
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy turbina może stukać?
Sprawnie działająca turbina nie powinna wydawać żadnych dźwięków. Stukanie może dotyczyć turbiny, ale także silnika, dlatego po usłyszeniu niepokojących odgłosów, powinniśmy jak najszybciej udać się do mechanika w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki. Bądźmy świadomi tego, że niemal wszystkie objawy uszkodzenia turbosprężarki dotyczyć mogą awarii innego podzespołu, a wiedza nabyta w Internecie zazwyczaj nie jest wystarczająca, dlatego w celu uniknięcia potencjalnie wysokich kosztów związanych z naprawą, powinniśmy się udać jak najszybciej do wyspecjalizowanego warsztatu. W obecnych czasach coraz większą rolę w samochodach osobowych odgrywają turbosprężarki, dlatego każdy kierowca powinien wiedzieć, kiedy zajrzeć z nią do serwisu, ponieważ im szybciej zostanie dokonana naprawa, tym mniej będzie kosztowała. Ciężkim zadaniem jest jednoznaczna ocena bez odwiedzin turbosprężarki w warsztacie, które objawy wskazują bezpośrednio na uszkodzenie podzespołu, a które awarie innych elementów pojazdu.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Jak sprawdzić czy turbina jest uszkodzona
Najczęstszym objawem świadczącym o zużyciu turbiny w dieslu jest zauważalny spadek mocy silnika. Jeżeli nasz samochód wolniej wchodzi w wyższe obroty, a reakcja turbosprężarki jest ospała, to może oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas jej regeneracja lub wymiana. Temu objawowi często mogą towarzyszyć różne dziwne dźwięki i drgania, które dochodzą spod maski, a ostatecznie także zapalenie się niepożądanej kontrolki „Check Engine” na desce rozdzielczej. Kolejnym równie często przytaczanym objawem, który wskazuje na zużywający się podzespół, jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski w trakcie pracy silnika. Innym dość często spotykanym znakiem zbliżającego się końca turbosprężarki jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin.

Dziwne stukanie/dzwonienie gdy turbina ciągnie - Uszkodzona turbina czy można jechać
Dziwne stukania i różnorodne dźwięki wydostające się z turbiny wskazywać mogą awarię układu turbodoładowania, zawieszenia czy nawet jednostki napędowej. Niektóre dźwięki wydawane przez uszkodzone turbo przyrównywane są do wycia syreny karetki pogotowia i naprawdę trudno je zbagatelizować. Oprócz intensywności, a także głośności cechą charakterystyczną takich dźwięków jest to, że nasilają się po tym, jak silnik wejdzie na wyższe obroty. Gdy nasza turbosprężarka ulegnie awarii, powinniśmy jak najszybciej zatrzymać auto, aby nie doprowadzić do dalszych uszkodzeń. Następstwa jazdy z niewłaściwie działającym podzespołem mogą być poważne dla całego silnika, a w ostateczności doprowadzić do jego zniszczenia.

Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzonej turbiny benzyna
Najczęstszym symptomem świadczącym o kończącej się turbosprężarce jest odczuwalny spadek mocy jednostki napędowej – kierowca odczuje wtedy, że auto straciło swoje przyspieszenie. Kolejnym sygnałem mówiącym nam o awarii układu turbodoładowania, jest tzw. falowanie osiągów, czyli nic innego, jak okresowe spadki mocy silnika. Z reguły temu towarzyszy jeszcze zapalanie się kontrolki błędu na desce rozdzielczej. Niepokojący dla użytkownika samochodu powinien być każdy ślad oleju na przewodach. W turbodoładowanych silnikach czasem dochodzi do sytuacji, w której do cylindrów dociera za mało powietrza, aby spalanie mogło się obywać prawidłowo – to zjawisko sygnalizuje czarny dym wydostający się z rury wydechowej.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze