Niestety nie każdy mechanik może regenerować turbosprężarki, gdyż jest to zbyt komplikowana technologia, aby móc się zająć naprawą w każdym warsztacie. Potrzebne są do tego specjalistyczne sprzęty oraz wiedza dot. układów turbodoładowania. Warto zwrócić uwagę na specjalistyczne pracownie i autoryzacje, jakie dany serwis posiada (np. renomowanej firmy Melett). Regeneracja turbo to jedno z najlepszych rozwiązań dotyczących naprawy turbosprężarki, ale musisz pamiętać o odpowiednim doborze miejsca wykonania tej usługi.
Czy opłaca się regenerować turbosprężarkę?
Regeneracja turbosprężarki jest opłacalnym rozwiązaniem, ale musi zostać przeprowadzona przez specjalistów w profesjonalny sposób, zgodny z normami narzuconymi przez poszczególnych producentów turbo. Jest to opcja zdecydowanie korzystniejsza niż zakup zupełnie nowego podzespołu, gdyż nowa turbosprężarka może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych! Co więcej, w przypadku starszych modeli aut, może okazać się, że nowa część jest już niedostępna na rynku.
Ile wytrzyma regenerowane turbo?
Regenerowane turbo powinno wytrzymać około 300 tysięcy kilometrów, jednak zależne jest to od wielu czynników. Przede wszystkim, musisz odpowiednio zadbać o przygotowanie pojazdu do zamontowania regenerowanej części. Niektóre podzespoły trzeba wymienić na nowe, musisz również wlać nowy olej. Trzeba właściwie przeprowadzić rozruch pojazdu oraz odpowiednio schładzać turbo po jeździe. Musisz więc dostosować styl swojej jazdy – do tego zalecanego przez producentów. Jeżeli nie będziesz jeździć odpowiedzialnie i nie przygotujesz swojego pojazdu, to turbosprężarka ponownie ulegnie awarii. Dziać się tak będzie w przypadku wszystkich napraw w Twoim aucie – musisz zadbać o całość, aby poszczególne części działały jak najdłużej.
Czy można samemu zregenerować turbinę?
Nie można samemu regenerować turbosprężarki – tak jak wspomniane zostało na początku, potrzebny jest do tego specjalistyczny sprzęt i duża wiedza z zakresu układów turbodoładowania. Teoretycznie jest to możliwe, ale jednak zwykle kończy się zatarciem turbo już przy pierwszej jeździe. W takim przypadku może się okazać, że komponent ten będzie na tyle zniszczony, że nawet specjalista go nie naprawi. Nie warto zatem ryzykować, trzeba powierzyć to ekspertom z tej dziedziny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze