
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Podkręcenie turbosprężarki polega na zwiększeniu ciśnienie doładowania. Ogólnie za regulację ciśnienia doładowania odpowiada siłownik podciśnieniowy, ogranicza maksymalne ciśnienie doładowania. Innym elementem odpowiadającym za ciśnienie panujące w turbosprężarce jest zawór N75.

Jeżeli zastanawiasz, się, w jaki sposób zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny domowym sposobem, to możesz zrobić to poprzez regulację cięgna gruszki turbiny. Regulacja ciśnienia doładowania turbiny w ten sposób polega na odpowiednim skróceniu sztangi turbiny, przez co wcześniej zamykać się będą kierownice spalin, a spowoduje to, że uzyskiwać się będzie wcześniej ciśnienie doładowania. Jednakże należy przeprowadzać to z zachowaniem szczególnej ostrożności, gdyż nieodpowiednie skrócenie turbo zaburzyć to może prawidłową pracę turbosprężarki czego efektem będzie występowanie za dużego ciśnienia doładowania.
1. Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny – jakie powinno być?
Ciśnienie doładowania w turbosprężarce seryjnej nie powinno być niższe niż 0.4 bara oraz nie powinno przekraczać 1.5 bar. W przypadku pojazdów budowanych do udziału w motosportach parametry te są już znacznie inne, jak i inny rodzaj turbosprężarki jest w nich montowany.
Źle wyregulowane turbo – konsekwencje
Nieprawidłowa regulacja turbosprężarki lub też brak jej przeprowadzenia wpływa na pogorszenie osiągów pojazdu, a w konsekwencji doprowadzić może do awarii jednostki napędowej. W przypadku takiej sytuacji należy poddać turbosprężarkę do ponownej regulacji. Sztanga odpowiada za otwieranie oraz zamykanie kierownic spalin w odpowiednim momencie, dlatego też jej regulacja powinna odbywać się na specjalistycznej maszynie, która umożliwi uzyskanie jak najlepszych parametrów.

Nieregularna praca sztangi turbo spowodowana może być nie tylko nieumiejętnie przeprowadzoną regulacją, ale również i awarią aktuatora. Nieszczelny, zatarty siłownik turbiny będzie powodował występowanie skoków sztangi turbiny. Również nagromadzony nagar na zmiennej geometrii turbiny powodował będzie, że gruszka nie będzie wykonywała płynnych ruchów.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze