
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Wymiana oleju po regeneracji turbiny jest rzeczą obowiązkową. Wymieniając turbosprężarkę przed jej montażem do samochodu należy przeprowadzić kilka bardzo ważnych czynności, które wpłyną na jej lepszą pracę, oprócz wymiany oleju należy również zmienić filtr oleju oraz paliwa. Jednak zanim do tego dojdzie, w pierwszej kolejności należy zlokalizować oraz wyeliminować źródło, które spowodowało awarię turbo.

Przed zalewaniem świeżego oleju należy również dokładnie wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju, jak i innych zanieczyszczeń. Warto również sprawdzić, czy w dolocie oraz wydechu również nie ma jego obecności – jeżeli, tak należy również wyczyścić te elementy.
1. Wymiana turbiny – co ile kilometrów?
Turbosprężarka pod warunkiem, że jest prawidłowo użytkowana, powinna posłużyć tyle samo, co jednostka napędowa – takie jest założenie producentów. Niestety realia są inne i do wymiany może być turbo, które przejechało 180 tysięcy kilometrów, ale również i takie, które posłużyło zaledwie 50 tysięcy kilometrów – wpływa na to sposób korzystania z pojazdu turbodoładowanego.
Cena, jaką zapłacisz za wymianę turbiny, w tym koszt robocizny, uzależniony jest od rodzaju turbosprężarki oraz jej uszkodzeń.
Docieranie turbiny po regeneracji oraz fabrycznie nowej
Adaptacja, czyli docieranie turbosprężarki, polega na pozostawieniu uruchomionego pojazdu na wolnych obrotach, czyli na tzw. luzie przez około 30-40 min. Przez ten czas nie należy wciskać pedału gazu.

Na dalszą pracę turbo ma wpływ nie tylko przeprowadzony proces docierania, ale również jazda po wymianie turbiny. Unikać należy osiągania wysokich obrotów, kiedy nie doszło jeszcze do odpowiedniego rozgrzania jednostki napędowej oraz oleju. Kolejną również ważną kwestią jest kontrola poziomu oleju, jak i stanu flitów. Niedostateczne smarowanie doprowadzić może do wytworzenia się opiłków metalu, które nie tylko spowodować mogą zator w przewodach, ale również doprowadzić mogą do zatarcia silnika. Brak wystarczającej ilości oleju spowodować może przegrzanie turbosprężarki.
Warto również przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania, aby nie doszło do niespodziewanych przykrych niespodzianek w trakcie podróży.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze