Localizations image

Czy turbina jest smarowana olejem?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
smarowanie turbo olejem

Przez cały czas swojej pracy, turbina otrzymuje olej silnikowy do ciągłego smarowania elementów ruchomych oraz odprowadzania ciepła. Jakość oleju silnikowego ma ogromny wpływ na żywotność turbosprężarki, pozornie niewielka niewydolność układu smarowania prowadzi do katastrofalnych skutków. Równie ważne jest także stosowanie właściwego, zgodnego z zaleceniami producentów pojazdów oleju i uzupełnianiu go do odpowiedniego poziomu. Olej silnikowy, który nie spełnia specyfikacji producenta, o innej klasie lepkości, a także zawierający dodatki, może doprowadzić do uszkodzenia turbiny samochodowej. Co więcej, zwiększone tarcie w tym układzie zaburza pracę podzespołu, co w konsekwencji doprowadzić może do całkowitego zniszczenia turbosprężarki.

Czy olej silnikowy ma wpływ na żywotność turbosprężarki? - Smarowanie turbosprężarki

Olej silnikowy ma duży wpływ na żywotność turbosprężarki. W przypadku zużycia się środka smarującego nie jest on w stanie skutecznie smarować podzespół i odprowadzać z niego nadmiaru ciepła. Chcąc zadbać o ruchome elementy turbiny, powinniśmy zwracać uwagę na regularną wymianę oleju wraz z wkładem filtracyjnym. Interwał wymiany oleju silnikowego nie powinien przekraczać przebiegu 15 000 kilometrów lub 1 roku, nawet jeśli komputer pokładowy sugeruje wymianę nawet co 30 000 kilometrów. Olej silnikowy zachowuje jedynie przez pewien okres pełne parametry pracy. Jeżeli będziemy ignorować regularną i częstą wymianę oleju, to straci on swoje właściwości, co zacznie prowadzić do osadzania się nagaru oraz innego rodzaju zanieczyszczeń w kanalikach dolotowych prowadząc do szybszego zużycia łożysk czy tulei.

Turbosprężarka - wpływ układu smarowania na jej pracę - Brak smarowania turbiny

Większość części w pojeździe jest ze sobą ściśle powiązana – jeden układ wpływa na pracę innych i dopiero razem tworzą one spójną i prawidłowo działającą całość. Co więcej, jeżeli jeden podzespół będzie szwankował, w konsekwencji może uszkodzić inny, a nawet poważnie zaburzyć funkcjonowanie auta. Dokładnie tak wygląda zależność pomiędzy układem smarowania a turbosprężarką. Poziom napełnienia oraz jakość oleju przekładają się na prawidłową pracę turbiny, a jakiekolwiek nieprawidłowości doprowadzić mogą do zaburzeń w funkcjonowaniu, a nawet do uszkodzenia podzespołu. Jeżeli oleju silnikowego będzie za mało, układ ten przestanie pełnić funkcję smarowania.

czy turbosprężarka smarowana jest olejem

W jaki sposób niewystarczające smarowanie powoduje awarię turbosprężarki? - Jak sprawdzić smarowanie turbiny

Niewystarczające smarowanie turbosprężarki może doprowadzić do licznych awarii samochodu, jak chociażby do zatarcia jednostki napędowej wraz z turbiną. Innym problemem, z którym możemy się spotkać, jeżeli nie kontrolujemy poziomu oleju, jest przegrzanie podzespołu. Odpowiednia ilość oleju jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy nie tylko jednostki napędowej, ale również i układu turbodoładowania. Olej poza właściwościami smarnymi dysponuje także parametrami zapobiegającymi występowanie korozji między innymi na mechanizmie zmiennej geometrii oraz zapewnia dodatkowe chłodzenie.

Komentarze

Kuba 2022-12-30 08:18:15

Tak, w turbosprężarce, czyli urządzeniu zwanym potocznie turbiną, jest stosowany olej, który pełni kilka ważnych funkcji. Po pierwsze, olej ten służy do smarowania ruchomych elementów turbiny, takich jak wałki, łożyska i uszczelnienia, co zapewnia płynne i niezakłócone działanie urządzenia. Po drugie, środek smarujący chroni turbosprężarkę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez przegrzanie lub przeciążenie. Po trzecie, olej ten pełni rolę chłodziwa, zabezpieczając elementy turbosprężarki przed przegrzaniem i uszkodzeniem. Warto pamiętać, że olej w turbosprężarce jest podatny na zużycie i musi być regularnie wymieniany, zgodnie z zaleceniami producenta silnika. Nieprawidłowa eksploatacja lub brak odpowiedniej konserwacji turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia tego urządzenia i spadku jej wydajności.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO