
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Przed ponownym montażem wymiana oleju silnikowego po regeneracji turbiny, jest czynnością obowiązkową. W starym oleju znajdować się mogą różnego rodzaju zanieczyszczenia, takie jak chociażby często spotykane opiłki metalu, które przyczynić się mogą do awarii jednostki napędowej oraz nowo zamontowanej turbiny. Co więcej, stary olej silnikowy nie posiada już takich właściwości, jak nowy.

Przed przystąpieniem do uzupełniania świeżego oleju należy wyczyścić dokładnie instalację smarowania układu turbodoładowania, usunąć wszelkie niedrożności, stare, nieszczelne, sparciałe przewody wymienić na nowe. W przypadku wymiany uszczelek ważne jest, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar, należy zrezygnować z wszelkiego rodzaju silikonów oraz past uszczelniających. Nie wolno zapominać także o wymianie filtra oleju. Również ważne jest, aby zlokalizować i usunąć przyczynę, która przyczyniła się do awarii turbosprężarki.
1. Zalewanie turbiny olejem
Przed montażem turbiny należy zalać ją świeżym olejem do pełna i jednocześnie kręcić wirnikiem. Takie postępowanie pozwoli na równomierne rozprowadzenie oleju silnikowego po turbinie. Kolejną czynnością jest obracanie wałem korbowym przy użyciu rozrusznika do momentu pojawienia się oleju w przewodzie spływowym turbo.
W przypadku diesla należy odciąć dopływ paliwa, natomiast w pojazdach z silnikiem benzynowym należy wypiąć przewody zapłonowe.
Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny – jak powinno przebiegać?
Po sprawdzenie wszystkich połączeń i upewnieniu się, że nie występują wycieki oleju, można przejść do odpalania silnika. Wymagane jest pozostawienie uruchomionej jednostki napędowej na biegi jałowym przez około 30 - 40 minut – proces ten to tzw. docieranie turbiny po jej regeneracji.

Jeżeli chodzi o to, jak powinna wyglądać jazda po wymianie turbiny, to powinna ona przebiegać w sposób przemyślany. Przede wszystkim rozpoczynając jazdę, należy sprawdzić poziom oleju. Po uruchomieniu silnika nie należy gwałtownie wciskać pedału gazu – przez wysokie obroty na zimnym silniku, kiedy nie jest on wystarczająco rozgrzany, a olej jeszcze gęsty może dojść do uszkodzenia układu turbodoładowania. Warto raz na jakiś czas przeprowadzić dokładną diagnostykę turbosprężarki, jak i całego układu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze