blog

Czy po wymianie turbiny trzeba wymienić olej?

14 czerwca 2022

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
naprawa turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Wymiana oleju po wymianie turbiny jest obowiązkowym wymogiem. Stary olej silnikowy powinno się wymienić na świeży, wysokiej klasy, według zaleceń producenta. Nieprawidłowy dobór środka smarującego może spowodować szybką awarię w urządzeniu turbo. Zalewanie turbo olejem samochodowym nastąpić powinno przez ponownym zamontowaniem podzespołu przez pracownika autoryzowanego serwisu. Po zainstalowaniu urządzenia, wlanie świeżego oleju silnikowego do otworu dolotowego powinno być wykonane, np. przy uruchomieniu rozrusznika silnika samochodu, który obraca wałem korbowym przez około 30 sekund.

Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Odpalenie auta po wymianie turbiny

Wymiany turbosprężarki zaczyna się jeszcze przed demontażem podzespołu. W pierwszej kolejności powinno się dokładnie wypłukać układ smarowania i zmienić filtr wraz z olejem na świeży, następnie uruchomić silnik i odczekać kilkanaście minut. Następnie należy wylać ten olej, ponieważ służył on do płukania i dopiero po tym kroku można rozpoczynać naprawę. Przed zamontowaniem nowego urządzenia turo ważne jest zdiagnozowanie przyczyny zepsucia się poprzedniej. Przy wymianie turbo koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia środka smarującego wraz z drożnością kanałów, w których płynie olej.

Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Procedura wymiany turbosprężarki

Zanim mechanik zamontuje nowy lub zregenerowany podzespół to powinien zdiagnozować awarię poprzedniego, a następnie ją usunąć. Większa część usterek turbosprężarek wynika z innej niesprawności w samochodzie. Montaż sprawnego turbo tak po prostu, w miejsce uszkodzonego na pewno poskutkuje awarią w krótkim czasie. Niestosowanie się do instrukcji montażu turbosprężarki spowoduje utratę gwarancji. Najczęstszymi przyczynami awarii turbo są: ciała obce, zabrudzony olej, przerwy w zasilaniu olejem, niewłaściwe ciśnienie oleju oraz przegrzanie.

Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Co ile wymiana turbiny

Aby na starcie nie zepsuć nowo zamontowanego urządzenia turbo, warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach w procesie montażu. Po pierwsze, powinno się zbadać przyczynę zepsucia poprzedniego podzespołu, aby ten sam problem nie zepsuł nowego urządzenia. Warto sprawdzić przewody doprowadzające i odprowadzające olej z turbiny, czy są one drożne i czy dostarczą do turbiny środek smarujący w określonej ilości i pod właściwym ciśnieniem. Pamiętamy o wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem oraz filtr powietrza.



Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60