
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy montaż turbo do silnika benzynowego przeprowadzimy samodzielnie? Jeżeli posiadamy taki zakres wiedzy, który umożliwiłby nam takie działanie, to bardzo proszę. Warto jednak zaznaczyć, że prawidłowa regeneracja turbosprężarki lub jej wymiana musi dokonać się w specjalnie stworzonych do tego warunkach. Regeneracja turbosprężarki zakończy się sukcesem tylko i wyłącznie w przypadku prawidłowego przeprowadzenia całego procesu. Tylko fachowa wiedza i umiejętności będą o tym decydowały. Lepiej zrobić to raz, a dobrze i polecić regenerację turbiny autoryzowanemu serwisowi, który w tym się specjalizuje. Pomoże nam to w zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy. To stuprocentowa gwarancja skuteczności działania turbodoładowania. Montaż turbo do silnika benzynowego zakończy się powodzeniem.

Wymiana turbiny, krok po kroku, jest łatwa – jak robią to specjaliści?
Jeżeli nasza uszkodzona turbosprężarka, nie kwalifikuje się do procesu regeneracji, to konieczna jest jej wymiana. Takie działanie, pomimo że dość kosztowne, to jedyny ratunek dla naszego turbodoładowania. Jeżeli chcemy cieszyć się jazdą na podwójnym przyspieszeniu – musimy zdecydować się na ten krok. Zakup i montaż nowego urządzenia najlepiej będzie powierzyć serwisowi specjalizującemu się w regeneracji i wymianie turbosprężarek. Takim miejscem jest Bosch Car Service w Stalowej Woli. Nasi fachowcy podejmą się tego zadania i „postawią naszą nową turbinę na nogi”. Bardzo ważną kwestią, która powinna zostać spełniona na początku, jest zbadanie przyczyny wadliwości poprzedniej turbosprężarki. Mechanik musi dociec, co było zasadniczą przyczyną tak poważnej awarii. Wprowadzenie nowej turbosprężarki w miejsce starej może skutkować rychłą awarią. Nie przestrzeganie instrukcji podanej do procesu, jakim jest montaż maszyny wirnikowej, może spowodować pożegnanie się z okresem gwarancji na to urządzenie. Po uzyskaniu diagnozy następują prace montażowe. Pierwszym krokiem jest etap czyszczenia: układu dolotowego, intercooler, przewodów, kolektora dolotowego i wydechowego. Następnie montujemy filtry powietrza i przystępujemy do oczyszczenia układu olejenia. Kolejno usuwamy zaślepki z turbosprężarki i napełniamy ją olejem, przy obracaniu wirnika. Taki zabieg pomaga prawidłowemu transportowi tej cieczy do wszystkich potrzebnych miejsc, między innymi do przewodu olejowego. Stosujemy nowy zestaw naprawczy, śrubki i uszczelki. Po zakończeniu etapu montażu turbiny trzeba obrócić, za pomocą rozrusznika, wał korbowy, do momentu uzyskania nowego oleju po części spływu oleju z turbosprężarki. Uruchamiamy silnik. Włączamy bieg jałowy i powoli zwiększamy obroty silnika, do momentu podniesienia ciśnienia oleju. Na zakończenie procesu montowania należy skupić się na dokładnym sprawdzeniu poziomu oleju, szczelności części, które trzeba skorygować, w przypadku pojawienia się wątpliwości. Po zakończonym etapie wymiany turbosprężarki, należy przypomnieć o istotnym zapobieganiu działania, jakim jest suchy start turbiny. Wspomniana wymiana oleju i sprawdzenie odpowiedniego poziomu oleju właśnie temu służy. Suchy start może doprowadzić do natychmiastowej awarii nowej maszyny wirnikowej. Musimy pamiętać, aby mechanizm smarowania był w pełni wyczyszczony i udrożniony. Należy zadbać również o zbadanie działania pompy olejowej. Montaż turbo krok po kroku było już opisane na naszej stronie o regeneracji turbosprężarek. Kolejną wadą jest uturbienie silnika. Firma, która się tym zajmuje musi koniecznie znać się na rzeczy, aby dopuścić maszynę do użytku. Zawsze kierowca ma możliwość kupić zestaw turbo do benzyny. Ten stosunkowo duży koszt, pomoże w regeneracji turbosprężarki.

Schemat montażu turbosprężarki
Zakończenie procesu regeneracji turbiny kończy się sukcesem, gdy nastąpi montaż turbo. Firma, która się tego podejmie powinna opierać się w głównej mierze na profesjonalnym sprzęcie i oryginalnych częściach. Bosch Car Service posiada pracownie na wysokim poziome i części do turbosprężarek firmy Melett. Montaż i demontaż turbiny jest wtedy bardzo prosty i nie przysparza żadnych trudności. Zamontowanie turbosprężarki zostało szczegółowo opisane w powyższym akapicie. Natomiast demontaż turbiny Golf 4, jak i demontaż turbiny 1.9 TDI występuje na takich samych zasadach. Schemat jest identyczny w każdym pojeździe. Zaczynamy od odłączenia odgrzewacza odmy. Wyjmujemy przewód dolotowy od przepływomierza. Następnie odkręcamy rezonator powietrza. Kolejnym krokiem jest pozbycie się obejmy z przewodów ciągnących się do intercoolera, kolejno od intercoolera do części chłodzącej, jaką jest klapa gasząca. Taki komplet działań daje efekt rozczłonkowania układu dolotowego. Następne czynności demontażowe obejmują zdjęcie obudowy maszyny wirnikowej, wyjęcie filtrów DPF i katalizatora. Jeżeli pozbyliśmy się już DPFa, to uzyskamy łatwą drogę do naszej turbosprężarki. Zanim nastąpi demontaż turbiny mechanik musi zająć się jeszcze przewodem zasilającym olej i przewodem spustowym oleju. Po uporaniu się z poszczególnymi przewodami, odblokowujemy połączenie kolektora wydechowego z turbiną. Etap ostatni - wolna turbosprężarka, którą możemy bez problemy wyciągnąć. Zalewanie turbiny olejem jest spowodowany nieszczelnym przewodem, który znajduje się w turbinie.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze