W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Nie można jeździć z uszkodzoną turbosprężarką. Kiedy zauważymy objawy świadczące o uszkodzeniu turbiny, trzeba natychmiast zakończyć podróż, aby skutecznie ograniczyć nagromadzenie się usterek w turbo, a w konsekwencji również w silniku samochodu. Objawem świadczącym o uszkodzeniu turbosprężarki jest np. głośny „gwizd” towarzyszący jej pracy, czyli od ok. 1500 obr./min. Będziemy w stanie zauważyć również spadek mocy, przechodzenie w tryb awaryjny silnika i nieregularne rozwijanie mocy. Jeżeli pojawi się któryś z wymienionych wcześniej objawów, należy jak najszybciej udać się do autoryzowanego serwisu specjalizującego się w turbosprężarkach, aby wymienić nasze turbo lub dokonać regeneracji.
Turbosprężarka - jak jeździć samochodem z doładowaniem - Zatarta turbina
Do najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarek zaliczamy niewłaściwą eksploatację tego urządzenia przez użytkownika. Dlatego warto stosować kilka podstawowych zasad: nie obciążaj silnika na starcie – pamiętaj o rozgrzaniu samochodu przed startem, nie ruszaj natychmiast po uruchomieniu silnika, odczekaj około 30 sekund, aby olej dotarł do wszystkich zakamarków układu smarowania i zabezpieczył elementy turbiny przed skutkami tarcia. Podobnie jest w przypadku wyłączania silnika – po dotarciu do miejsca docelowego nie wyłączaj od razu nagrzanego silnika, daj mu 2-3 minuty na schłodzenie turbiny. Ważną kwestią jest regularna wymiana oleju – właściwe smarowanie jest podstawą utrzymania pełnej sprawności turbosprężarki. Podobnie jest z filtrami, należy pamiętać o ich regularnej wymianie, ponieważ jeżeli filtr powietrza nie spełnia swojej roli z powodu złej kondycji i przepuszcza zanieczyszczenia, to pomiędzy mechanizmy turbodoładowania mogą przedostać się drobinki brudu.
1. Objawy uszkodzonej turbiny - Zepsuta turbina objawy
Do najczęstszych objawów pokazujących, że użytkownik może mieć uszkodzone turbo, należy przede wszystkim: odczuwalny spadek mocy, samochód niechętnie będzie zbierał się do startu, problematyczne będzie także wejście w wysoki zakres obrotów. Kolejnym objawem awarii turbiny jest nadmierne dymienie z rury wydechowej, które będzie się nasilać wraz ze wzrostem prędkości. Będziesz w stanie również zauważyć konkretny ubytek oleju silnikowego, ponieważ uszkodzona turbosprężarka pobiera o wiele więcej oleju ze względu na zwiększone tarcie i wyższą temperaturę. Silniki, które posiadają turbosprężarkę zazwyczaj pracują głośniej, jednakże kiedy te tony zmieniają swoje natężenie, stają się głośniejsze lub tracą jednostajność, może to oznaczać problem z wirnikiem turbiny.
2. Problemy z turbosprężarką – kiedy zgłosić się do warsztatu? - Jazda z uszkodzoną turbiną
Kiedy problemem jest uszkodzona turbosprężarka, musimy niezwłocznie udać się do warsztatu, ponieważ, jeżeli będziemy z tym zwlekać możemy uszkodzić nawet cały silnik. Do wyspecjalizowanego serwisu należy się koniecznie udać jeśli turbosprężarka wydaje przy pracy głośny, metaliczny odgłos, który nasila się wraz z obciążeniem silnika i występuje przy podwyższonych obrotach. Kolejnym objawem świadczącym o uszkodzonej turbinie jest czarny, gęsty dym wydobywający się z rury wydechowej, często temu objawowi towarzyszy spadek osiągów samochodu. Typowym objawem, który towarzyszy wyeksploatowaniu turbosprężarki, jest wysokie zużycie oleju – olej przenika przez wyrobione uszczelnienia i jest wtłaczany wraz z powietrzem do komór spalania. Podwyższonemu zużyciu oleju często towarzyszy niebieski dym wydobywający się z wydechu, ale w dieslach z filtrem stałych może on być niewidoczny.
3. Objawy, przyczyny i jak naprawić uszkodzoną turbosprężarkę? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Uszkodzoną turbosprężarkę poznamy po następujących objawach: zauważalny ubytek oleju silnikowego, specyficzny hałas podczas przyspieszania, wyraźny spadek mocy silnika oraz czarny dym, wyczuwalny zapach spalonego oleju.
Najczęściej do uszkodzeń turbin dochodzi poprzez zaniedbanie użytkowników pojazdów, do przyczyn uszkodzeń zaliczymy również: nieszczelny dolot powietrza; brak, zabrudzenie lub niskiego ciśnienie oleju oraz zbyt wysoka temperatura spalin. W przypadku uszkodzenia turbosprężarki w naszym samochodzie mamy do wybory dwie opcje: regeneracja lub wymiana na nową. Regeneracja turbiny to nic innego jak jej naprawa przy wykorzystaniu nowych części.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze