
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Tak, uszkodzona turbina w dieslu może prowadzić do wydzielania się dymu lub kopcenia. Kopcenie jest częstym objawem problemów z turbosprężarką i innymi elementami układu zasilania lub spalania w silniku. Więc jak kopci uszkodzona turbina? Kolor i intensywność dymu zależy od rodzaju usterek. Najczęstszym objawem uszkodzenia turbosprężarki jest czarny dym, powstaje on w momencie, kiedy do komory spalania dostaje się za dużo paliwa i nie ulega ono całkowitemu spalaniu. Niebieski dym natomiast świadczy o przedostawaniu się oleju do komory spalania, może być to spowodowane uszkodzeniem uszczelnień turbiny lub problemem z układem smarowania. Jednym z powodów, dlaczego auto kopci, może być również utrata ciśnienia w układzie wydechowym, może to prowadzić do kopcenia, zwłaszcza podczas przyśpieszania lub obciążeń silnika.
W przypadku wystąpienia tych symptomów należy jak najszybciej zdiagnozować przyczynę problemu. Uszkodzona turbina może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, dlatego nie należy jej lekceważyć.
Po czym poznać zepsutą turbinę?
Zepsutą czy uszkodzoną turbinę można poznać po kilku charakterystycznych objawach:
• Spadek mocy silnika- turbosprężarka odpowiada za jego doładowanie, dzięki czemu może on wytwarzać więcej mocy. W przypadku uszkodzonej turbiny do silnika dostaje się mniej powietrza, co skutkuje właśnie spadkiem mocy. Szczególnie będzie to wyczuwalne podczas przyśpieszania.
• Uszkodzona turbina może prowadzić do nieskutecznego spalania paliwa, co może zwiększać jego zużycie. Jeśli zauważysz, że musisz częściej tankować swój bak, może to być objawem problemu z turbosprężarką.
• Wydobywanie się dymu lub kopcenie- jak już wspomniano wyżej, jeśli turbosprężarka jest zepsuta, może przyczyniać się do emitowania dymu z rury wydechowej lub kopcenia.
• Głośne dźwięki, takie jak gwizdanie, wycie czy szum, szczególnie podczas przyśpieszania mogą sugerować problemy z uszkodzeniem łożysk lub innych elementów turbiny. Szczególnie jeśli hałasy te nie występowały wcześniej.
Po czym poznać, że turbina bierze olej?
Turbina bierze olej, gdy dostaje się on do układu dolotowego lub wydechowego, jednym z głównych objawów tego problemu, jest biały lub niebieski dym z rury wydechowej. Biały dym często jest związany z wyciekiem płynu chłodzącego do komory spalania, podczas gdy niebieski dym wskazuje na wyciek oleju. Jeśli zauważalne są częstsze spadki oleju niż dotychczas, choć nie ma widocznych wycieków pod autem, może to sugerować, że olej jest wykorzystywany przez uszkodzoną turbosprężarkę.

Czym grozi jazda z uszkodzoną turbiną?
Jazda z uszkodzoną turbiną w samochodzie może grozić poważnymi konsekwencjami zarówno dla pojazdu, jak i dla stanu portfela użytkującego pojazdem. Przykładowo prowadzi do zwiększenia ryzyka przegrzania silnika, a nawet do jego zatarcia. Dodatkowo silnik może działać mniej efektywnie z uszkodzoną turbosprężarką, co prowadzi do zwiększonego zużycia paliwa. Dłuższa jazda z takim problemem może znacząco zwiększyć koszty eksploatacji pojazdu. Nieprawidłowo działająca turbina może również prowadzić do zwiększenia emisji spalin.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze