Czy silnik z turbosprężarką zwiększa spalanie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wręcz przeciwnie, turbosprężarka podnosi sprawność silnika, co przekłada się na większą moc i obniżone zużycia paliwa. Warto pamiętać, że układ ten jest znacznie bardziej skomplikowany konstrukcyjnie, co stawia o wiele wyższe wymagania pozostałym elementom, jak np. rozrządowi. Urządzenie turbo napędzane jest za pomocą spalin. Zasada działania turbosprężarki jest bardzo prosta – kiedy wpompujemy do cylindrów większą ilość powietrza, otrzymamy wtedy mieszankę, która jest spalana bardziej efektywnie. Przez kolektor wylotowy gazy z silnika trafiają do wirnika, który za pomocą wałka połączony jest z wirnikiem sprężarki – w ten sposób mocno sprężone powietrze dostaje się do układu dolotowego, a następnie do cylindrów. Warto wspomnieć także, że żywotność turbosprężarki jest niemal całkowicie uzależniona od techniki i stylu jazdy użytkownika.
Turbo w samochodzie. Więcej mocy, ale i kłopotów – Schemat turbosprężarki
Silniki większości nowych samochodów są wyposażone w turbosprężarki, czyli urządzenie, której zadaniem jest wtłoczenie jak największej, dodatkowej ilości powietrza do komory spalania silnika, a to ze zmieszaniem z paliwem skutkuje dodatkową mocą. Urządzenie turbo nakręcają spaliny, które wytworzone są w procesie spalania, a tym samym układ z turbiną wtłacza większą ilość powietrza do silnika, co właśnie przekłada się na uzyskaną moc i sprawność. Z jednej strony turbosprężarka nie obciąża silnika, ale sposób jej działania naraża ją na bardzo duże obciążenia ze względu na pracę w wysokich temperaturach. Dlatego każdy użytkownik samochodu, który posiada urządzenie turbo, powinien znać i stosować podstawowe zasady eksploatacji.
Korzyści z turbodoładowania - Zalety i wady silników turbodoładowanych
Stosowanie turbosprężarki w jednostkach napędowych posiada niewątpliwie wiele zalet. Po pierwsze stosunek mocy do wagi w silnikach z doładowaniem turbo jest o wiele mniejszy niż w siniku, w którym spaliny usuwane są w sposób naturalny. Kolejną zaletą jest to, że silnik z turbosprężarką ma mniejsze gabaryty w porównaniu z silnikiem bez turbodoładowania, ale o tej samej mocy. Kolejną ważną kwestią jest to, że wydajność silnika z turbiną na dużych wysokościach obrotowym jest znacznie lepsza – z powodu niższego ciśnienia powietrza strata mocy w silniku bez urządzenia turbo jest znaczna, przeciwnie dzieje się z wydajnością turbiny, która rośnie przez różnicę ciśnienia między niższym w otoczeniu, a wyższym w turbinie. Kolejną zaletą jest moment obrotowy, który jest odczuwalny już w niskim zakresie prędkości obrotowych.
Turbosprężarka - działanie, wady i zalety – turbosprężarka wady i zalety
Aby dobrze zrozumieć działanie turbosprężarki, warto wiedzieć, z jakich głównych elementów się składa, a mianowicie z turbiny i sprężarki, nazywanymi kolejno częścią gorącą i zimną. Gazy wylotowe silnika spalinowego napędzają turbosprężarkę, następnie przepływają przez wirnik turbiny i dalej wydalane są przez układ wydechowy. Poprzez wał, ruch obrotowy wirnika turbiny rozrusza wirnik sprężarki, który z kolei spręża powietrze wpadające przez dolot i filtr. Do głównej wady turbosprężarki zaliczymy awaryjność jej układu, dzieje się tak, ponieważ pracuje w bardzo wysokich temperaturach i na bardzo wysokich obrotach, co naraża ją na ogromne obciążenia. W zaletach możemy wymienić m.in.: zwiększenie sprawności silnika, a na wskutek tego zwiększenia możemy zmniejszyć rozmiar i masę oraz obroty w czasie jego pracy. Kolejną zaletą, którą możemy wymienić, są mniejsze składki ubezpieczenia OC, dzięki mniejszej pojemności silnika.
Wszystko o turbosprężarkach - Ile koni daje turbosprężarka
Turbodoładowanie konkretnie rozgościło się we współczesnych samochodach, powodem jest wiele zalet wynikający ze stosowania tego urządzenia, np. dzięki mniejszej pojemności skokowej silnika otrzymujemy moc większej jednostki napędowej, a do tego płacimy niższe stawki ubezpieczenia OC. Jednak znajdziemy też wady – często zdarzają się awarie, a naprawy są znacznie droższe niż w silnikach wolnossących.
Zasada działania rządzenia turbo jest prosta – skompresowane i wyrzucone przez sprężarkę powietrze zostaje następnie ochłodzone przez chłodnicę i wprowadzone do komory. Następnie paliwo podane przez wtrysk w połączeniu z zimnym powietrzem, które zostało podane pod ciśnieniem nadaje energii tłokowi, który powoduje pracę silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Silniki z turbosprężarką mogą być bardziej wydajne niż silniki bez turbo, ale wprowadzenie turbosprężarki do silnika samochodowego może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa w niektórych warunkach jazdy. Silniki z turbosprężarką dostarczają więcej mocy i momentu obrotowego przy niższych obrotach niż silniki bez turbo, co oznacza, że silnik nie musi pracować tak ciężko, aby osiągnąć taką samą moc. To pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie paliwa. Jednak w przypadku jazdy w warunkach nie wymagających dużej mocy, silnik z turbosprężarką może spalać więcej paliwa, ponieważ turbosprężarka nadal generuje ciśnienie, które zwiększa zużycie paliwa. Dlatego też producenci samochodów, układając programy elektronicznego układu zarządzania silnikiem, próbują optymalizować pracę turbosprężarki tak aby połączyć jej potencjał z oszczędnościami paliwowymi.