Czy nowe turbo trzeba docierać i po co?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Bez względu na to, czy montujesz turbosprężarkę fabrycznie nową, czy też po regeneracji, należy pamiętać o przeprowadzeniu adaptacji turbiny. Prawidłowo przeprowadzony proces adaptacji pozytywnie wpływa na żywotność turbosprężarki. Co więcej, czynność, jaką jest docieranie turbiny po regeneracji, jest częścią procesu regeneracji, dlatego też jest działaniem obowiązkowym, który wpływa na jej dalszą pracę.
Zanim jednak przejdziesz do docierania turbiny, warto upewnić się, że zostały spełnione zalecenia poregeneracyjne, jak na przykład zalewanie turbiny olejem.
Nowe turbo a docieranie - pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
W przypadku fabrycznie nowej turbosprężarki tak samo, jak w kwestii turbiny po regeneracji należy przeprowadzić adaptację turbosprężarki. Docieranie turbiny odbywa się na wolnych obrotach. Po zamontowaniu turbo następuje pierwsze odpalenie jednostki napędowej, zabrania się wykonywania jakichkolwiek przejazdów. W pierwszej kolejności przez około 30-40 minut należy umożliwić pojazdowi pracę na wolnych obrotach. Po tym czasie można rozpocząć jazdę, pamiętając o prawidłowej eksploatacji turbodoładowanego pojazdu.
Spotkać można się z różnymi opiniami na temat docierania, jedni mówią, że nie trzeba, my jako serwis zajmujący się na co dzień regeneracją i naprawą turbin uważamy, że bez względu na to, czy posiadasz turbo do silnika 1.9 TDI, czy do 1.6 HDI – docieranie po regeneracji dotyczy każdej turbiny.
Turbosprężarka – nowa czy regenerowana – jaką wybrać?
Doszło do awarii turbosprężarki i zastanawiasz się, czy zlecić jej regenerację, czy jednak zdecydować się na zakup nowej turbiny? Otóż nadmienić warto, że w zależności od rodzaju silnika cena nowej turbosprężarki to wydatek rzędu nawet kilku tysięcy złotych, natomiast koszt regeneracji turbiny w zależności od jej uszkodzeń jest znacznie niższy. Co więcej, w przypadku prawidłowo przeprowadzonej regeneracji turbiny jej parametry nie różnią się praktycznie niczym od wartości, jakie ma turbo fabrycznie nowe.
Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej, co ile wymiana turbiny?
Aby nie doszło do szybkiej awarii nowo zamontowanej turbosprężarki, należy przestrzegać kilku prostych czynności. Przede wszystkim należy zadbać o dostateczne smarowanie układu turbodoładowania. Ważna jest systematyczna kontrola poziomu oleju, a także regularna wymiana filtrów. Na turbosprężarkę ma również wpływ styl jazdy – poruszanie się pojazdem wyłącznie po mieście, ciągła jazda na niskich obrotach. Również bagatelizowanie objawów awarii układu turbodoładowania, a także awaria innego elementu pojazdu doprowadzić może do zepsucia się turbiny.
Do wymiany turbiny może dojść w przypadku przejechania 10 tys. kilometrów, ale również i po pokonaniu 150 tys. kilometrów – zależy to od tego jak właściciel pojazdu się z nim obchodzi.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nowa turbosprężarka nie wymaga specjalnego procesu docierania, jednak zaleca się delikatną jazdę przez pierwsze kilkaset kilometrów po montażu. Celem tego jest pozwolenie na rozgrzanie się elementów turbo oraz umożliwienie oleju do dotarcie do turbosprężarki i odpowiedniego smarowania. Docieranie polega przyzwyczajaniu silnika i jego elementów do nowych warunków pracy, tak aby wszystko pracowało płynnie i wydajnie. Dlatego też nie należy od razu przyspieszać czy też jeździć na wysokich obrotach. Przez pierwsze kilkaset kilometrów należy unikać ciągłych przyspieszeń i hamowań, jazdy w wysokich obrotach, a także nie należy przeciążać silnika. W przypadku nowej turbosprężarki, przestrzeganie tych zaleceń pozwala na płynne rozgrzanie się elementów, co pozwala na lepsze smarowanie i przedłuża żywotność turbosprężarki.