
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Niestety, ale w ten sposób możesz jedynie zaszkodzić silnikowi jeszcze bardziej. Już sama awaria turbo jest obciążeniem dla silnika, jeżeli postanowisz odłączyć jeszcze turbo, doprowadzić możesz w ten sposób do poważnej awarii silnika. Jeśli doszło do awarii układu turbodoładowania i zastanawia się, czy odłączenie turbiny, a następnie kontynuowanie jazdy to dobre rozwiązanie to znacznie lepszym wyjściem z tej sytuacji od odłączania turbosprężarki, jest wezwanie lawety, która odstawi auto do najbliższego serwisu.
Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać i kiedy gasić?
Studzenie silnika oraz turbo po dynamicznej i długiej podróży jest czynnością obowiązkową, jednak ile czasu na to poświęcić? Po wyczerpującej jeździe przed wyłączeniem silnika należy odczekać 1-2 minuty na tzw. luzie, w tym czasie wirnik turbiny zdąży wyhamować, natomiast olej będzie miał czas, aby spłynąć do miski jednocześnie, dzięki swoim właściwościom odprowadzi nadmiar ciepła z turbiny. Jeżeli pokonywany odcinek nie był zbyt duży wystarczy odczekać do koło 60 sekund.

Odłączone turbo, jak długo pojeżdżę - jazda z odłączoną turbina
Jeżeli mimo wszystko postanowiłeś odłączyć turbinę to przygotuj się na to, że Twoja podróż nie będzie trwała zbyt długo. Jak już zostało wspomniane odłączenie turbosprężarki będzie sporym obciążeniem dla silnika co oczywiście doprowadzi do jego awarii oraz związane jest z wysokimi kosztami naprawy. Turbo ma za zadanie tylko doładowywać silnik, ale również w przypadku diesli znacznie go odciąża.
Czy da się odłączyć turbinę w Astra 1.7 DTI Isuzu? - odłączenie turbosprężarki = niższe spalanie?
Odłączenie turbiny w celu poszukiwania oszczędności co do zmniejszenia spalania, w praktyce może zadziałać może ze zdwojoną, odwrotną siłą. Dlaczego? Turbo – to prawidłowo działające – nie tylko dostarcza dodatkowej mocy pojazdowi, ale również sprawia, że jego spalanie jest mniejsze. Odłączenie turbosprężarki niestety nie spowoduje, że Twoje spalanie będzie bardziej ekonomiczne, co więcej spowoduje poważne awarie.

Padła turbina, szary dym, przepaliło olej - jak zdiagnozować uszkodzoną turbinę?
Objawami uszkodzonej turbosprężarki najczęściej jest spadek mocy pojazdu, towarzyszą temu także gęste ciemne lub białe kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Gęsty biały czy też szary dym z wydechu wskazywać może na spalanie się oleju, który znajduje się w układzie wydechowy. Szary dym jest również charakterystyczny dla zjawiska jakim jest rozbiegany silnik.
Dokładne i rzetelne wyniki dotyczące diagnostyki turbosprężarki uzyskasz w serwisie specjalizującym się z regeneracji oraz naprawach turbosprężarek.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze