Czy po wymianie turbiny trzeba wymienić olej? Zrób to z głową
Wymiana oleju, po wymianie turbosprężarki jest koniecznością.
Podczas wymiany turbosprężarki, istotne jest skupienie się na odpowiednim doborze oleju, aby zagwarantować jak najlepsze funkcjonowanie silnika. Wybór oleju najwyższej jakości, zgodnie z zaleceniami producenta, jest kluczowy, aby zapewnić nie tylko skuteczną smarowność, ale także minimalizować ryzyko ponownej awarii turbosprężarki. Należy pamiętać, że niewłaściwy wybór środka smarującego może skutkować szybkim uszkodzeniem turbiny, co może negatywnie wpływać na sprawność silnika i całego pojazdu. W trakcie wymiany turbiny istnieje ryzyko dostania się zanieczyszczeń do systemu olejowego, co potencjalnie może zakłócić prawidłowe działanie silnika. Dodatkowo, proces wymiany turbiny zazwyczaj wiąże się z opróżnieniem układu olejowego, co może wymagać późniejszego uzupełnienia lub nawet całkowitej wymiany oleju. Staranność w tym etapie jest kluczowa, aby zapewnić, że nowy olej spełnia wszelkie normy i wymagania producenta, umożliwiając długotrwałe i efektywne użytkowanie silnika. Jest to na tyle istotne, że podkreślamy raz jeszcze - po wymianie turbiny trzeba wymienić olej!
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Na co zwrócić uwagę podczas wymiany turbo?
Po wymianie turbiny warto zadbać o kompleksową obsługę układu smarowania. Przede wszystkim zaleca się wypłukanie układu smarowania, przyjrzenie się ciśnieniu oleju oraz drożności przewodów, które odprowadzają olej. Należy również zwrócić uwagę na przewód odpowietrzania skrzyni korbowej, ponieważ zanieczyszczenia w nim mogą zakłócać pracę turbosprężarki. Nieprawidłowo odpowietrzony przewód skrzyni korbowej może utrudniać swobodny odpływ oleju. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie układu dolotowego i dokładne usunięcie wszelkich zanieczyszczeń. W przypadku wymiany turbosprężarki zaleca się także wymianę intercoolera, ponieważ trudno jest skutecznie oczyścić starszy element. Zakup nowej części zapewni optymalne warunki pracy dla nowej turbosprężarki. Zadbaj o każdy szczegół, aby zapewnić sprawne i bezproblemowe działanie układu smarowania oraz układu dolotowego po wymianie turbiny. Warto również kierować się zaleceniami producenta pojazdu, aby utrzymać optymalne warunki pracy silnika.

Jak jeździć samochodem z turbosprężarką?
Przed rozpoczęciem podróży zwróć szczególną uwagę na poziom i stan oleju, ponieważ niewłaściwa ilość oleju może doprowadzić do uszkodzenia poszczególnych komponentów lub nawet całej turbosprężarki, a w konsekwencji również silnika. Regularna wymiana oleju jest szczególnie istotna, zwłaszcza przy nowych pojazdach, zaleca się to co 15-20 tysięcy kilometrów. Pamiętaj o delikatnym traktowaniu silnika, zwłaszcza na początku jazdy. Wirnik turbosprężarki pracuje w trudnych warunkach, dlatego zanim ruszysz z miejsca, upewnij się, że silnik jest dobrze rozgrzany. Optymalna temperatura jednostki napędowej gwarantuje, że olej będzie skutecznie docierał do wszystkich elementów turbosprężarki, chroniąc je przed tarciem. Po dłuższej jeździe z dużą prędkością, zanim wyłączysz silnik, pozwól mu na chwilę ochłonięcia, ostudzenia się. Temperatura silnika może być znacznie podwyższona po dynamicznej jeździe, więc po dotarciu na miejsce, odczekaj chwilę przed wyłączeniem silnika. Szybkie wyłączenie silnika może spowodować, że niektóre części zostaną gwałtownie odcięte od smaru, co może prowadzić do ich zatarcia. Przestrzeganie tych zasad może znacznie przedłużyć żywotność turbosprężarki i zapewnić jej prawidłową pracę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek