
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Tak, przy wymianie turbosprężarki jest to czynność obowiązkowa. Wymiana oleju na świeży jest ważna, ponieważ może on zawierać zanieczyszczenia, które stwarzają zagrożenie awarii. Środek smarujący, który jest zanieczyszczony, pozostawia głębokie rysy na łożyskach i czopach wirnika. Warto pamiętać, aby świeży olej był wysokiej jakości, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Przy wymianie turbosprężarki powinno się także wymienić filtr oleju, ponieważ stary nie będzie chronił przed zanieczyszczeniami tak, jak nowy.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Wymiana turbosprężarki to skomplikowany zabieg, ponieważ zarówno przez założeniem nowej części, jak i w trakcie jej zakładania należy wykonać kilka innych operacji, aby zagwarantować najwyższą jakość naprawy. Proces naprawy uszkodzonej turbosprężarki rozpoczyna się jeszcze przed demontażem. Na samym początku należy wypłukać układ smarowania zmieniając filtr i olej na świeży oraz uruchomić silnik na kilkanaście minut, następnie wylać olej, ponieważ służył do płukania i rozpocząć naprawę. Kolejną ważną czynnością jest zdiagnozowanie problemu, przez który poprzednia turbina uległa uszkodzeniu oraz jego wyeliminowanie. Koniecznie trzeba sprawdzić ciśnienie oleju wraz z drożnością przewodów olejowych, doprowadzających i odprowadzających środek smarny. Przy wymianie urządzenia turbo należy zwrócić uwagę na szczelność wszystkich połączeń, a także wymienić wszystkie uszczelki na nowe.
1. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Co ile wymiana turbiny
Do jednych z najczęstszych błędów przy wymianie turbosprężarki możemy zaliczyć tzw. „suchy start”. Jest to nic innego, jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Dlatego, jedną z najistotniejszych kwestii podczas wymiany turbosprężarki jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem, a pompa olejowa sprawna. Warto być także świadomym, że nie tylko chwilowy spadek ciśnienia oleju i również przerwa w jego dostarczaniu mogą spowodować suchy start. Podczas wymiany turbosprężarki należy dokładnie sprawdzić, a najlepiej wymienić przewody olejowe.
2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Zalewanie turbiny olejem
Aby nie zepsuć nowej turbosprężarki, na samym początku warto zbadać uszkodzoną, żeby poznać przyczynę jej awarii, a następnie ją wyeliminować. Warto również sprawdzić, czy przewody, które doprowadzają i odprowadzają olej z turbosprężarki, są drożne i nie mają żadnych niepożądanych zgięć. Kolejną ważną kwestią jest wymiana filtra powietrza, a także oleju wraz z jego filtrem, najlepszą opcją będzie także przepłukać cały układ smarowania, aby nie znalazły się w nim żadne zanieczyszczenia, które doprowadzą nową turbinę do awarii. Jednakże, najczęstszym błędem podczas wymiany turbosprężarki jest to, że w pierwszych sekundach pracuje ona na sucho lub jest smarowana jedynie pianą z oleju i powietrza z zapowietrzonych przewodów olejowych.
3. Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Wymiana oleju a turbo
Przed przystąpieniem do wymiany turbosprężarki, powinno się zdiagnozować problemy, które spowodowały awarię tego elementu, a następnie je usunąć. Wymiana urządzenia turbo powinno się rozpocząć po spuszczeniu oleju silnikowego – na początku warto włączyć silnik i doprowadzić go do temperatury roboczej, a następnie zachowując ostrożność, spuścić olej.

Kolejnym krokiem jest wyjęcie starego filtra oleju, który można wyrzucić. Upewnijmy się, że wszystko jest czyste, ponieważ montaż nowej turbiny nie może odbywać się w zanieczyszczonym miejscu. Po odłączeniu przewodu, który doprowadza olej, można zacząć demontaż turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze