W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Nie każdy samochód jest wyposażony w turbinę. Na rynku są dostępne samochody z silnikiem wolnossącym SDI, które pozbawione są turbodoładowania. Działanie takiego pojazdu bez urządzenia turbo polega na zasysaniu powietrza przez jednostkę napędową, która działa na zasadzie różnicy ciśnienia pomiędzy komorą spalania a ciśnieniem atmosferycznym otoczenia. Zastosowanie urządzenia turbo w samochodach z silnikiem diesla pozwala na uzyskanie wyższego momentu obrotowego. Montowanie układu turbodoładowania stało się tak powszechne, że nikogo nie zdziwi fakt jego posiadania nawet w najmniejszej jednostce napędowej.
Czy każdy diesel ma turbinę - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Nie każdy diesel jest wyposażony w turbosprężarkę. Dostępne na rynku różne rodzaje urządzeń turbo można dopasować do wielu rodzajów silników. Przykładami jednostek turbodoładowanych są silniki Turbo od BMW, charakterystyczne dla grupy VAG silniki TSI i TDI, typowe dla grupy PSA jednostki oznaczone jako PureTech lub THP i HDI, włoskie T-Jet czy Ecoboost, z których znany jest Ford. Użytkowanie pojazdu z układem turbodoładowania wymaga, chociażby elementarnej wiedzy w zakresie tego, czy turbosprężarka może uszkodzić silnik, czy hałas turbiny jest niepokojącym objawem oraz kiedy włącza się turbina w samochodzie. Urządzenie turbo włącza się już od momentu odpalenia jednostki, czyli od najniższych obrotów.
Turbo w samochodzie - Więcej mocy, ale i kłopotów - Jazda z uszkodzoną turbiną
Urządzenie turbo jest dużą zaletą, nie tylko ze względu na przyrost mocy samochodu, ale także wpływa korzystnie na środowisko. Turbosprężarka zmniejsza przenikanie szkodliwych cząstek do atmosfery. Kłopoty z turbiną rozpoczynają się w chwili, kiedy kierowca auta nie dba o jednostkę napędową. Brak regularnej i częstej wymiany oleju silnikowego wraz z filtrami, ignorowanie jakichkolwiek symptomów awarii układu turbodoładowanego, niedostateczna ilość środka smarującego, a także niesprawny układ dolotowy czy też wylotowy przyczyniają się di uszkodzenia turbosprężarki. Jazda z uszkodzonym turbo nie jest niczym bezpiecznym ani przyjemnym, dlatego należy natychmiast zakończyć jazdę, zadzwonić po pomoc drogową i skierować samochód prosto do autoryzowanego serwisu, w którym turbosprężarka przejdzie szczegółową diagnostykę, której efektem będzie regeneracja lub wymiana turbo.
Turbo dla opornych - Obroty turbiny w samochodzie
Zwiększanie maksymalnej prędkości obrotowej mimo wszystko ma swoje granice, które związane są z czasem na przygotowanie i spalenie mieszanki paliwowej. W takim wypadku jedyną opcją jest doładowanie. Doładowanie polega na zagęszczeniu powietrza w cylindrze przed zapłonem, a co za tym idzie, wytworzeniu większego ciśnienia i większej energii ze spalenia tej samej ilości paliwa. Ten efekt możemy uzyskać na dwa sposoby: dzięki specjalnemu podzespołowi – turbosprężarce (turbodoładowanie) lub kompresorowi (doładowanie mechaniczne). Wirnik turbiny obraca się z ogromną prędkością, jego normalne obroty to około 100 tysięcy obr/min, a w skrajnym przypadku nawet około 200 tysięcy obr/min.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze