blog

Czy przy wymianie turbiny trzeba wymienić olej?

2 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Wymiana oleju po regeneracji turbiny jest rzeczą obowiązkową. Wymieniając turbosprężarkę przed jej montażem do samochodu należy przeprowadzić kilka bardzo ważnych czynności, które wpłyną na jej lepszą pracę, oprócz wymiany oleju należy również zmienić filtr oleju oraz paliwa. Jednak zanim do tego dojdzie, w pierwszej kolejności należy zlokalizować oraz wyeliminować źródło, które spowodowało awarię turbo.

wymiana turbo, a wymiana oleju

Przed zalewaniem świeżego oleju należy również dokładnie wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju, jak i innych zanieczyszczeń. Warto również sprawdzić, czy w dolocie oraz wydechu również nie ma jego obecności – jeżeli, tak należy również wyczyścić te elementy.

1. Wymiana turbiny – co ile kilometrów?

Turbosprężarka pod warunkiem, że jest prawidłowo użytkowana, powinna posłużyć tyle samo, co jednostka napędowa – takie jest założenie producentów. Niestety realia są inne i do wymiany może być turbo, które przejechało 180 tysięcy kilometrów, ale również i takie, które posłużyło zaledwie 50 tysięcy kilometrów – wpływa na to sposób korzystania z pojazdu turbodoładowanego.

Cena, jaką zapłacisz za wymianę turbiny, w tym koszt robocizny, uzależniony jest od rodzaju turbosprężarki oraz jej uszkodzeń.

Docieranie turbiny po regeneracji oraz fabrycznie nowej

Adaptacja, czyli docieranie turbosprężarki, polega na pozostawieniu uruchomionego pojazdu na wolnych obrotach, czyli na tzw. luzie przez około 30-40 min. Przez ten czas nie należy wciskać pedału gazu.

docieranie turbo nowej i regenerowanej

Na dalszą pracę turbo ma wpływ nie tylko przeprowadzony proces docierania, ale również jazda po wymianie turbiny. Unikać należy osiągania wysokich obrotów, kiedy nie doszło jeszcze do odpowiedniego rozgrzania jednostki napędowej oraz oleju. Kolejną również ważną kwestią jest kontrola poziomu oleju, jak i stanu flitów. Niedostateczne smarowanie doprowadzić może do wytworzenia się opiłków metalu, które nie tylko spowodować mogą zator w przewodach, ale również doprowadzić mogą do zatarcia silnika. Brak wystarczającej ilości oleju spowodować może przegrzanie turbosprężarki.

Warto również przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania, aby nie doszło do niespodziewanych przykrych niespodzianek w trakcie podróży.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Bartek
2023-01-12 14:44:01
Wymiana turbosprężarki powinna być poprzedzona wymianą oleju silnikowego, ponieważ w czasie pracy turbosprężarki nagrzewa się on do bardzo wysokiej temperatury i może ulec zanieczyszczeniu. Wymiana oleju pozwala na usunięcie zanieczyszczeń i zapewnienie prawidłowego smarowania nowej turbosprężarki.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60