
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy silnik z turbo pali więcej?
Turbo podnosi sprawność silnika, co z kolei przekłada się na większą moc i niższe zużycie paliwa. Pamiętajmy, że ten układ jest bardziej skomplikowany konstrukcyjnie, co stawi o wiele wyższe wymagania pozostałym elementom, jak np. rozrządowi. Ten podzespół napędzany jest za pomocą spalin. Zasada działania układu turbodoładowania jest bardzo prosta – po wpompowaniu większej ilości powietrza do cylindrów, otrzymamy mieszankę, która jest spalana bardziej efektywnie. Z kolektora wylotowego gazy z silnika trafiają do wirnika, który za pomocą wałka połączony jest z wirnikiem sprężarki – w ten oto sposób mocno sprężone powietrze dostaje się do układu dolotowego, a następnie do cylindrów. Pamiętajmy także, że żywotność turbosprężarki uzależniona jest niemal całkowicie od techniki i stylu jazdy użytkownika.
Silnik wolnossący vs turbo - porównanie, wady i zalety - Wolnossący silnik co to
Silnik wolnossący jest to prosty motor, który czerpie powietrze, wykorzystując naturalną różnicę ciśnień między komora podczas ssania, a otoczeniem. Silnik turbodoładowany działa wręcz przeciwnie, ponieważ zasysa on powietrze do komory o większym ciśnieniu, niż atmosferyczne. To jest właśnie zadanie turbosprężarki, która tłoczy więcej powietrza pod wysokim wyśnieniem. Dzięki dodatkowemu doładowaniu jednostka napędowa ma większą moc niż ich odpowiednik wolnossący. Co więcej, różnią się one charakterystyką pracy, między innymi podczas przyspieszania.

Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Jak jeździć silnikiem wolnossącym
Po pierwsze, nie wykręcajmy zimnej jednostki napędowej na wysokie obroty, dajmy około 30 sekund silnikowi na rozgrzane się i rozprowadzenie oleju po całej instalacji. Użytkownik powinien zadbać także o chłodzenie turbosprężarki po ciężkiej podróży – przed zgaszeniem silnika odczekajmy około 1-2 minut albo kilka kilometrów przed zakończeniem jazdy zwolnijmy i wprowadźmy silnik na niższe obroty. Pamiętajmy, aby nie męczyć jednostki wyłącznie na niskich obrotach. Bardzo ważna dla tego podzespołu jest regularna wymiana oleju silnikowego, ponieważ chroni on silnik, ale także turbosprężarkę.

Benzyna z turbo czy bez? - Silnik wolnossący a turbo
Stosowanie turbo w jednostkach napędowych posiada niewątpliwie wiele zalet. Po pierwsze stosunek mocy do wagi w samochodach turbodoładowanych jest o wiele mniejszy niż w silniku, w którym spaliny usuwane są w sposób naturalny. Inną zaletą jest to, że silnik z turbiną ma mniejsze gabaryty w porównaniu z silnikiem bez turbodoładowania, ale o tej samej mocy. Kolejną istotną kwestią jest to, że wydajność silnika z turbosprężarką na dużych wysokościach obrotowych jest znacznie lepsza - z powodu niższego ciśnienia strata mocy w silniku bez turbo jest znaczna, przeciwnie dzieje się z wydajnością turbosprężarki, która rośnie poprzez różnicę ciśnienia między niższym w otoczeniu a wyższym w podzespole.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze