Czy słychać turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina działająca poprawne nie powinna być słyszalna, ponieważ jej praca jest równa i nie do chodzi do żadnych zaburzeń w funkcjonowaniu jednostki napędowej. Jeżeli urządzenie turbo zaczyna gwizdać na zimnym silniku, a dźwięk jest porównywalny do wycia karetki pogotowia, to jest objaw świadczący o awarii podzespołu. Inną przyczyną hałasowania turbosprężarki mogą być zanieczyszczenia, które dostały się do niej i powodują powstawanie ubytków w strukturze, która musi się charakteryzować szczelnością i optymalnym smarowaniem. Za występowanie nieprawidłowych dźwięków, które związane są z pracą turbiny, mogą odpowiadać luzy na jej wałku. Jednakże pamiętajmy, że nie każdy dźwięk wydobywający się spod maski auta, który budzi obawy użytkownika, musi pochodzić od turbosprężarki.
Objawy uszkodzonej turbiny - Gwizd turbiny przy dodawaniu gazu
Jednym z najbardziej odczuwalnych objawów uszkodzonej turbiny jest spadek mocy silnika, auto straci swoje przyspieszenie. Kolejnym objawem jest czarny, gęsty dym, który wydobywa się z rury wydechowej i powstaje w sytuacji, kiesy do cylindra dociera za mało powietrza, aby spalanie paliwa mogło odbywać się prawidłowo. Zauważalny ubytek oleju silnikowego także może wskazywać na awarię turbo. Trudnym do zbagatelizowania objawem uszkodzenia turbosprężarki jest hałas w postaci gwizdów towarzyszący jej pracy, które nasilają się ze wzrostem prędkości i obciążenia silnika.
Dlaczego turbina pogwizduje? - Gwizd turbiny po regeneracji
Gwizd turbiny po przeprowadzonej regeneracji oznaczać może tylko jedno – naprawa została przeprowadzona niedbale. Najczęstszym źródłem gwizdania turbosprężarki jest brak dokładnego wyczyszczenia mechanizmu zmiennej geometrii turbiny, brak regulacji podzespołu po przeprowadzonym procesie regeneracji, a nawet źle wyregulowana turbina. Przyczyną gwizdu urządzenia turbo może być także nieszczelność przewodów, dlatego też przed montażem nowego podzespołu należy nie tylko wymienić olej, ale także sprawdzić stan przewodów układu dolotowego.
Turbina gwiżdże - normalny objaw czy koniec turbo? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Ciężko stwierdzić jednoznacznie, czy dźwięk wydobywający się spod maski pochodzi od turbiny, ale niezależnie od tego warto skonsultować to z mechanikiem, ponieważ na 100% nie jest to nic normalnego. Rozróżniamy kilka charakterystycznych cech gwizdu, piszczenia turbosprężarki, dzięki którym możemy wywnioskować uszkodzenie się tego podzespołu:
- dźwięk tarcia o siebie metalowych części,
- pojawia się od około 1800 obr/min. wzwyż,
- nasila się wraz z obciążeniem jednostki napędowej.
Wiele osób błędnie myśli, że turbina powinna gwizdać, bo wtedy pracuje. Jednakże nie jest to nic normalnego i powinno się jak najszybciej dokonać naprawy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest elementem układu dolotowego samochodu, którego zadaniem jest zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na zwiększenie mocy i momentu obrotowego. Podczas pracy silnika z turbosprężarką można usłyszeć charakterystyczne dźwięki, które są wynikiem pracy jej elementów. Słyszalność turbosprężarki może być różna w zależności od modelu samochodu, jednak z reguły dźwięki te są dość ciche i trudno je usłyszeć podczas jazdy. W niektórych samochodach z wydajniejszymi turbosprężarkami dźwięki te mogą być bardziej słyszalne, szczególnie podczas przyspieszania lub pracy na wysokich obrotach. Jeśli słychać charakterystyczne, głośne lub niepokojące dźwięki podczas pracy silnika z turbosprężarką, należy skontaktować się z warsztatem samochodowym w celu dokładnej diagnostyki i ewentualnej naprawy.