Localizations image

Czy przy regeneracji turbiny trzeba wymienić olej?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Czy przy regeneracji turbiny trzeba wymienić olej?
Czy przy regeneracji turbiny trzeba wymienić olej?

Podczas regeneracji turbiny czynność, jaką jest wymiana oleju, jest obowiązkowym wymogiem, który jest przeprowadzany po każdej naprawie turbosprężarki. Stary, zużyty olej należy wymienić na nowy, wysokiej jakości, wedle zalecenia producenta. Niewłaściwy jego dobór może spowodować szybką awarię w urządzeniu turbo. Przed ponownym zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki powinno nastąpić zalanie jej olejem samochodowym przez pracownika autoryzowanego serwisu. Te działania są przeprowadzane w celu uniknięcia tzw. „suchego startu”, czyli uruchomienia silnika ze świeżo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości środka smarnego.

Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny

Zalecenia montażowe mówią o dokładnym wyczyszczeniu układu dolotowego, łącznie z kolektorem dolotowym, przewodami i intercoolerem, a następnie o sprawdzeniu ich szczelności. Kolejnym elementem jest montaż nowego filtra powietrza, które spełnia wymogi producenta pojazdu. Ważną czynnością jest udrożnienie i oczyszczenie układu olejnego – zamontowanie nowego filtra i wymiana oleju silnikowego, zalecane jest tutaj również zdjęcie miski olejowej oraz odczyszczenie elementów przy pompie oleju. Po zamontowaniu nowej turbiny należy obracać wałem korbowym, np. za pomocą rozrusznika, do momentu pojawienia się świeżego oleju po stronie spływu oleju z turbiny. Następnym krokiem jest uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym, stopniowo zwiększając obroty, aż do czasu wzrostu ciśnienia oleju.

1. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Wymiana turbosprężarki

Wymiana turbosprężarki jest pojęciem bardzo ogólnym, ponieważ zarówno przed zamontowaniem nowej części, jak i w trakcie czynności należy wykonać kilka innych operacji, aby zagwarantować jak najwyższą jakość naprawy. Sam proces naprawy rozpoczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonej turbosprężarki i polega on na wypłukaniu układu smarowania, zmienieniu filtra i oleju na świeży oraz uruchomieniu silnika na kilkanaście minut – następnie należy wylać olej, który służył do płukania i rozpocząć naprawę. Kolejną czynnością jest zdiagnozowanie problemu, przez który poprzednia turbina uległa uszkodzeniu, aby nie powtórzyć tego z nową częścią. Do konieczności należy sprawdzenie ciśnienia oleju oraz drożność przewodów olejowych, które doprowadzają i odprowadzają środek smarny z turbosprężarki. Pamiętajmy również o tym, że zgodnie z technologią naprawy trzeba wymienić intercooler na nowy wraz z turbosprężarką.

2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Co ile wymiana turbiny

Aby nie zepsuć nowo założonej turbosprężarki, powinniśmy pamiętać, że nie może ona pracować ani sekundy na sucho, dlatego jeszcze przed jej zamontowaniem należy wypełnić kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym. Przed zamontowaniem zregenerowanej lub nowej turbiny trzeba pamiętać, żeby sprawdzić, czy przewody olejowe są drożne i nie mają żadnych niepożądanych zagięć. Upewnijmy się jeszcze, że w układzie wydechowym nie zostały żadne pozostałości po poprzedniej, uszkodzonej turbosprężarce. Skontroluj, czy układ dolotowy i intercooler są drożne i czyste.

3. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Wymiana oleju po regeneracji turbiny

Do najczęstszych błędów podczas wymiany turbosprężarki jest tzw. suchy start, czyli uruchomienie silnika ze świeżo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Aby zapobiec temu zjawisku, przed zamontowaniem turbosprężarki należy wypełnić jej kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym.

Błędy przy wymianie turbosprężarki
Błędy przy wymianie turbosprężarki

Istotną kwestią podczas wymiany urządzenia turbo jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem, a pompa olejowa sprawna. Jeszcze przed zamontowaniem innej turbosprężarki serwisant musi dokładnie wiedzieć, co uszkodziło poprzednią i usunąć przyczynę awarii, aby się to nie powtórzyło na nowej.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbo naprawa 26 listopada 2020

Turbo naprawa

Turbo naprawa jest konieczna, gdy do tej pory sprawnie działające turbodoładowanie od...

Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny 02 października 2018

Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny

1. Jak działa turbina? Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbinyDoładowanie sil...

Jak eksploatować auto z turbiną? 14 października 2020

Jak eksploatować auto z turbiną?

Obecnie rynek motoryzacyjny obfituje w liczne rodzaje turbosprężarek, dlatego też kw...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO