Localizations image

Czy można jeździć jeżeli turbina puszcza olej?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Czy można jeździć jeżeli turbina puszcza olej?
Czy można jeździć jeżeli turbina puszcza olej?

Wyciek oleju z turbosprężarki jest bardzo częstym zjawiskiem, które świadczy o problemie z urządzeniem, dlatego nie wolno tego bagatelizować i jak najszybciej udać się do mechanika. Taki wyciek oleju może być objawem wysokiego poziomu oleju w silniku, przez co środek smarny ma mocno ograniczony przepływ do miski olejowej. Według mechaników główną przyczyną puszczania oleju przez turbo jest przede wszystkim zużycie uszczelek, ich nieprawidłowe dostosowanie lub wadliwa szczelność. Wadliwe uszczelnienia mogą powodować wyciek oleju z pracującej na pełnych obrotach maszyny wirnikowej do innych układów, które znajdują się w naszym samochodzie. Do najbardziej szkodliwych następstw dochodzi, kiedy auto nie otrzymuje odpowiedniego stopnia smarowania.

Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Turbina puszcza olej do wydechu objawy

Warto wiedzieć, że pojawiające się wycieki oleju nie zawsze są same w sobie przyczyną, ale symptomem, który wskazuje możliwość wystąpienia prawdziwej awarii. Do najczęstszych przyczyn wycieku oleju z turbiny, które nie są związane z jej awarią, zaliczymy: działający nieprawidłowo system odpowietrzania układu korbowego, przedmuchy silnika oraz inne, często banalne zjawiska, które blokują swobodny spływ oleju z turbosprężarki. Jak widać nie tylko awaria turbiny jest przyczyną wycieków oleju, ale bardzo często są to zjawiska wcale nie związane z tym urządzeniem, dlatego bardzo ważna jest właściwa diagnoza postawiona przez mechanika. Wyraźnym objawem, który świadczy o puszczaniu oleju przez turbinę jest widoczna plama olejowa na parkingu, która wskazuje na zablokowanie odmy turbiny lub kierowca dokonał dolewki oleju silnikowego ponad wymagany stan.

1. Wycieki oleju z turbiny - czy to awaria? - Turbina puszcza olej do intercoolera

Puszczanie oleju przez turbosprężarkę nie zawsze musi oznaczać jej uszkodzenie. Wyciek oleju może spowodować częsta integrencja w budowę układu wydechowego, czyli np. wycinanie katalizatora lub filtra cząstek stałych, co powoduje zmianę ciśnienia w układzie turbosprężarki. Jedną z kilku przyczyn pojawienia się tej sytuacji może być awaria systemu odpowietrzania układu. Pracujące urządzenie turbo zasysa powietrze i odpręża skrzynię korbową, w której może dojść do nieprawidłowego gromadzenia oleju, z kolei z odmy może być zassany on do turbiny i dalej podany do intercoolera. Turbosprężarka, która puszcza olej do intercoolera, może sygnalizować jej zużycie.

2. Wycieki oleju z turbosprężarki - Olej w turbinie

Jedną z najbardziej zauważalnych oznak awarii turbosprężarki jest wyciek oleju z niej, który objawia się tłustą plamą pod samochodem i sugeruje jej zużycie. Nie powinno się lekceważyć wypływającego oleju z urządzenia turbo, jeżeli jej stan techniczny na to pozwoli, to regeneracja powinna sprawę załatwić, z kolei, jeśli uszkodzenia są bardzo poważne, użytkownik powinien się przygotować na zakup nowej turbiny. Wycieki oleju z turbosprężarki mogą być spowodowane wieloma czynnikami, przy czym głównym z nich jest nieprawidłowe ciśnienie w obudowie turbiny i sprężarki. Wyciek środka smarnego może powodować katastrofalne uszkodzenia systemów łożyskowych i wystąpić w ciągu kilku sekund od rozpoczęcia pracy turbosprężarki. Jeżeli turbo jest zainstalowane prawidło to nie powinno puszczać oleju, mimo wszystko zdarzają się sytuacje, w których dochodzi do wycieków.

3. Dlaczego padło turbo? - Turbina bierze olej skutki

Przeważnie o uszkodzeniu turbo mówimy, kiedy wylatuje przez nią olej, jakiś element się urwał lub silnik przełącza się w tryb awaryjny. Awaria turbosprężarki może być spowodowana wadami materiałowymi i konstrukcyjnymi, ale także zaniedbaniami serwisowymi i eksploatacyjnymi ze strony użytkownika. Urządzenie turbo może także ulec wyeksploatowaniu, czyli przestać działać ze starości.

Dlaczego padło turbo?
Dlaczego padło turbo?

Do skutków wyciekającego oleju z turbosprężarki zaliczymy: zwiększone, niebieskie zadymienie, bardzo szybko ubywający olej silnikowy, obniżone osiągi auta i szarpanie podczas jego pełnego obciążenia. Niepokojącym objawem, który również wskazuje na wycieki cieczy smarującej, jest pojawienie się dużej ilości oleju w układzie dolotowym, w tym w intercoolerze.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wymiana intercoolera 12 stycznia 2021

Wymiana intercoolera

Wymiana intercoolera przeprowadzana jest najczęściej w przypadku kolizji, w której do...

Podlaskie TURBOSPRĘŻARKI BIAŁYSTOK – turbiny w Białymstoku – turbo z Białegostoku 02 października 2018

Podlaskie TURBOSPRĘŻARKI BIAŁYSTOK – turbiny w Białymstoku – turbo z Białegostoku

1. Turbosprężarki Białystok Turbo z Białegostoku Turbiny w Białymstoku – napraw...

Regeneracja turbin Wschowa 02 października 2018

Regeneracja turbin Wschowa

1. Bosch Diesel Service – Wschowa naprawa turbosprężarek (Centrum Lubuskie Turbo) – w...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO