Czy przy regeneracji turbiny trzeba wymienić olej?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Podczas regeneracji turbiny czynność, jaką jest wymiana oleju, jest obowiązkowym wymogiem, który jest przeprowadzany po każdej naprawie turbosprężarki. Stary, zużyty olej należy wymienić na nowy, wysokiej jakości, wedle zalecenia producenta. Niewłaściwy jego dobór może spowodować szybką awarię w urządzeniu turbo. Przed ponownym zamontowaniem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki powinno nastąpić zalanie jej olejem samochodowym przez pracownika autoryzowanego serwisu. Te działania są przeprowadzane w celu uniknięcia tzw. „suchego startu”, czyli uruchomienia silnika ze świeżo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości środka smarnego.
Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Zalecenia montażowe mówią o dokładnym wyczyszczeniu układu dolotowego, łącznie z kolektorem dolotowym, przewodami i intercoolerem, a następnie o sprawdzeniu ich szczelności. Kolejnym elementem jest montaż nowego filtra powietrza, które spełnia wymogi producenta pojazdu. Ważną czynnością jest udrożnienie i oczyszczenie układu olejnego – zamontowanie nowego filtra i wymiana oleju silnikowego, zalecane jest tutaj również zdjęcie miski olejowej oraz odczyszczenie elementów przy pompie oleju. Po zamontowaniu nowej turbiny należy obracać wałem korbowym, np. za pomocą rozrusznika, do momentu pojawienia się świeżego oleju po stronie spływu oleju z turbiny. Następnym krokiem jest uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym, stopniowo zwiększając obroty, aż do czasu wzrostu ciśnienia oleju.
1. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Wymiana turbosprężarki
Wymiana turbosprężarki jest pojęciem bardzo ogólnym, ponieważ zarówno przed zamontowaniem nowej części, jak i w trakcie czynności należy wykonać kilka innych operacji, aby zagwarantować jak najwyższą jakość naprawy. Sam proces naprawy rozpoczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonej turbosprężarki i polega on na wypłukaniu układu smarowania, zmienieniu filtra i oleju na świeży oraz uruchomieniu silnika na kilkanaście minut – następnie należy wylać olej, który służył do płukania i rozpocząć naprawę. Kolejną czynnością jest zdiagnozowanie problemu, przez który poprzednia turbina uległa uszkodzeniu, aby nie powtórzyć tego z nową częścią. Do konieczności należy sprawdzenie ciśnienia oleju oraz drożność przewodów olejowych, które doprowadzają i odprowadzają środek smarny z turbosprężarki. Pamiętajmy również o tym, że zgodnie z technologią naprawy trzeba wymienić intercooler na nowy wraz z turbosprężarką.
2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Co ile wymiana turbiny
Aby nie zepsuć nowo założonej turbosprężarki, powinniśmy pamiętać, że nie może ona pracować ani sekundy na sucho, dlatego jeszcze przed jej zamontowaniem należy wypełnić kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym. Przed zamontowaniem zregenerowanej lub nowej turbiny trzeba pamiętać, żeby sprawdzić, czy przewody olejowe są drożne i nie mają żadnych niepożądanych zagięć. Upewnijmy się jeszcze, że w układzie wydechowym nie zostały żadne pozostałości po poprzedniej, uszkodzonej turbosprężarce. Skontroluj, czy układ dolotowy i intercooler są drożne i czyste.
3. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Wymiana oleju po regeneracji turbiny
Do najczęstszych błędów podczas wymiany turbosprężarki jest tzw. suchy start, czyli uruchomienie silnika ze świeżo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Aby zapobiec temu zjawisku, przed zamontowaniem turbosprężarki należy wypełnić jej kanaliki olejowe świeżym i czystym środkiem smarnym.
Istotną kwestią podczas wymiany urządzenia turbo jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem, a pompa olejowa sprawna. Jeszcze przed zamontowaniem innej turbosprężarki serwisant musi dokładnie wiedzieć, co uszkodziło poprzednią i usunąć przyczynę awarii, aby się to nie powtórzyło na nowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regeneracja turbosprężarki nie wymaga wymiany oleju, jednak zaleca się wymianę oleju oraz filtra oleju przed lub po regeneracji turbosprężarki. Dlaczego? Niektóre turbosprężarki mogą dostawać oleju z silnika, co może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Zanieczyszczony olej może zatykać małe otwory w turbosprężarce, co może prowadzić do jej przedwczesnego zużycia. Wymiana oleju przed lub po regeneracji turbosprężarki pozwala na usunięcie zanieczyszczeń i zapewnia dłuższą żywotność turbosprężarki. Zaleca się stosowanie zalecanego przez producenta silnika oleju oraz przestrzeganie zaleceń dotyczących częstotliwości wymiany oleju. Wymiana oleju po lub przed regeneracją turbosprężarki pomaga zwiększyć jej trwałość i skuteczność.