Czy turbina jest smarowana olejem?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Przez cały czas swojej pracy, turbina otrzymuje olej silnikowy do ciągłego smarowania elementów ruchomych oraz odprowadzania ciepła. Jakość oleju silnikowego ma ogromny wpływ na żywotność turbosprężarki, pozornie niewielka niewydolność układu smarowania prowadzi do katastrofalnych skutków. Równie ważne jest także stosowanie właściwego, zgodnego z zaleceniami producentów pojazdów oleju i uzupełnianiu go do odpowiedniego poziomu. Olej silnikowy, który nie spełnia specyfikacji producenta, o innej klasie lepkości, a także zawierający dodatki, może doprowadzić do uszkodzenia turbiny samochodowej. Co więcej, zwiększone tarcie w tym układzie zaburza pracę podzespołu, co w konsekwencji doprowadzić może do całkowitego zniszczenia turbosprężarki.
Czy olej silnikowy ma wpływ na żywotność turbosprężarki? - Smarowanie turbosprężarki
Olej silnikowy ma duży wpływ na żywotność turbosprężarki. W przypadku zużycia się środka smarującego nie jest on w stanie skutecznie smarować podzespół i odprowadzać z niego nadmiaru ciepła. Chcąc zadbać o ruchome elementy turbiny, powinniśmy zwracać uwagę na regularną wymianę oleju wraz z wkładem filtracyjnym. Interwał wymiany oleju silnikowego nie powinien przekraczać przebiegu 15 000 kilometrów lub 1 roku, nawet jeśli komputer pokładowy sugeruje wymianę nawet co 30 000 kilometrów. Olej silnikowy zachowuje jedynie przez pewien okres pełne parametry pracy. Jeżeli będziemy ignorować regularną i częstą wymianę oleju, to straci on swoje właściwości, co zacznie prowadzić do osadzania się nagaru oraz innego rodzaju zanieczyszczeń w kanalikach dolotowych prowadząc do szybszego zużycia łożysk czy tulei.
Turbosprężarka - wpływ układu smarowania na jej pracę - Brak smarowania turbiny
Większość części w pojeździe jest ze sobą ściśle powiązana – jeden układ wpływa na pracę innych i dopiero razem tworzą one spójną i prawidłowo działającą całość. Co więcej, jeżeli jeden podzespół będzie szwankował, w konsekwencji może uszkodzić inny, a nawet poważnie zaburzyć funkcjonowanie auta. Dokładnie tak wygląda zależność pomiędzy układem smarowania a turbosprężarką. Poziom napełnienia oraz jakość oleju przekładają się na prawidłową pracę turbiny, a jakiekolwiek nieprawidłowości doprowadzić mogą do zaburzeń w funkcjonowaniu, a nawet do uszkodzenia podzespołu. Jeżeli oleju silnikowego będzie za mało, układ ten przestanie pełnić funkcję smarowania.
W jaki sposób niewystarczające smarowanie powoduje awarię turbosprężarki? - Jak sprawdzić smarowanie turbiny
Niewystarczające smarowanie turbosprężarki może doprowadzić do licznych awarii samochodu, jak chociażby do zatarcia jednostki napędowej wraz z turbiną. Innym problemem, z którym możemy się spotkać, jeżeli nie kontrolujemy poziomu oleju, jest przegrzanie podzespołu. Odpowiednia ilość oleju jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy nie tylko jednostki napędowej, ale również i układu turbodoładowania. Olej poza właściwościami smarnymi dysponuje także parametrami zapobiegającymi występowanie korozji między innymi na mechanizmie zmiennej geometrii oraz zapewnia dodatkowe chłodzenie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Tak, w turbosprężarce, czyli urządzeniu zwanym potocznie turbiną, jest stosowany olej, który pełni kilka ważnych funkcji. Po pierwsze, olej ten służy do smarowania ruchomych elementów turbiny, takich jak wałki, łożyska i uszczelnienia, co zapewnia płynne i niezakłócone działanie urządzenia. Po drugie, środek smarujący chroni turbosprężarkę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez przegrzanie lub przeciążenie. Po trzecie, olej ten pełni rolę chłodziwa, zabezpieczając elementy turbosprężarki przed przegrzaniem i uszkodzeniem. Warto pamiętać, że olej w turbosprężarce jest podatny na zużycie i musi być regularnie wymieniany, zgodnie z zaleceniami producenta silnika. Nieprawidłowa eksploatacja lub brak odpowiedniej konserwacji turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia tego urządzenia i spadku jej wydajności.