Tak, turbina w silniku diesla wymaga oleju do prawidłowego funkcjonowania. Turbosprężarka wymaga smarowania w celu zminimalizowania tarcia, chłodzenia i zapewnienia odpowiedniego uszczelnienia. Natomiast jeśli dostrzegalne jest nadmierne zużycie oleju lub jego wycieki jest to już alarmujący sygnał, że nasza turbina może być poważnie uszkodzona. Ważne jest, aby utrzymywać odpowiedni poziom i jakość oleju w silniku diesla, ponieważ jego niedostateczna ilość lub słaba jakość, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki oraz negatywnie wpłynąć na wydajność i trwałość całego silnika.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Co, jeśli turbina bierze olej?
Jeśli turbina „bierze olej”, oznacza to, że olej przedostaje się do obszaru turbosprężarki w sposób niekontrolowany i może to wskazywać na problemy z jej poprawnym funkcjonowaniem. Często prowadzi to do różnych, poważnych nieprawidłowości, takich jak:
• Spalanie oleju w silniku: olej, który się przedostaje do komory spalania może prowadzić do wydobywania się dymu z rury wydechowej i w efekcie do obniżenia wydajności silnika i zanieczyszczeń okładu wydechowego.
• Uszkodzenie turbosprężarki: wyciek oleju do wnętrza turbiny może prowadzić do nadmiernego tarcia, zniszczenia łożysk i innych ruchomych elementów turbosprężarki. To z kolei może spowodować utratę wydajności, hałas, a nawet całkowite uszkodzenie turbosprężarki.
• Uszkodzenie katalizatora: jest on częścią układu wydechowego, jeśli działa nieprawidłowo może prowadzić do problemów z emisją spalin.
Jeśli zastanawiasz się, czy Twoja turbina jest uszkodzona i bierze olej, zaleca się, aby niezwłocznie udać się do mechanika lub serwisu samochodowego w celu zdiagnozowania problemu i przeprowadzenia odpowiedniej naprawy.
Czy silnik z turbo bierze olej?

Tak, silnik diesla wyposażony w turbosprężarkę może wykorzystywać olej do prawidłowego działania tego komponentu. W takim przypadku olej niezbędny jest do:
• Smarowania łożysk: które potrzebują natłuszczania, aby zmniejszyć tarcie i ich zużycie.
• Chłodzenia: turbosprężarka generuje ciepło w wyniku sprężania powietrza, natomiast olej przenosi ciepło z obszarów o podwyższonej temperaturze w turbinie i przekazuje je dalej do układu chłodzenia silnika lub układu smarowania, gdzie ciepło może zostać rozproszone.
• Uszczelniania: olej pomaga utrzymać odpowiednie uszczelnienie między różnymi komponentami, co jest istotne dla właściwego działania turbiny i całego silnika.
Warto zwracać uwagę na to, czy turbina nie zużywa zbyt dużo oleju, co może prowadzić do problemów z funkcjonowaniem turbosprężarki oraz jej uszkodzeń. Typowymi objawami dla tego zjawiska jest: niebieski dym z rury wydechowej, regularny spadek poziomu oleju przez jego widoczne wycieki lub kapanie oraz zauważalny spadek mocy pojazdu.
Jak sprawdzić, czy turbo bierze olej?
Jeśli podejrzewasz, że turbosprężarka w twoim silniku bierze za dużo oleju, oto kroki, które można podjąć w celu weryfikacji problemu: sprawdzenie poziomu oleju- jeśli jego poziom regularnie spada, może to sugerować wyciek. Kolejny sposób to obserwacja tego, czy występują plamy olejowe pod samochodem oraz ocena wydajności silnika- jeśli można zauważyć nierówną pracę silnika lub jego opóźnione reakcje na przyśpieszenie, może to świadczyć o tym, że turbo „bierze olej” w nadmiarze i przez to działa nieprawidłowo.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze