Czy po wymianie turbo trzeba czyścić intercooler?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po wymianie turbo powinno się wyczyścić intercooler, a najlepiej wymienić go na nowy. Przy poważnym uszkodzeniu turbiny istnieje duże ryzyko, że do intercoolera dostały się zanieczyszczenia stałe, takie jak opiłki metalu, odłamane elementy łopatek turbiny, fragmenty jej obudowy czy olej wydostający się z zatartych łożysk. Początkowo umiejscowione są one w chłodnicy powietrza doładowania, lecz później stopniowo przedostają się do układu ssącego, stwarzając zagrożenie przedostania się drobin metalu do cylindrów, a w konsekwencji poważnych uszkodzeń mechanicznych tłoków, zaworów lub gładzi cylindrów.
Wymiana intercoolera przy naprawie turbosprężarki - Wymiana intercoolera, cena
Intercooler jest jednym z elementów, które powinniśmy wymienić, naprawiając układ turbodoładowania. Jego całkowite oczyszczenie nie zawsze jest możliwe. Uszkodzenie turbosprężarki niekiedy kończy się dość gwałtownie, ponieważ odrywają się fragmenty materiału z ruchomych części i opiłki, które przedostają się bezpośrednio do intercoolera. Układ turbiny i intercoolera współpracuje dobrze do momentu awarii jednego z nich. Gdy w układzie doładowania pojawia się nowe lub naprawione urządzenie turbo, które generuje wyższe ciśnienie doładowania, to stary intercooler może zostać mocniej przedmuchany i tym samym oczyszczony z drobinek metali czy oleju. A to wszystko trafi oczywiście wprost do silnika, zatem nie uzyskamy pozytywnego efektu. Koszt wymiany intercoolera waha się w granicach od 500 do 1000 złotych.
Czynności po wymianie turbosprężarki - Czyszczenie intercoolera po wymianie turbiny
W przypadku montażu nowej turbiny powinno się wymienić filtr powietrza, oleju i paliwa. Powinniśmy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym, ewentualnie go wyczyścić lub usprawnić. Ważne jest także usunięcie zniszczonych uszczelek i wymiana ich na nowe. Przewody odprowadzające i doprowadzające olej muszą być czyste i drożne, a sam przepływ oleju nie może być ograniczony. Równolegle z wymianą turbosprężarki, powinniśmy wymienić intercooler na nowy.
Intercooler – czyścimy czy wymieniamy? - Zapchany intercooler objawy
Intercooler jest elementem, który możemy uznać za mało skomplikowany. Właściwie nie ma w nim co się zepsuć, a większość usterek to uszkodzenia mechaniczne. Jest on montowany w parze z turbosprężarką i obniża temperaturę powietrza. Dzięki pracy intercoolera do cylindrów wpada więcej tlenu, więc jest możliwe podanie większej dawki paliwa, a tym samym polepszenie osiągów silnika. Ten element często ulega zapchaniu przez zanieczyszczenia, dlatego trzeba co jakiś czas zdemontować go i dobrze przeczyścić. Do objawów uszkodzonego intercoolera zaliczymy: spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa, szarpanie samochodu w trakcie jazdy i problemy z przyspieszaniem.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Intercooler to element układu dolotowego samochodu, którego zadaniem jest chłodzenie powietrza dostarczanego do silnika. Może być on umieszczony zarówno przed, jak i za turbosprężarką. Podczas pracy silnika z turbosprężarką powietrze jest podgrzewane i dość zwiększa swoją objętość. Intercooler pozwala na schłodzenie tego powietrza, co pozwala na zwiększenie jego gęstości i zapewnienie lepszego wykorzystania przez silnik. Jeśli dokonuje się wymiany turbosprężarki, nie jest konieczne czyścić intercooler. Jeśli jednak podczas wymiany turbosprężarki zauważy się, że intercooler jest zanieczyszczony lub ma jakieś uszkodzenia, może być konieczne jego wyczyszczenie lub wymiana. Warto pamiętać, że intercooler jest ważnym elementem układu dolotowego i należy o niego dbać, aby zapewnić optymalną pracę silnika i zmniejszyć ryzyko awarii.