Czy można odłączyć turbinę?
Niestety, ale w ten sposób możesz jedynie zaszkodzić silnikowi jeszcze bardziej. Już sama awaria turbo jest obciążeniem dla silnika, jeżeli postanowisz odłączyć jeszcze turbo, doprowadzić możesz w ten sposób do poważnej awarii silnika. Jeśli doszło do awarii układu turbodoładowania i zastanawiasz się, czy odłączenie turbiny, a następnie kontynuowanie jazdy to dobre rozwiązanie, to znacznie lepszym wyjściem z tej sytuacji od odłączania turbosprężarki, jest wezwanie lawety, która odstawi auto do najbliższego serwisu.
Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać i kiedy gasić?
Studzenie silnika oraz turbo po dynamicznej i długiej podróży jest czynnością obowiązkową, jednak ile czasu na to poświęcić? Po wyczerpującej jeździe przed wyłączeniem silnika należy odczekać 1-2 minuty na tzw. luzie, w tym czasie wirnik turbiny zdąży wyhamować, natomiast olej będzie miał czas, aby spłynąć do miski, jednocześnie dzięki swoim właściwościom odprowadzi nadmiar ciepła z turbiny. Jeżeli pokonywany odcinek nie był zbyt duży, wystarczy odczekać do około 60 sekund.
1. Odłączone turbo, jak długo pojeżdżę - jazda z odłączoną turbina
Jeżeli mimo wszystko postanowiłeś odłączyć turbinę, to przygotuj się na to, że Twoja podróż nie będzie trwała zbyt długo. Jak już zostało wspomniane, odłączenie turbosprężarki będzie sporym obciążeniem dla silnika, co oczywiście doprowadzi do jego awarii oraz związane jest z wysokimi kosztami naprawy. Turbo ma za zadanie tylko doładowywać silnik, ale również w przypadku diesli znacznie go odciąża.
2. Czy da się odłączyć turbinę w Astra 1.7 DTI Isuzu? - odłączenie turbosprężarki = niższe spalanie?
Odłączenie turbiny w celu poszukiwania oszczędności co do zmniejszenia spalania w praktyce może zadziałać może ze zdwojoną, odwrotną siłą. Dlaczego? Turbo – to prawidłowo działające – nie tylko dostarcza dodatkowej mocy pojazdowi, ale również sprawia, że jego spalanie jest mniejsze. Odłączenie turbosprężarki niestety nie spowoduje, że Twoje spalanie będzie bardziej ekonomiczne, co więcej spowoduje poważne awarie.
3. Padła turbina, szary dym, przepaliło olej - jak zdiagnozować uszkodzoną turbinę?
Objawem uszkodzonej turbosprężarki najczęściej jest spadek mocy pojazdu, towarzyszą temu także gęste ciemne lub białe kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Gęsty biały czy też szary dym z wydechu wskazywać może na spalanie się oleju, który znajduje się w układzie wydechowym. Szary dym jest również charakterystyczny dla zjawiska, jakim jest rozbiegany silnik.
Dokładne i rzetelne wyniki dotyczące diagnostyki turbosprężarki uzyskasz w serwisie specjalizującym się w regeneracji oraz naprawach turbosprężarek.
Dodaj komentarz

Komentarze
Tak, w pewnych przypadkach można odłączyć turbosprężarkę z silnika. Jest to jednak złożony proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Odłączenie turbosprężarki zmienia całkowicie charakterystykę silnika, zwiększa zużycie paliwa i zmniejsza moc. Istnieją różne powody dla których ktoś miałby ochotę odłączyć turbosprężarkę. Przykładowo gdy wystąpią problemy z turbo i trzeba je naprawić, albo jeśli ktoś chce zwiększyć żywotność silnika poprzez redukcję obciążenia. W przypadku decyzji o odłączenie turbosprężarki, należy przeprowadzić odpowiednią diagnozę i zasięgnąć opinii specjalisty, ponieważ odłączenie turbosprężarki może powodować problemy z emisją spalin i inne negatywne skutki dla silnika.