
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy każdy silnik można uturbić?
Teoretycznie każdy silnik można uturbić, jednakże w praktyce może to już tak pięknie nie wyglądać. Wszystko zależne jest od wiedzy i doświadczenia, jakie posiada mechanik, a także od wyposażenia warsztatu. W teorii najłatwiejsze do przerobienia są gaźnikowe silniki benzynowe i diesle z mechaniczną pompą wtryskową. Nowoczesne jednostki napędowe, które mają rozbudowaną elektroniką sterującą wtryskiem wymagały będą ingerencji nie tylko mechanicznych, ale i programowych. Może się okazać, że dane jednostka zostanie uszkodzona podczas uturbiania i nie chodzi tu o nieprawidłowo przeprowadzony proces, ale także o to, że najzwyczajniej silnik może nie podołać takiemu obciążeniu. Dlatego, jeśli chodzi o utrubianie silnika, to firma podejmująca się tej czynności, w pierwszej kolejności powinna przeprowadzić dokładną diagnostykę jednostki napędowej.
Turbo do silnika wolnossącego - Ile to kosztuje? - Uturbienie silnika wolnossącego
Jeżeli chodzi o montaż turbo do silnika wolnossącego, koszt to nie tylko zakup samego podzespołu. Cena utrubienia silnika zaczyna się od około 7 tysięcy złotych, a do tego dochodzą koszty robocizny. Kwestię montażu turbiny w jednostce napędowej, która pierwotnie nie jest doładowana, powinniśmy powierzyć specjalistom w tej dziedzinie, ponieważ montaż tego podzespołu musi być uzupełniony wieloma dodatkowymi wymianami, aby silnik był w stanie podołać generowaniu większej mocy. Jeżeli podejmiemy decyzję o uturbieniu silnika, to nie tylko powinniśmy sprawdzić dokładnie stan całego silnika, ale także warto mieć świadomość tego, że wymagana będzie wymiana tłoków i korbowodów. Sumując całkowity koszt uturbienia silnika benzynowego okazać się może, że w tych samych pieniądzach kupimy całkiem fajny samochód z turbodoładowaniem.

Turbo dla każdego? - Montaż turbo do silnika benzynowego
Większa część obecnie produkowanych diesli doładowywanych jest turbosprężarką. Jest to efekt niemal samych zalet płynących z zastosowania tego podzespołu w silniku z zapłonem samoczynnym – prostoty konstrukcji, efektów w postaci osiągów, a także łatwego sterowania. Turbo spotyka się również w samochodach osobowych z zapłonem iskrowym, zwłaszcza w tych przeznaczonych do wszelkiego rodzaju rajdów i wyścigów. Zwiększa się też zainteresowanie turbinami producentów seryjnych „benzyniaków”, ponieważ pozwala ona na zwiększenie mocy silnika i przyczynia się do poprawy czystości emitowanych spalin. Możliwe jest więc, że niedługo te podzespoły będą montowane w większej liczbie samochodów, głównie z powodu coraz ostrzejszych norm ekologicznych.

Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Uturbienie silnika
Po pierwsze, nie powinniśmy wykręcać zimnego silnika na wysokie obroty, warto dać czas silnikowi i turbosprężarce na rozgrzanie się i rozprowadzenie oleju po całej instalacji. Po drugie, pamiętajmy o chłodzeniu turbosprężarki, kiedy silnik jest mocno rozgrzany, czyli po dynamicznej podróży lub długotrwałym, większym obciążeniu silnika – po dojechaniu na miejsce docelowe wrzućmy bieg jałowy i odczekajmy około 1-2 minut. Inną ważną zasadą jest nie „duszenie” silnika na niskich obrotach. Bardzo ważne są regularne wymiany oleju silnikowego, ponieważ to on chroni jednostkę napędową, a także turbosprężarkę, dlatego tak ważna jest wymiana środka smarującego, najlepiej o najwyższej jakości. Ostatnią ważną zasadą jest to, aby nie oszczędzać na paliwie, ponieważ niewłaściwa liczba oktanowa czy zabrudzenie paliwa doprowadzić może do powolnego, lecz skutecznego zniszczenia silnika i układu wtryskowego.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze