Czy turbina może piszczeć?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Poprawnie działająca turbina nie powinna wydawać niepokojących odgłosów, jej praca jej równa, nie dochodzi do zaburzeń funkcjonowania jednostki napędowej, auto nie kopci i ma moc. Zanim dojdzie do sytuacji, w której nasza turbosprężarka wyje jak karetka, podzespół ten daje nam nieco bardziej dyskretnie i po cichu do zrozumienia, że w jego obrębie doszło do uszkodzeń. Gwizd turbo na zimnym silniku oraz powtarzająca się sytuacja, w której turbina piszczy przy dodawaniu gazu, informują kierowcę o tym, że wirnik turbiny wyrobił się wskutek częstej i intensywnej eksploatacji w wysokiej temperaturze. Następną przyczyną gwizdania turbosprężarki mogą być zanieczyszczenia, które się do niej dostały i powodują powstawanie ubytków w strukturze, która musi charakteryzować się zupełną szczelnością i optymalnym smarowaniem.
Piszczenie podczas załączania się turbiny pod obciążeniem - Turbina piszczy przy dodawaniu gazu
Świst, wycie, gwizd, zgrzyty turbosprężarki to najpopularniejsze niepożądane przez posiadaczy samochodów turbodoładowanych dźwięki. Przeważnie zwiastują koniec podzespołu, co wiąże się z dużymi kosztami regeneracji, a często z wymianą na nową turbinę. Jeżeli turbosprężarka gwiżdże przy dodawaniu gazu, to problem najprawdopodobniej leży po stronie nieszczelności układu dolotowego, w którym nastąpiło pęknięcie przewodu olejowego. Gwizdanie może być spowodowane także uszkodzeniem wirnika lub obecnymi w nim niewielkimi luzami, co powoduje obcieranie wirnika o korpus turbiny, więc gwizdy i zgrzyty nie powinny w tej kwestii nikogo dziwić.
Przy uszkodzeniu turbinie samochód może wydawać różnego rodzaju dźwięki, które przypominają szybkie stukanie lub głośne wycie porównywalne z wyciem syreny karetki pogotowia. Są to dźwięki, które towarzyszą wyeksploatowaniu lub zatarciu układu turbodoładowania i bardzo często oznaczają konieczność regeneracji lub wymiany podzespołu. Przyczyną tego jest najczęściej wyrobiony już wirnik turbiny lub zanieczyszczenia, które się do niej przedostały. Hałas może być spowodowany nieszczelnością pomiędzy sprężarką a chłodnicą, przez którą sprężone pod wysokim ciśnieniem powietrze wydostaje się z przewodu.
Objawy uszkodzonej turbiny - Turbina wyje jak karetka
Głównym objawem uszkodzonej turbiny jest spadek mocy samochodu i jego głośna praca. Często z układu wydechowego będzie się wydobywał także gęsty dym. Kierowca nie powinien bagatelizować znacznego ubytku oleju silnikowego, ponieważ może on wskazywać na jego wycieki. Także nagłe, zwiększone spalanie oleju napędowego może sugerować, że z autem dzieje się coś podejrzanego. Oznaką uszkodzenia turbo jest także wyczuwalna w środku samochodu woń palonego oleju.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka składa się z kilku elementów, w tym z turbiny, która jest odpowiedzialna za pompowanie powietrza do cylindrów silnika. Turbina może emitować różne dźwięki podczas pracy, w zależności od warunków, w jakich pracuje. Jednym z dźwięków, które mogą być emitowane przez turbinę, jest pisk. Pisk turbiny może być spowodowany przez różne czynniki, takie jak np. uszkodzenie lub zużycie elementów turbosprężarki, brak odpowiedniej ilości oleju silnikowego lub zanieczyszczenie oleju. Pisk turbiny może być także spowodowany przez nieprawidłowe działanie innych elementów układu wydechowego. Jeśli słyszysz pisk podczas pracy turbiny, ważne jest, aby skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, który zdiagnozuje przyczynę tego dźwięku i podjąć odpowiednie działania. Pisk turbiny może być objawem poważnych problemów, dlatego ważne jest, aby je szybko usunąć.