
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Poprawnie działająca turbina nie powinna wydawać niepokojących odgłosów, jej praca jej równa, nie dochodzi do zaburzeń funkcjonowania jednostki napędowej, auto nie kopci i ma moc. Zanim dojdzie do sytuacji, w której nasza turbosprężarka wyje jak karetka, podzespół ten daje nam nieco bardziej dyskretnie i po cichu do zrozumienia, że w jego obrębie doszło do uszkodzeń. Gwizd turbo na zimnym silniku oraz powtarzająca się sytuacja, w której turbina piszczy przy dodawaniu gazu, informują kierowcę o tym, że wirnik turbiny wyrobił się wskutek częstej i intensywnej eksploatacji w wysokiej temperaturze. Następną przyczyną gwizdania turbosprężarki mogą być zanieczyszczenia, które się do niej dostały i powodują powstawanie ubytków w strukturze, która musi charakteryzować się zupełną szczelnością i optymalnym smarowaniem.
Piszczenie podczas załączania się turbiny pod obciążeniem - Turbina piszczy przy dodawaniu gazu
Świst, wycie, gwizd, zgrzyty turbosprężarki to najpopularniejsze niepożądane przez posiadaczy samochodów turbodoładowanych dźwięki. Przeważnie zwiastują koniec podzespołu, co wiąże się z dużymi kosztami regeneracji, a często z wymianą na nową turbinę. Jeżeli turbosprężarka gwiżdże przy dodawaniu gazu, to problem najprawdopodobniej leży po stronie nieszczelności układu dolotowego, w którym nastąpiło pęknięcie przewodu olejowego. Gwizdanie może być spowodowane także uszkodzeniem wirnika lub obecnymi w nim niewielkimi luzami, co powoduje obcieranie wirnika o korpus turbiny, więc gwizdy i zgrzyty nie powinny w tej kwestii nikogo dziwić.

Przy uszkodzeniu turbinie samochód może wydawać różnego rodzaju dźwięki, które przypominają szybkie stukanie lub głośne wycie porównywalne z wyciem syreny karetki pogotowia. Są to dźwięki, które towarzyszą wyeksploatowaniu lub zatarciu układu turbodoładowania i bardzo często oznaczają konieczność regeneracji lub wymiany podzespołu. Przyczyną tego jest najczęściej wyrobiony już wirnik turbiny lub zanieczyszczenia, które się do niej przedostały. Hałas może być spowodowany nieszczelnością pomiędzy sprężarką a chłodnicą, przez którą sprężone pod wysokim ciśnieniem powietrze wydostaje się z przewodu.

Objawy uszkodzonej turbiny - Turbina wyje jak karetka
Głównym objawem uszkodzonej turbiny jest spadek mocy samochodu i jego głośna praca. Często z układu wydechowego będzie się wydobywał także gęsty dym. Kierowca nie powinien bagatelizować znacznego ubytku oleju silnikowego, ponieważ może on wskazywać na jego wycieki. Także nagłe, zwiększone spalanie oleju napędowego może sugerować, że z autem dzieje się coś podejrzanego. Oznaką uszkodzenia turbo jest także wyczuwalna w środku samochodu woń palonego oleju.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze