieniać filtr powietrza, ponieważ w innym wypadku zanieczyszczenia, które wpadają przez filtr, uszkodzą wirnik sprężarki. Urządzenie turbo jest napędzane przez gazy wylotowe silnika spalinowego, które następnie przepływają przez wirnik turbiny i dalej są uwalniane przez układ wydechowy.
Następnie przez wspólny wal ruch wirnika turbiny przekazywany jest na wirnik sprężarki, który z kolei spręża powietrze, wpadające przez dolot i filtr. Zepsutą turbosprężarkę poznamy po objawach takich, jak: odczuwalnym spadku mocy, świście, który wydobywa się z komory silnika, szybkim ubytku oleju, a także po nadmiernym dymieniu z rury wydechowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w samochodzie wykorzystującym silnik diesla z turbosprężarką pracuje na wolnych obrotach, jednakże praca podzespołu wtedy nie jest odczuwalna dla kierowcy. W niskich obrotach silnika, nie ma wystarczającej ilości spalin, aby napędzić turbosprężarkę i zwiększyć ilość powietrza dostarczanego do silnika. Dopiero przy większych obrotach, ilość spalin jest wystarczająca, aby turbosprężarka rozpędziła się i zwiększała ciśnienie w kolektorze dolotowym. Dlatego pamiętajmy, że turbosprężarka pracuje cały czas od momentu włączenia silnika, tylko jej praca czasem jest na tyle wolna, że nie odczuwamy doładowania.