Localizations image

Czy odłączenie turbosprężarki w przypadku jej awarii to dobry pomysł?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.88

Odradzamy tak drastycznych czynności, ponieważ odłączając turbo, odcięty również zostanie dopływ smarowania, co spowoduje zatarcie jednostki napędowej. W przypadku wystąpienia objawów wskazujących na awarię turbo najlepiej zwrócić się z tym do serwisu, gdzie turbo zostanie poddane procesowi regeneracji.

Diagnostyka przed regeneracją pozwala na sprawdzenie dokładnego stanu turbiny – cena jest indywidualną kwestią każdego serwisu. Aby uzyskać szczegółowych informacji na temat procesu regeneracji w naszym serwisie – skontaktuj się z nami!

1. Oto najczęściej spotykane objawy zużycia turbiny w benzyniakach i dieslach

O tym, że doszło do awarii turbiny podczas jazdy w pierwszej kolejności informuje znaczny spadek mocy silnika, dodatkowo pojawia się adekwatna kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu - check engine, po czym samochód przechodzi w tryb awaryjny. Uwagę zwrócić należy także na kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, szarpanie silnikiem, wzmożone spalanie oraz niespodziewany spadek poziomu oleju.

Pojawienie się usterki w układzie turbodoładowania będzie również sygnalizowane (dosłownie) charakterystycznymi odgłosami. Dźwięk uszkodzonej turbiny, określany przez naszych Klientów to najczęściej gwizd, świst, zgrzytanie. Często spotkać można się z sytuacją, kiedy dźwięk ten przypomina pohukiwanie sowy lub też wycie karetki – dzieje się tak w przypadku, kiedy kierowca bagatelizuje pierwsze objawy wskazujące na awarię turbo.

Czy odłączenie turbosprężarki w przypadku jej awarii to dobry pomysł?
Czy odłączenie turbosprężarki w przypadku jej awarii to dobry pomysł?

Gwizd turbiny po regeneracji – wiemy, co jest tego powodem

Jeżeli po przeprowadzonej regeneracji Twoja turbosprężarka w dalszym ciągu nie pracuje prawidłowo oraz wydaje podejrzane dźwięki, oznacza to, że proces ten nie został przeprowadzony ze szczególną starannością.

Przyczyny najczęściej są dwie:
1. Niedokładnie wyczyszczona zmienna geometria turbiny,
2. Brak kalibracji turbosprężarki.

Problem tkwić może również w montażu. Nieprawidłowo podłączona turbosprężarka, skręcone, sparciałe przewody, a nawet nieodpowiednio przygotowany układ turbodoładowania pod montaż zregenerowanej turbiny – są to kwestie, na które należy zwracać uwagę, w przeciwnym razie może dojść do ponownej awarii turbosprężarki.

Gwizd turbiny po regeneracji – wiemy, co jest tego powodem
Gwizd turbiny po regeneracji – wiemy, co jest tego powodem

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Zacinanie zmiennej geometrii turbosprężarki 23 Grudzień 2020

Zacinanie zmiennej geometrii turbosprężarki

Problem, jakim jest zacinanie zmiennej geometrii turbosprężarki to niestety temat...

Turbosprężarka 454097-2 10 maja 2021

Turbosprężarka 454097-2

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 454097-2...

Turbosprężarka | Jak działa? 07 września 2021

Turbosprężarka | Jak działa?

1. Zasada działania i budowa turboAby móc zrozumieć to, jak działa turbosprężarka,...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO