Localizations image

Czy przy wymianie turbiny trzeba wymienić olej?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Wymiana oleju po regeneracji turbiny jest rzeczą obowiązkową. Wymieniając turbosprężarkę przed jej montażem do samochodu należy przeprowadzić kilka bardzo ważnych czynności, które wpłyną na jej lepszą pracę, oprócz wymiany oleju należy również zmienić filtr oleju oraz paliwa. Jednak zanim do tego dojdzie, w pierwszej kolejności należy zlokalizować oraz wyeliminować źródło, które spowodowało awarię turbo.

Czy przy wymianie turbiny trzeba wymienić olej?
Czy przy wymianie turbiny trzeba wymienić olej?

Przed zalewaniem świeżego oleju należy również dokładnie wyczyścić układ turbodoładowania ze starego oleju, jak i innych zanieczyszczeń. Warto również sprawdzić, czy w dolocie oraz wydechu również nie ma jego obecności – jeżeli, tak należy również wyczyścić te elementy.

1. Wymiana turbiny – co ile kilometrów?

Turbosprężarka pod warunkiem, że jest prawidłowo użytkowana, powinna posłużyć tyle samo, co jednostka napędowa – takie jest założenie producentów. Niestety realia są inne i do wymiany może być turbo, które przejechało 180 tysięcy kilometrów, ale również i takie, które posłużyło zaledwie 50 tysięcy kilometrów – wpływa na to sposób korzystania z pojazdu turbodoładowanego.

Cena, jaką zapłacisz za wymianę turbiny, w tym koszt robocizny, uzależniony jest od rodzaju turbosprężarki oraz jej uszkodzeń.

Docieranie turbiny po regeneracji oraz fabrycznie nowej

Adaptacja, czyli docieranie turbosprężarki, polega na pozostawieniu uruchomionego pojazdu na wolnych obrotach, czyli na tzw. luzie przez około 30-40 min. Przez ten czas nie należy wciskać pedału gazu.

Docieranie turbiny po regeneracji oraz fabrycznie nowej
Docieranie turbiny po regeneracji oraz fabrycznie nowej

Na dalszą pracę turbo ma wpływ nie tylko przeprowadzony proces docierania, ale również jazda po wymianie turbiny. Unikać należy osiągania wysokich obrotów, kiedy nie doszło jeszcze do odpowiedniego rozgrzania jednostki napędowej oraz oleju. Kolejną również ważną kwestią jest kontrola poziomu oleju, jak i stanu flitów. Niedostateczne smarowanie doprowadzić może do wytworzenia się opiłków metalu, które nie tylko spowodować mogą zator w przewodach, ale również doprowadzić mogą do zatarcia silnika. Brak wystarczającej ilości oleju spowodować może przegrzanie turbosprężarki.

Warto również przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania, aby nie doszło do niespodziewanych przykrych niespodzianek w trakcie podróży.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Czy turbo powinno gwizdać? 21 listopada 2020

Czy turbo powinno gwizdać?

Czy turbo powinno gwizdać? Każdy głośny dźwięk wydobywający się z naszego...

Turbina Samochodowa – Bosch Car Service - Pawlik 02 października 2018

Turbina Samochodowa – Bosch Car Service - Pawlik

1. Regeneracja turbiny w Bosch Car Service Pawlik Turbina to nieodłączny element...

Turbosprężarka 5359700005 07 maja 2021

Turbosprężarka 5359700005

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 5359700005...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO