Localizations image

Czy można podkręcić turbo?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Podkręcenie turbosprężarki polega na zwiększeniu ciśnienie doładowania. Ogólnie za regulację ciśnienia doładowania odpowiada siłownik podciśnieniowy, ogranicza maksymalne ciśnienie doładowania. Innym elementem odpowiadającym za ciśnienie panujące w turbosprężarce jest zawór N75.

Czy można podkręcić turbo?
Czy można podkręcić turbo?

Jeżeli zastanawiasz, się, w jaki sposób zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny domowym sposobem, to możesz zrobić to poprzez regulację cięgna gruszki turbiny. Regulacja ciśnienia doładowania turbiny w ten sposób polega na odpowiednim skróceniu sztangi turbiny, przez co wcześniej zamykać się będą kierownice spalin, a spowoduje to, że uzyskiwać się będzie wcześniej ciśnienie doładowania. Jednakże należy przeprowadzać to z zachowaniem szczególnej ostrożności, gdyż nieodpowiednie skrócenie turbo zaburzyć to może prawidłową pracę turbosprężarki czego efektem będzie występowanie za dużego ciśnienia doładowania.

1. Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny – jakie powinno być?

Ciśnienie doładowania w turbosprężarce seryjnej nie powinno być niższe niż 0.4 bara oraz nie powinno przekraczać 1.5 bar. W przypadku pojazdów budowanych do udziału w motosportach parametry te są już znacznie inne, jak i inny rodzaj turbosprężarki jest w nich montowany.

Źle wyregulowane turbo – konsekwencje

Nieprawidłowa regulacja turbosprężarki lub też brak jej przeprowadzenia wpływa na pogorszenie osiągów pojazdu, a w konsekwencji doprowadzić może do awarii jednostki napędowej. W przypadku takiej sytuacji należy poddać turbosprężarkę do ponownej regulacji. Sztanga odpowiada za otwieranie oraz zamykanie kierownic spalin w odpowiednim momencie, dlatego też jej regulacja powinna odbywać się na specjalistycznej maszynie, która umożliwi uzyskanie jak najlepszych parametrów.

Źle wyregulowane turbo – konsekwencje
Źle wyregulowane turbo – konsekwencje

Nieregularna praca sztangi turbo spowodowana może być nie tylko nieumiejętnie przeprowadzoną regulacją, ale również i awarią aktuatora. Nieszczelny, zatarty siłownik turbiny będzie powodował występowanie skoków sztangi turbiny. Również nagromadzony nagar na zmiennej geometrii turbiny powodował będzie, że gruszka nie będzie wykonywała płynnych ruchów.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Regeneracja Turbosprężarek Sosnowiec – Warsztat-Turbo MELETT 02 października 2018

Regeneracja Turbosprężarek Sosnowiec – Warsztat-Turbo MELETT

1. Turbo-Warsztat Meletta - Regeneracja turbosprężarek SosnowiecSosnowiec to...

Jak przyspieszyć turbinę? 29 Grudzień 2020

Jak przyspieszyć turbinę?

Czy będąc posiadaczem klasycznej turbosprężarki masz pomysł, jak przyspieszyć...

Turbosprężarka 753420-5 15 marca 2021

Turbosprężarka 753420-5

Oferujemy regenerację lub sprzedaż zregenerowanej w 100% sprawnej turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO