
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Wyciek oleju z turbosprężarki jest bardzo częstym zjawiskiem, które świadczy o problemie z urządzeniem, dlatego nie wolno tego bagatelizować i jak najszybciej udać się do mechanika. Taki wyciek oleju może być objawem wysokiego poziomu oleju w silniku, przez co środek smarny ma mocno ograniczony przepływ do miski olejowej. Według mechaników główną przyczyną puszczania oleju przez turbo jest przede wszystkim zużycie uszczelek, ich nieprawidłowe dostosowanie lub wadliwa szczelność. Wadliwe uszczelnienia mogą powodować wyciek oleju z pracującej na pełnych obrotach maszyny wirnikowej do innych układów, które znajdują się w naszym samochodzie. Do najbardziej szkodliwych następstw dochodzi, kiedy auto nie otrzymuje odpowiedniego stopnia smarowania.
Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Turbina puszcza olej do wydechu objawy
Warto wiedzieć, że pojawiające się wycieki oleju nie zawsze są same w sobie przyczyną, ale symptomem, który wskazuje możliwość wystąpienia prawdziwej awarii. Do najczęstszych przyczyn wycieku oleju z turbiny, które nie są związane z jej awarią, zaliczymy: działający nieprawidłowo system odpowietrzania układu korbowego, przedmuchy silnika oraz inne, często banalne zjawiska, które blokują swobodny spływ oleju z turbosprężarki. Jak widać nie tylko awaria turbiny jest przyczyną wycieków oleju, ale bardzo często są to zjawiska wcale nie związane z tym urządzeniem, dlatego bardzo ważna jest właściwa diagnoza postawiona przez mechanika. Wyraźnym objawem, który świadczy o puszczaniu oleju przez turbinę jest widoczna plama olejowa na parkingu, która wskazuje na zablokowanie odmy turbiny lub kierowca dokonał dolewki oleju silnikowego ponad wymagany stan.
1. Wycieki oleju z turbiny - czy to awaria? - Turbina puszcza olej do intercoolera
Puszczanie oleju przez turbosprężarkę nie zawsze musi oznaczać jej uszkodzenie. Wyciek oleju może spowodować częsta integrencja w budowę układu wydechowego, czyli np. wycinanie katalizatora lub filtra cząstek stałych, co powoduje zmianę ciśnienia w układzie turbosprężarki. Jedną z kilku przyczyn pojawienia się tej sytuacji może być awaria systemu odpowietrzania układu. Pracujące urządzenie turbo zasysa powietrze i odpręża skrzynię korbową, w której może dojść do nieprawidłowego gromadzenia oleju, z kolei z odmy może być zassany on do turbiny i dalej podany do intercoolera. Turbosprężarka, która puszcza olej do intercoolera, może sygnalizować jej zużycie.
2. Wycieki oleju z turbosprężarki - Olej w turbinie
Jedną z najbardziej zauważalnych oznak awarii turbosprężarki jest wyciek oleju z niej, który objawia się tłustą plamą pod samochodem i sugeruje jej zużycie. Nie powinno się lekceważyć wypływającego oleju z urządzenia turbo, jeżeli jej stan techniczny na to pozwoli, to regeneracja powinna sprawę załatwić, z kolei, jeśli uszkodzenia są bardzo poważne, użytkownik powinien się przygotować na zakup nowej turbiny. Wycieki oleju z turbosprężarki mogą być spowodowane wieloma czynnikami, przy czym głównym z nich jest nieprawidłowe ciśnienie w obudowie turbiny i sprężarki. Wyciek środka smarnego może powodować katastrofalne uszkodzenia systemów łożyskowych i wystąpić w ciągu kilku sekund od rozpoczęcia pracy turbosprężarki. Jeżeli turbo jest zainstalowane prawidło to nie powinno puszczać oleju, mimo wszystko zdarzają się sytuacje, w których dochodzi do wycieków.
3. Dlaczego padło turbo? - Turbina bierze olej skutki
Przeważnie o uszkodzeniu turbo mówimy, kiedy wylatuje przez nią olej, jakiś element się urwał lub silnik przełącza się w tryb awaryjny. Awaria turbosprężarki może być spowodowana wadami materiałowymi i konstrukcyjnymi, ale także zaniedbaniami serwisowymi i eksploatacyjnymi ze strony użytkownika. Urządzenie turbo może także ulec wyeksploatowaniu, czyli przestać działać ze starości.

Do skutków wyciekającego oleju z turbosprężarki zaliczymy: zwiększone, niebieskie zadymienie, bardzo szybko ubywający olej silnikowy, obniżone osiągi auta i szarpanie podczas jego pełnego obciążenia. Niepokojącym objawem, który również wskazuje na wycieki cieczy smarującej, jest pojawienie się dużej ilości oleju w układzie dolotowym, w tym w intercoolerze.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze