Czy można jeździć z uszkodzoną turbiną w dieslu?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nie powinniśmy jeździć z uszkodzoną turbiną. Nie ma określonej liczby godzin ani kilometrów, które możemy pokonać z uszkodzoną turbiną. Jedno jest pewne, z uszkodzonym podzespołem nie wolno jeździć zbyt długo. Możemy w ten sposób doprowadzić do poważnych uszkodzeń pozostałych części samochodu, nie tylko turbiny. Wiadomo, przyczyn awarii może być wiele, jednakże najczęściej winowajcą jest nieobeznany właściciel auta. Turbosprężarka pracuje w bardzo niekorzystnych warunkach, dlatego może także zużyć się w sposób naturalny.
Czym grozi jazda z uszkodzoną turbiną? - Jazda z uszkodzoną turbiną
Ignorowanie uszkodzenia turbiny nieuchronnie prowadzi do jego narastania. Im wcześniej podejmiemy kroki zaradcze, tym zwiększymy szanse na uzyskanie dobrych efektów. Jeżeli będziemy jeździć z uszkodzoną turbiną, z czasem doprowadzimy do jej całkowitego zniszczenia, a wtedy koniecznością będzie kupienie nowego podzespół, którego koszt waha się zwykle w granicach od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Co więcej, jazda z uszkodzonym turbo może doprowadzić do rozległego uszkodzenia silnika, co wiąże się z kolejnymi poważnymi wydatkami.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Najczęstszym objawem wskazującym na zużycie się turbiny w dieslu jest odczuwalny spadek mocy silnika. Jeżeli nasze auto wolniej wchodzi w wysokie obroty, a reakcja turbo jest ostała, może to oznaczać, że w najbliższym czasie czeka nas wymiana podzespołu lub regeneracja. Co więcej, zużytej turbiny mogą towarzyszyć dziwne dźwięki i drgania, które dochodzą spod maski. Kolejnym objawem wskazującym na zużywającą się turbosprężarkę, jest świst, a raczej gwizd wydobywający się spod maski w trakcie pracy silnika. Innym często przytaczanym objawem zbliżającego się końca turbiny jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin.
2. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Uszkodzona turbina czy można jeździć
Skoro już wiemy, jakie są objawy zużytej turbosprężarki, skupmy się o dbaniu o ten podzespół, aby nie dopuścić do awarii. Pamiętajmy o prawidłowym odpalaniu turbodoładowanego silnika – odczekajmy około 30 sekund, zanim rozpoczniemy podróż, w celu osiągnięcia optymalnej temperatury silnika. Do bezawaryjnej i prawidłowej pracy turbosprężarki niezbędny jest olej doprowadzany pod ciśnieniem z układu smarowania silnika, jest on odpowiedzialny za smarowanie oraz chłodzenie turbiny. Właściciel turbodoładowanego auta powinien pamiętać również o regularnej i częstej wymianie oleju silnikowego wraz z filtrami. Jazda z uszkodzoną turbiną nie należy do przyjemnych i może skutkować rozszerzeniem się awarii, a nawet uszkodzić silnik.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli turbosprężarka jest uszkodzona, może to mieć negatywny wpływ na pracę silnika i osiągi pojazdu. Dlatego zaleca się unikanie jazdy z uszkodzoną turbosprężarką, szczególnie w przypadku silników diesel.
Uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do obniżenia mocy silnika, spadku momentu obrotowego i wzrostu zużycia paliwa. Może także prowadzić do nieprawidłowego działania układu kontroli emisji spalin i większych emisji szkodliwych substancji.
Jeśli podejrzewasz, że Twoja turbosprężarka jest uszkodzona, należy jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem lub zakładem naprawczym, aby dokonać odpowiedniej diagnostyki i ewentualnej naprawy lub wymiany turbosprężarki. Jazda z uszkodzoną turbosprężarką może prowadzić do dalszych problemów z silnikiem i większych kosztów naprawy.