Localizations image

Czy turbina może gwizdać?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czy turbina może gwizdać?

Gwizdanie turbiny jest to objaw świadczący o potencjalnie poważnej usterce turbosprężarki – uszkodzeniu koła kompresji lub wirnika, nieszczelności obudowy czy także zbliżającej się awarii intercoolera. Każdy niepokojący dla kierowcy dźwięk, powinien być skonsultowany z zaufanym mechanikiem, aby usunąć jego przyczynę zawczasu i uniknąć dużych kosztów poważniejszej naprawy. Turbiny samochodowe są częściami bardzo wytrzymałymi i odpornymi na pracę w ciężkich warunkach, ale niestety nie są niezniszczalne. Na skrócenie ich żywotności w dużej mierze wpływają zbyt rzadkie wymiany oleju silnikowego oraz zbyt agresywny styl jazdy. Gwizdanie turbosprężarki jest jednym z najczęstszych objawów niedomagania tego podzespołu.

Czy gwizdanie turbiny powinno niepokoić? Niestety tak! - Gwiżdżąca turbina 1.9 TDI

Sprawna turbina w 90% przypadków nie powinna wydawać jakichkolwiek dźwięków. Konstruktorzy projektują tak system turbodoładowania, aby jego praca była niesłyszalna w kabinie samochodu. Powód tego jest bardzo prosty – każdy, nawet najmniejszy hałas znacząco obniża komfort jazdy. Czasem o obecności turbodoładowania w pojeździe świadczy jednak delikatny szum, który kojarzy się z dźwiękiem pędu powietrza. Ten odgłos z reguły jest całkowicie normalny i nie powinien nas niepokoić, w przeciwieństwie do gwizdania, ponieważ najczęściej jest to dźwięk uszkodzonej turbiny. Ten dźwięk może być słyszalny w trakcie jazdy ze stałą prędkością lub tylko w momencie przyspieszania, jednakże prawie zawsze sygnalizuje zbliżające się kłopoty.

Objawy uszkodzonej turbiny - Turbina gwiżdże przy dodawaniu gazu

Pierwszym i w sumie najczęstszym objawem świadczącym o awarii turbosprężarki jest zauważalny spadek mocy jednostki napadowej. Jeżeli silnik wykręca się na obroty wolniej niż zazwyczaj, a reakcja turbiny w granicach niskich obrotów jest ospała, może oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas wymiana lub regeneracja tego podzespołu. Utracie mocy mogą towarzyszyć dziwne dźwięki i drgania wydobywające się spod maski, a ostatnie również zapalenie się jakże niepożądanej kontrolki „Check Engine”. Kolejnym dość często przytaczanym znakiem awarii turbosprężarki jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin, a także zwiększone zużycie oleju silnikowego.

Dlaczego turbina pogwizduje? - Turbina gwiżdże po regeneracji

Najczęstszą przyczyną tego, że turbina pogwizduje, wyje, czy piszczy, jest jej nieprawidłowe działanie. Kiedy pracuje ona w sposób równy i właściwy, to nie wydaje ona żadnych niepokojących dźwięków. Co więcej, funkcjonowanie silnika nie jest zaburzone, a pojazd nie kopci oraz ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizdanie turbosprężarki na niskich obrotach lub świst tego podzespołu przy przyspieszaniu, to w zasadzie należy przypuszczać, że turbina jest niesprawna. Innymi słowy, gwizdanie turbiny na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, podczas które piszczy ona przy dodawaniu gazu, są dla kierowcy informacją o zepsutej turbosprężarce. Oznacza to, że wirnik turbiny po prostu się wyrobił w wyniku intensywnej eksploatacji w wysokiej temperaturze.

Komentarze

Michał 2022-12-30 08:02:57

Tak, turbosprężarka może emitować dźwięk podobny do gwizdu podczas pracy. Może to być spowodowane przez wiele czynników, między innymi:
Uszkodzenie łożysk lub wałka turbiny: Jeśli łożyska lub wałek turbiny są uszkodzone, mogą one powodować gwizd podczas pracy.
Zużycie łopatek turbiny: Jeśli łopatki turbiny są zużyte lub uszkodzone, mogą one również powodować gwizd podczas pracy.
Niedrożność układu dolotowego powietrza: Jeśli układ dolotowy powietrza jest zatkany lub niedrożny, turbosprężarka może emitować gwizd podczas pracy.
Jeśli turbosprężarka wydaje dźwięk podobny do gwizdu, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem w celu zdiagnozowania przyczyny i wdrożenia odpowiedniego leczenia. Nieleczenie problemów z turbosprężarką może prowadzić do poważniejszych awarii i kosztownych napraw.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO