Czy przy wymianie turbiny trzeba wymienić olej?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wymiana oleju po regeneracji turbiny jest rzeczą obowiązkową. Wymieniając turbosprężarkę przed jej montażem do samochodu należy przeprowadzić kilka bardzo ważnych czynności, które wpłyną na jej lepszą pracę, oprócz wymiany oleju należy również zmienić filtr oleju oraz paliwa. Jednak zanim do tego dojdzie, w pierwszej kolejności należy zlokalizować oraz wyeliminować źródło, które spowodowało awarię turbo.
Przed zalewaniem świeżego oleju należy również dokładnie wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju, jak i innych zanieczyszczeń. Warto również sprawdzić, czy w dolocie oraz wydechu również nie ma jego obecności – jeżeli, tak należy również wyczyścić te elementy.
1. Wymiana turbiny – co ile kilometrów?
Turbosprężarka pod warunkiem, że jest prawidłowo użytkowana, powinna posłużyć tyle samo, co jednostka napędowa – takie jest założenie producentów. Niestety realia są inne i do wymiany może być turbo, które przejechało 180 tysięcy kilometrów, ale również i takie, które posłużyło zaledwie 50 tysięcy kilometrów – wpływa na to sposób korzystania z pojazdu turbodoładowanego.
Cena, jaką zapłacisz za wymianę turbiny, w tym koszt robocizny, uzależniony jest od rodzaju turbosprężarki oraz jej uszkodzeń.
Docieranie turbiny po regeneracji oraz fabrycznie nowej
Adaptacja, czyli docieranie turbosprężarki, polega na pozostawieniu uruchomionego pojazdu na wolnych obrotach, czyli na tzw. luzie przez około 30-40 min. Przez ten czas nie należy wciskać pedału gazu.
Na dalszą pracę turbo ma wpływ nie tylko przeprowadzony proces docierania, ale również jazda po wymianie turbiny. Unikać należy osiągania wysokich obrotów, kiedy nie doszło jeszcze do odpowiedniego rozgrzania jednostki napędowej oraz oleju. Kolejną również ważną kwestią jest kontrola poziomu oleju, jak i stanu flitów. Niedostateczne smarowanie doprowadzić może do wytworzenia się opiłków metalu, które nie tylko spowodować mogą zator w przewodach, ale również doprowadzić mogą do zatarcia silnika. Brak wystarczającej ilości oleju spowodować może przegrzanie turbosprężarki.
Warto również przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania, aby nie doszło do niespodziewanych przykrych niespodzianek w trakcie podróży.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wymiana turbosprężarki powinna być poprzedzona wymianą oleju silnikowego, ponieważ w czasie pracy turbosprężarki nagrzewa się on do bardzo wysokiej temperatury i może ulec zanieczyszczeniu. Wymiana oleju pozwala na usunięcie zanieczyszczeń i zapewnienie prawidłowego smarowania nowej turbosprężarki.