blog

Czy przy uszkodzonej turbinie auto kopci? - To może skończyć się fatalnie.

24 sierpnia 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Uszkodzona turbosprężarka może wydzielać nadmierną ilość spalin w różnych kolorach. Kolor dymu pozwala nam wstępnie określić, z jakim rodzajem usterki turbiny mamy do czynienia. Awaria turbiny podczas jazdy to poważny problem, jednak należy pamiętać, że nie wszystkie uszkodzenia automatycznie prowadzą do kopcenia auta.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czy przy uszkodzonej turbosprężarceauto kopci?

Jaki dym przy uszkodzonej turbinie?

W zależności od przyczyny awarii kolor dymu może przybierać barwy:
- czarny,
- niebieski,
- szary,
- biały.

Czarne zabarwienie może być przyczyną niespalonego paliwa lub niewłaściwej mieszanki – zbyt dużej ilości paliwa lub zbyt małej dawki tlenu. Spowodowane jest to głównie przez uszkodzenie przepustnicy, wtryskiwacza paliwa lub regulacji turbosprężarki.
Szary kolor dymu oznacza, że do procesu spalania dostaje się zbyt mało paliwa, lub zbyt dużo tlenu. Może to być problem z wtryskiwaczami lub uszczelką pod głowicą. Niekiedy powodem staje się niedostateczne smarowanie turbiny.
Biały odcień spalin może wskazywać na nadmierną ilość wody w spalinach, przedostanie się płynu chłodzącego do komór spalania lub, w najgorszym przypadku świadczy o nieszczelności uszczelki pod głowicą. Może też sugerować, że olej silnikowy dostaje się do układu spalania poprzez uszkodzone uszczelnienie turbiny lub inny element turbosprężarki.
Niebieski kolor dymu z kolei może oznaczać, że przypalany jest olej w komorze spalania. Jest to poważny problem, ponieważ spaliny w tym kolorze świadczą o krańcowym zużyciu silnika. Zaobserwuj, w jakim momencie pojawia się podejrzany dym. Jeżeli przy biegu jałowym - to uszkodzeniu mogły ulec pierścienie tłokowe. Pojawienie się niebieskiej mgły przy opadających obrotach może z kolei świadczyć o usterce uszczelniaczy zaworowych.

Po czym poznać że turbina jest do wymiany?
Turbo kopci

1. Obniżenie mocy silnika
2. Awaria nagrzewnicy powietrza
3. Wzrost zużycia paliwa
4. Niepokojące dźwięki i hałasy
5. Błędy diagnostyczne
6. Niskie ciśnienie doładowania bądź jego brak
7. Wysokie ciśnienie oleju
8. Spaliny w różnych kolorach (czarny, niebieski, szary, biały)
9. Osady oleju na obudowie
10. Zapach spalonego oleju
11. Szarpanie przy przyspieszaniu
12. Dym z okolic turbiny

Wszelkie niepokojące sygnały należy bezzwłocznie skonsultować z wyspecjalizowanym warsztatem zajmującym się regeneracją i naprawą turbosprężarek. Kupno nowej turbosprężarki może okazać się bardzo kosztowne, dlatego lepiej nie bagatelizować problemów w naszym pojeździe. Im dłużej zwlekamy z naprawą, tym więcej może pojawić się usterek w naszym aucie, a co za tym idzie, naprawa będzie kosztować więcej.

Czym grozi jazda z uszkodzoną turbina?

Jazda z uszkodzonym turbo może powodować:
- spadek wydajności silnika,
- nadmierne zużycie paliwa,
- uszkodzenia silnika,
- nadmierną emisję spalin,
- obniżenie bezpieczeństwa jazdy,
- eskalacje usterek w pojeździe.

Jeżeli nasze auto po wymianie turbiny kopci na niebiesko, biało lub czarno, może to wskazywać na niedokładnie wykonaną usługę, dlatego zawsze warto wybierać specjalistów z dziedziny turbosprężarek.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60