Tak, regeneracja turbosprężarki to zdecydowanie opłacalna opcja. Naprawa turbiny jest znacznie tańszą opcją niż zakup nowej części. W zależności od modelu auta i rodzaju turbo, koszt regeneracji zaczyna się od kilkuset złotych. Dla porównania cena nowego podzespołu może być nawet kilka razy wyższa. Co istotne, zregenerowana turbosprężarka może działać bez problemów przez kolejne 200 tysięcy kilometrów. W praktyce nie ma dużej różnicy w sprawności między nowym, a zregenerowanym turbo. Jednak warto pamiętać, że w niektórych przypadkach regeneracja nie jest możliwa. Jeśli turbosprężarka ma poważne uszkodzenia mechaniczne, naprawa może okazać się nieopłacalna, a konieczna będzie wymiana na nową część. W większości sytuacji regeneracja jest jednak korzystniejsza i często stanowi bardziej ekonomiczną opcję. Niestety, niektórzy mechanicy lub sprzedawcy mogą wykorzystywać brak wiedzy klientów i od razu sugerować wymianę turbosprężarki na nową. Dlatego warto pamiętać o opcji regeneracji, aby zaoszczędzić i uniknąć niepotrzebnych kosztów.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Kiedy turbina nie nadaje się do regeneracji?
Turbosprężarka nie nadaje się do regeneracji, jeśli posiada nieodwracalne uszkodzenia mechaniczne, takie jak pęknięcia w muszli ssącej i wydechowej. Usterka kolektora wydechowego powoduje problemy w prawidłowym funkcjonowaniu turbiny. Awaria takich elementów jak siłownik, kostki siłownika czy potencjometr siłownika utrudnia przeprowadzenie regeneracji, ponieważ są one kluczowe dla pracy turbosprężarki. Dodatkowo duży luz na zaworze upustowym może prowadzić do nieszczelności, co jeszcze bardziej ogranicza możliwość naprawy. W takich sytuacjach lepiej zdecydować się na wymianę turbosprężarki na nową lub zregenerowaną, zamiast próbować ją naprawiać.
Czy lepiej jest regenerować, czy wymienić turbosprężarkę?
Wybór między regeneracją, a wymianą turbosprężarki zależy od kilku czynników:
1. Koszt regeneracji i nowej części – regeneracja jest znacznie tańszą opcją niż zakup nowej turbosprężarki. Naprawa kosztuje zazwyczaj od 30% do 50% ceny nowej części, co czyni ją bardziej opłacalnym rozwiązaniem, zwłaszcza w przypadku mniej poważnych uszkodzeń.
2. Stan techniczny turbosprężarki – jeśli turbina jest w dobrym stanie i uszkodzenia są niewielkie, naprawa będzie dobrym wyborem. W przeciwnym przypadku, jeśli turbina ma poważne uszkodzenia mechaniczne, lepszym rozwiązaniem będzie jej wymiana.
3. Dostępność części – w przypadku starszych modeli samochodów, regeneracja może być jedyną sensowną opcją, ponieważ wymiana na nową turbinę może być trudna lub zbyt kosztowna.
Czy turbina po regeneracji jest dobra?
Tak, turbina po regeneracji jest dobra, pod warunkiem, że naprawa została prawidłowo wykonana. Dobrze zregenerowane turbo jest w pełni sprawne i może działać równie dobrze, jak nowa część. Regeneracja obejmuje czyszczenie turbosprężarki, wymianę zużytych elementów, takich jak łożyska, pierścienie uszczelniające, a także precyzyjne wyważenie wirnika. Dzięki tym procesom turbina odzyskuje swoją sprawność i zdolność do pracy w odpowiednich warunkach. Ważne jest, aby regeneracja była przeprowadzona w renomowanym warsztacie, który stosuje odpowiednie narzędzia i oryginalne części zamienne. Specjalistyczne serwisy dodatkowo oferują gwarancję na wykonaną usługę, co daje nam pewność, że naprawa została wykonana na najwyższym poziomie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi



Komentarze