Czy odłączenie turbosprężarki w przypadku jej awarii to dobry pomysł?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Odradzamy tak drastycznych czynności, ponieważ odłączając turbo, odcięty również zostanie dopływ smarowania, co spowoduje zatarcie jednostki napędowej. W przypadku wystąpienia objawów wskazujących na awarię turbo najlepiej zwrócić się z tym do serwisu, gdzie turbo zostanie poddane procesowi regeneracji.
Diagnostyka przed regeneracją pozwala na sprawdzenie dokładnego stanu turbiny – cena jest indywidualną kwestią każdego serwisu. Aby uzyskać szczegółowych informacji na temat procesu regeneracji w naszym serwisie – skontaktuj się z nami!
1. Oto najczęściej spotykane objawy zużycia turbiny w benzyniakach i dieslach
O tym, że doszło do awarii turbiny podczas jazdy w pierwszej kolejności informuje znaczny spadek mocy silnika, dodatkowo pojawia się adekwatna kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu - check engine, po czym samochód przechodzi w tryb awaryjny. Uwagę zwrócić należy także na kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, szarpanie silnikiem, wzmożone spalanie oraz niespodziewany spadek poziomu oleju.
Pojawienie się usterki w układzie turbodoładowania będzie również sygnalizowane (dosłownie) charakterystycznymi odgłosami. Dźwięk uszkodzonej turbiny, określany przez naszych Klientów to najczęściej gwizd, świst, zgrzytanie. Często spotkać można się z sytuacją, kiedy dźwięk ten przypomina pohukiwanie sowy lub też wycie karetki – dzieje się tak w przypadku, kiedy kierowca bagatelizuje pierwsze objawy wskazujące na awarię turbo.
Gwizd turbiny po regeneracji – wiemy, co jest tego powodem
Jeżeli po przeprowadzonej regeneracji Twoja turbosprężarka w dalszym ciągu nie pracuje prawidłowo oraz wydaje podejrzane dźwięki, oznacza to, że proces ten nie został przeprowadzony ze szczególną starannością.
Przyczyny najczęściej są dwie:
1. Niedokładnie wyczyszczona zmienna geometria turbiny,
2. Brak kalibracji turbosprężarki.
Problem tkwić może również w montażu. Nieprawidłowo podłączona turbosprężarka, skręcone, sparciałe przewody, a nawet nieodpowiednio przygotowany układ turbodoładowania pod montaż zregenerowanej turbiny – są to kwestie, na które należy zwracać uwagę, w przeciwnym razie może dojść do ponownej awarii turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Odłączenie turbosprężarki w przypadku jej awarii nie jest zalecanym rozwiązaniem. Turbosprężarka jest ważnym elementem układu doładowania silnika, który odpowiada za zwiększanie mocy i efektywności silnika. Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, nie będzie ona w stanie dostarczać odpowiedniej ilości powietrza, co spowoduje, że silnik będzie pracował mniej efektywnie. Odłączenie turbosprężarki oznacza, że silnik będzie pracował na zasadzie tłoczenia powietrza przez przepływomierz powietrza, co oznacza, że moc silnika zostanie znacznie zmniejszona. To również oznacza, że silnik będzie pracował przy większym obciążeniu, co spowoduje wzrost zużycia paliwa i wzrost emisji spalin. W przypadku awarii turbosprężarki, należy jak najszybciej udać się do specjalisty, który dokona diagnozy i zaleci odpowiednie działanie. W przypadku konieczności wymiany turbosprężarki należy wymienić ją na nową lub zregenerowaną zamiennik, zgodnie z zaleceniem producenta.