Czy odma ma wpływ na moc silnika oraz turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Odma olejowa odpowiada za odprowadzanie nadmiaru ciśnienia ze skrzyni korbowej. Zimą często dochodzi do jej zamarznięcia, przez co nagromadzone spaliny nie mają swobodnego ujścia i przedostają się do turbosprężarki, gdzie powodują powstawanie zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Zapchana odma powoduje między innymi brak mocy pojazdu, ale również ma negatywny wpływ na układ turbodoładowania.
Wadliwy układ odpowietrzania skrzyni korbowej spowodować może przepalanie się oleju w cylindrach, czyli jednostka traktuje olej silnikowy jak paliwo – doprowadzić to może do bardzo poważnej awarii motoru. Zatkana odma w Fordzie czy też innym aucie może być przyczyną pojawiania się oleju po zimnej stronie turbiny, a nawet w dolocie, czy wydechu. Jeżeli chodzi o olej w układzie wydechowym, to sygnalizują go też białe kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej.
Odma olejowa - koszt naprawy
W przypadku awarii odmy olejowej, a dokładniej separatora oleju, należy zlecić szybką naprawę. Sama część nie należy do drogich, a koszt usługi jest indywidualną kwestią warsztatu. Bagatelizowanie usterki doprowadzić może do poważnej awarii silnika, jak i turbiny, a w tym przypadku koszta naprawy są już znacznie wyższe.
Olej w odmie – o co chodzi?
Przedostawanie się oleju do odmy spowodowane jest zbyt dużą ilością oleju silnikowego podczas jego uzupełniania. Obecność oleju w odmie może również być spowodowana usterką separatora oleju, który go przepuszcza wraz z powietrzem.
Zapchana odma – objawy typowe dla TDI to zaburzona praca jednostki napędowej – szarpanie, dławienie się, problem z utrzymaniem równych obrotów. Takiej sytuacji towarzyszyć może również adekwatna kontrolka na desce rozdzielczej. Zapchana odma doprowadzić może również do rozszczelnienia komory skrzyni korbowej – wypchane zostaną uszczelniacze znajdujące się na dole silnika. Jeżeli zdarzyło się, że po otwarciu maski zauważyłeś wypchnięty bagnet pomiaru oleju, to również może wskazywać na zablokowanie odmy. Informować o tym może również świst uciekającego powietrza po odkręceniu bagnetu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Odma (odpowietrznik masowy) jest elementem układu dolotowego, który pozwala na odprowadzenie nadmiaru powietrza z komory silnika. Gdy odma jest zatkana lub niesprawna, może to prowadzić do kilku problemów z silnikiem, w tym:
Spadek mocy silnika: Gdy powietrze nie jest odprowadzane z komory silnika, może to prowadzić do zwiększenia ciśnienia w komorze i spadku mocy silnika.
Zwiększone zużycie paliwa: Gdy odma jest zatkana, silnik będzie pracował z nadmiernym ciśnieniem, co może prowadzić do zwiększenia zużycia paliwa.
Uszkodzenie turbosprężarki: Gdy odma jest zatkana, może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co może uszkodzić ją lub prowadzić do awarii.
Dlatego ważne jest regularne sprawdzanie i czyszczenie odmy, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i turbosprężarki.